Mi a helyzet a TSI motorokkal? Mennyire működnek "dízelesen"? (Elsősorban a Skoda Fabia, Rapid TSI motorokra vonatkozik)
A múltkor olvastam egy cikket a Skoda TSI (turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű, magas nyomatékú) motorokról. Két érdekesség ragadta meg a figyelmem.
1.) 1500-4000 fordulaton adja le a maximális nyomatékát.
2.)"Dízelesen" használható.
Nekem ez az utóbbi volt fura. Pontosan mit akarhat jelenteni? Énnekem elsőre az ugrott be, bogy azt jelenti, hogy elég a kuplungot használlni az elinduláshoz, nem kell külön gázt adni hozza. Pl egy emelkedőről való indulásnál nincs szükség a kézifékre, hanem elég csak a fékkel és a kuplungal játszani? Ez a kezelési mód ismerős, mert dízeles autón tanultam.
Hja és lemaradt a kérdés másik fele!
Dízel Fabián tanultam. Az 1500on váltott 2-be, és 2000 környékén a többire. 2500 környékén már sírt.
Ugyanezek a váltási számok érvényesek a TSI motoraos Fabiára is?
"Vagyis indulásnál nem kell külön gázt adni, hanem elég csak felengedni a kuplungot? "
NEM szabad a dizelt igy használni, mert attól, hogy a motornak alapjáraton van annyi ereje, hogy meginduljon az autó, még nagyon káros a motornak és a kuplungnak is. Meg amúgy is a tanulóautóknak mindnek sokkal magasabb az alapjárata, hogy a tanulók nehezebben fulladjanak le.
Amúgy valóban lehet "dizelesen" használni a TSI-ket, aminek meg is lesz az eredménye: 80-100.000 km után az egész motor, turbó, injektorok el lesznek kokszolódva, és gyakorlatilag kuka az egész autó, mert nem éri meg megcsinálni.
A TSI-t is úgy kell használni, mint a benzinest, vagyis kell pörgetni rendesen, igy fél literrel többet fog enni, és semmi bajod nem lesz vele hosszú ideig.
Bocsi, hogy belekötök, de a TSI-k még nem közvetlen befecskendezéses benzinmotorok, azok az FSI/TFSI-k.
A feltöltött benzinmotorok a feltöltött dízelekhez hasonlóan már alacsony fordulaton nagy nyomatékot produkálnak, e miatt alacsony fordulaton is ( egy hasonló szívóhoz képest) nagy teljesítményt tudnak leadni. Ezért alacsony fordulaton is viszik a kasztnit.
Viszont ezek sem arról szólnak, hogy állandóan 2000rpm körül hajkurásszuk őket, meg hogy csak lelépünk a kuplungról és megy. Sose értettem sokan mit élveznek abban, hogy 1500-nál elváltanak...nem kamion ez :)
Attól, hogy még nem autóversenyző, nem kell elváltani 1500-on.
Ennyire alacsony fordulton még nem áll rendelkezésre megfelelő olajnyomás, így csak idő előtt kinyírja az autót.
Nem azzal fog spórolni, hogy 1500-nál elvált. Ha nem telitalppal pörgeti 2500-2600-ig, egy decivel nem fog többet enni az autója..
Ezzel a nagy kíméléssel több kárt csinál, mit amit nyer.
Köszönöm a válaszokat!
Az igazat megvallva 1.2 TSI Skoda Fabiaban gondolkoztam, ezért kérdeztem. Nem szándékozom vele versenyezni, hétköznapi használatra kell, csak nem értettem pontosan a dolgot. De a válaszok megerősítették bennem, hogy jó választás lehet az említett modell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!