Mi a helyzet a TSI motorokkal? Mennyire működnek "dízelesen"? (Elsősorban a Skoda Fabia, Rapid TSI motorokra vonatkozik)
A múltkor olvastam egy cikket a Skoda TSI (turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű, magas nyomatékú) motorokról. Két érdekesség ragadta meg a figyelmem.
1.) 1500-4000 fordulaton adja le a maximális nyomatékát.
2.)"Dízelesen" használható.
Nekem ez az utóbbi volt fura. Pontosan mit akarhat jelenteni? Énnekem elsőre az ugrott be, bogy azt jelenti, hogy elég a kuplungot használlni az elinduláshoz, nem kell külön gázt adni hozza. Pl egy emelkedőről való indulásnál nincs szükség a kézifékre, hanem elég csak a fékkel és a kuplungal játszani? Ez a kezelési mód ismerős, mert dízeles autón tanultam.
"Dízel Fabián tanultam. Az 1500on váltott 2-be, és 2000 környékén a többire. 2500 környékén már sírt.
Ugyanezek a váltási számok érvényesek a TSI motoraos Fabiára is"
öreg hiba... normál használat mellett a benzines motoroknak a közepes forulatszámok, és finom/közepes gázadásal való gyorsítások a legideálisabbak. ettől persze el lehet térni, meg nem fog felrobbanni az autó, ha egyszer 1500-nál váltod el, de tök felesleges, és sok tízezer, vagy sokszázezer km használat után látszik a kedvezőtlen hatása, ennek a kamionos használatnak...
"Bocsi, hogy belekötök, de a TSI-k még nem közvetlen befecskendezéses benzinmotorok, azok az FSI/TFSI-k.":
Sajna a TSI-k bizony közvetlen bef.-esek:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!