Árthat-e a kocsinak ha pályán nagy fordulaton megyek
vele?
Figyelt kérdés
Van egy kis benzines autó a családban, ami a gyári adatok szerint 5500-as fordulaton adja le a max teljesítményt. Városban és országúton nagyon jól lehet vele közlekedni, de pályán nagyon pörög a motor. Sajnos elég rövidek a fokozatok. 5.-ben 130-nál majdnem 5000-et pörög a motor, igaz az óra csal, mert óra szerint ilyenkor 140-el megyek, de a GPS 128 Km/h-t mutat. Tehát szerintetek ha hosszabb távon megyek ilyen magas fordulaton az árthat-e, vagy inkább néha menjek lassabban olyan 4000-es fordulat körül? A hosszabb távon értem én mondjuk egy 3-4 órás autópályát.
Gondolom nem egy fiatal kocsi ez már, mennyi idős benne a kuplung?:D Amúgy valamivel többet fogyaszt meg ugye több kilométert fut de 3-4 óra nem fog betenni semmilyen motornak még egy simson motornak se tesz be 3-4 óra pörgés megfelelő hűtéssel
2010. jan. 4. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
2/14 anonim válasza:
A pénztárcádnak mindenképpen árt, mivel magas fordulaton jobban eszik, meg persze gyorsabban is kopik. A GPS-t nem sebességmérésre találták ki, s ne is higgy neki, mert nagyobb sebességnél már nem pontos.
2010. jan. 4. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
3/14 A kérdező kommentje:
15:09 - Én úgy hallottam hogy a GPS a pontos, mivel az óra nem követ a kocsinak a műszaki állapotát és egyéb változásokat pl nagy felni vagy szélesebb gumi..
Nem olyan régi autó, 2003-as és van benne 80e Km.
2010. jan. 4. 15:12
4/14 anonim válasza:
A GPS sebesség mérése pontos! A sebességmérőket gyárilag úgy kalibrálják, hogy többet mutasson. Így ha a sebességmérő szerint betartod a kresz szerinti sebesség határokat biztosan soha nem fogod túllépni.
2010. jan. 4. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
5/14 anonim válasza:
Kis autónak azért nem ajánltt az 5 ezres fordulat. ASzért az nagyon sok, legalábbis hosszú távon, d enyugi 1-1 alkalommal néhány 10-100 km nem teszi tönkre, hát mondjuk zabálni zabál, az tuti, nekem egy kis renault cloi 1,1 is meg tudott ám enni 12 l-t, pedig annyira nem is hatottam, csak hát ezek tudod ilyen szőkenős városi bevásárló autók. Pályára azért nem ezek valók.
2010. jan. 4. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
6/14 anonim válasza:
Igen a gps pontos :) de amúgy a felni mérete számít mer ahhoz hogy körbeforduljon a tengely ahhoz a keréknek is körbe kell fordulnia :D, de visszatérve a kuplungra, ha a kocsiba még nem volt kuplung cserélve akkor futás a szervízbe :D (ha a kuplung kopott nem zár rendesen, ezért olyan lehet mintha csúsztatnád a kuplungot[nem húz, nem olyan nagy a végsebessége sem mindig]).
És a lényeg:
-Többet eszik => Többe kerül => Nagyon sokszor végigvezetve gyorsabban kopnak az alkatrészek (200-300e km)De amúgy nembirok magammal és azért is lehet hogy nagyon sokat pörög mer kopott az ékszíj :P ilyenkor télen hallod is ha nagyon kopott és párás a levegő ahogy elforog az ékszíj, amúgy csak kis hangja van.
2010. jan. 4. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
7/14 anonim válasza:
15:09es voltam
2010. jan. 4. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
8/14 anonim válasza:
3-4 órán át nem pörgetném 5000-en, de szerintem úgysem mész úgy végig, mert ha utolérsz egy kamiont, lelassítasz. Ajánlottabb inkább tartósan a 4000-es fordulat, de ha szabad az út, pár km-en nem fog ártani a motornak, főleg ha jó minőségű, időben cserélt motorolaj van a motorban. Néha kell is hogy egy kicsit kiégjen a kipufogó. 80 ezer km nem sok egy autóban. A km óráknál én is úgy tapasztalom, hogy picivel többet mutat általában, a gps is csalhat viszont egy minimálisat. Inkább legyen 125 gps szerint, hogy biztos ne legyen több 130-nál. Ja meg pályán is akad sebesség korlátozás is.
2010. jan. 4. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
9/14 anonim válasza:
Szerintem azért fontos az autó motorja is.... Értem ez alatt ,ha netán 10.000-g van skálázva a fordulatszám mérő, és 7.000-től piros (Pl.: Suzuki Alto), akkor nem kell problémát okozzon a 5000-es fordulatszám.
2010. jan. 4. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
10/14 Nemo kapitány (V.A.) válasza:
A km-órák tényleg felfelé csalnak akár 8%-ot is (többet mutatnak), a GPS elvileg pontos.
A benzinesek jól bírják a magas fordulatot, a jó hűtés és a jó motorolaj a fontos. Ha a hőmérőn látod hogy túlmelegszik, akkor kell visszavenni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!