Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a helyzet a TSI motorokkal?...

Prókátor kérdése:

Mi a helyzet a TSI motorokkal? Mennyire működnek "dízelesen"? (Elsősorban a Skoda Fabia, Rapid TSI motorokra vonatkozik)

Figyelt kérdés

A múltkor olvastam egy cikket a Skoda TSI (turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű, magas nyomatékú) motorokról. Két érdekesség ragadta meg a figyelmem.

1.) 1500-4000 fordulaton adja le a maximális nyomatékát.

2.)"Dízelesen" használható.

Nekem ez az utóbbi volt fura. Pontosan mit akarhat jelenteni? Énnekem elsőre az ugrott be, bogy azt jelenti, hogy elég a kuplungot használlni az elinduláshoz, nem kell külön gázt adni hozza. Pl egy emelkedőről való indulásnál nincs szükség a kézifékre, hanem elég csak a fékkel és a kuplungal játszani? Ez a kezelési mód ismerős, mert dízeles autón tanultam.



2014. júl. 12. 13:27
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
azért használható dízelesen, mert már alacsony tartományba van nyomatéka ezért nem kell pörgetni, mint az állat
2014. júl. 12. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ, de ez gyakorlatban azt jelenti amit leírtam? Vagyis indulásnál nem kell külön gázt adni, hanem elég csak felengedni a kuplungot? Vagy emelkedőnél nem kell a kézifék, hanem csak fékkel megtartom, felengedem a kuplungot hogy "morogjon", majd le a fékről és ennyi? Dízellel én így ranultam ezeket, és ez lenne a lényeg, hogy itt is érvényesek-e ugyanezek?
2014. júl. 12. 14:05
 3/13 anonim ***** válasza:
12%
Dízelesen működnek, jah, ugyanúgy kormolnak mint a részecskeszűrős dízelek.
2014. júl. 12. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

Hja és lemaradt a kérdés másik fele!

Dízel Fabián tanultam. Az 1500on váltott 2-be, és 2000 környékén a többire. 2500 környékén már sírt.

Ugyanezek a váltási számok érvényesek a TSI motoraos Fabiára is?

2014. júl. 12. 14:13
 5/13 anonim ***** válasza:
75%

"Vagyis indulásnál nem kell külön gázt adni, hanem elég csak felengedni a kuplungot? "


NEM szabad a dizelt igy használni, mert attól, hogy a motornak alapjáraton van annyi ereje, hogy meginduljon az autó, még nagyon káros a motornak és a kuplungnak is. Meg amúgy is a tanulóautóknak mindnek sokkal magasabb az alapjárata, hogy a tanulók nehezebben fulladjanak le.


Amúgy valóban lehet "dizelesen" használni a TSI-ket, aminek meg is lesz az eredménye: 80-100.000 km után az egész motor, turbó, injektorok el lesznek kokszolódva, és gyakorlatilag kuka az egész autó, mert nem éri meg megcsinálni.

A TSI-t is úgy kell használni, mint a benzinest, vagyis kell pörgetni rendesen, igy fél literrel többet fog enni, és semmi bajod nem lesz vele hosszú ideig.

2014. júl. 12. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Bocsi, hogy belekötök, de a TSI-k még nem közvetlen befecskendezéses benzinmotorok, azok az FSI/TFSI-k.


A feltöltött benzinmotorok a feltöltött dízelekhez hasonlóan már alacsony fordulaton nagy nyomatékot produkálnak, e miatt alacsony fordulaton is ( egy hasonló szívóhoz képest) nagy teljesítményt tudnak leadni. Ezért alacsony fordulaton is viszik a kasztnit.


Viszont ezek sem arról szólnak, hogy állandóan 2000rpm körül hajkurásszuk őket, meg hogy csak lelépünk a kuplungról és megy. Sose értettem sokan mit élveznek abban, hogy 1500-nál elváltanak...nem kamion ez :)

2014. júl. 12. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Nem mindenki versenyző, ráadásul egy átlag autós meg mit élvezzen a (magyarországi átlag) 10 éves autóba 100 lóerővel?
2014. júl. 12. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Attól, hogy még nem autóversenyző, nem kell elváltani 1500-on.

Ennyire alacsony fordulton még nem áll rendelkezésre megfelelő olajnyomás, így csak idő előtt kinyírja az autót.

Nem azzal fog spórolni, hogy 1500-nál elvált. Ha nem telitalppal pörgeti 2500-2600-ig, egy decivel nem fog többet enni az autója..

Ezzel a nagy kíméléssel több kárt csinál, mit amit nyer.

2014. júl. 12. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Úgy kell, ha nem vagy autóversenyző, hogy 3 ezerig szépen kihúzatod, és ha tartósan utazol, akkor ne engedd 2000-res fordulat alá. És csodát fogsz látni: a fogyasztás alig-alig fog nőni.
2014. júl. 12. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Az igazat megvallva 1.2 TSI Skoda Fabiaban gondolkoztam, ezért kérdeztem. Nem szándékozom vele versenyezni, hétköznapi használatra kell, csak nem értettem pontosan a dolgot. De a válaszok megerősítették bennem, hogy jó választás lehet az említett modell.

2014. júl. 12. 21:05
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!