Ti nem kaptok agyf#szt ezektől az 1. 0,1.2-es feltöltött benzinmotoroktól?





Papiron nagyon szép és jó minden, még ha igazak lennének az adatok, nekem is kellene egy 1.2 TSI.
De a valóság: pontosan ugyanúgy kell pörgetni mint egy szivó 1.2-est, nem tudom hol van az a nagy nyomaték meg lóerő, egyszerűen nem érződik sehol. Fogyasztása legalább 7 liter ha meg is ölöd magad. Ennyit eszik egy 1.6-os is, de annál legalább tudod hogy szivó, megy 300 ezer kilómétert hiba nélkül, nincs benne spéci lendkerék, turbó, nem tudom hány 100-1000 baros nyomás, drágább injektor, mint egy dizelben, és még sorolhatnám. És ezek után birnak 100.000 km-t a nagy turbó-benzinesek.
Lehet velük alacsony fordulaton is járkálni csigatempóban, de akkor 50.000 km után olyan koxos a motor, hogy kuka az egész.
Nem tudom miért van ez, volt például az 5-ös Passatban (1997) 1.8 T benzinmotor, az is elég komplikált motor, de valahogy érződik benne az a 150 ló, és máig mennek akár 200+ lóerős chippekkel. Azt meg tudták csinálni rendesen, de ezeket már nem akarják.





Nagyon TFSIket még nem próbáltam, de az 1.8T passat gyári gyorsulása 9.2, az 1.4TFSI-é 9.8 sec.
Ez alapján nem úgy tűnik, hogy nem lenne kraft a kis mákdarálóban.
A turbósok - főleg az első generáció - tényleg sokat zabáltak, de ebben szerintem közrejátszott az is, amit már valaki írt, hogy nyomták nekik. Mert ugye az 1.4TFSI 2000-ren lead 60 lovat, az 1.6 szívó meg 34-35 lovat. Nyilván a pówer az benzinből van. Ha a feltöltöttet valaki tisztességesen cipőzi, akkor nagy annak a bendője :D
Ettől függetlenül sem kellene továbbra sem ilyen motor :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!