Egy autónál hogy lehet megnézni, hogy valós-e a km óra állása?
Magyar hasznalt auto? 99,9999% hogy nem valos. Ilyen egyszeru.
Amugy meg nehez, szakszervizben esetleg megmondjak neked hogy mikor milyen oraallassal volt utoljara naluk az auto. Szemre kivulrol amugy nincs ember aki megmondja, csak ha nagyon nyilvanvalo a csalas.
Azért az fura, hogy ennyien azt gondolják, hogy ha magyarországi autó, akkor az biztos, hogy tekert. Ha annyi egy forintosom lenne, ahány németországi tekert órás autót láttam, akkor abból most vehetnék egy új, világítós billentyűzetet.
Az a helyzet, hogy néhány éve már meggondolják a kereskedők is, hogy tekerjenek-e. Ugyanis rohadt könnyen kiderül, hogy tekerték-e. Annyi nyom marad manapság, hogy aki tekeri az hülye.
Néhány telefon az egész és megtudod.
Először telefonálás a márkaszervizbe. Ott többnyire meg tudják mondani, hogy mikor mennyivel vitték szervizelni az autót. Így kiderül, hogy az első éveiben mennyit mentek az autóval és még sok más is. A továbbiakat a megfelelő vizsgaállomáson készséggel elárulják, legalábbis nekem mindig sikerült megtudnom. A szervizek is készségesek szoktak lenni, csak egy percükbe kerül az infó kikeresése és ezzel hihetetlen sokat segítenek. Ha nincs szervizinfó, se semmilyen, akkor meg elköszönök.
Ha külföldről hozták az autót, na akkor igaz, hogy 99.9999% visszatekert. Jó tudom,kedves olvasó, a tiéd az a 0.0001%-nyi feddhetetlen autó.
Az információszerzésen kívül egyes autóknál a kulcs, és egyéb más egységek is jegyzik a kilométerállást. A pancserebb km óra állítók ezeket nem állítják át mind, és megfelelő szervizben ki is derül a turpisság.
Végül, állapotfelmérésre kell vinni az autót, ott egy jó szerelő megmondja, hogy reális-e a km, vagy nem.
A beltér is árulkodhat kis mértékben, de ugye az üléseket, pedálokat, kormányt nem nagy kunszt kicserélni, ezáltal megfiatalítani az autót. Megtévesztő lehet a nagyobb kopás is, ismerős a 130 kg-jával 60e km alatt laposra ülte az újonnan vett autója ülését, a kormány meg az izzadós kezétől meg van kopva.
Azt mondom, hogy leinformálás + vezetett valós szervizkönyv + meglévő szervizszámlák + állapotfelmérés + km kiolvasás a megfelelő helyekről, mindez együtt nem tévedhet.
De ugye az állapot a legfontosabb. Lehet, hogy megtudod, hogy nem 200 ezer van az autóban, hanem 300 ezer, de ha makulátlan, akkor megveheted, legfeljebb megmondod az eladónak, hogy az autó többet futott, adja olcsóbban.
A végére még annyit, hogy a kereskedők, akik tudják, hogy valóban mennyi km van az eladó autóban, annak megfelelő árban adják, tehát ha látsz egy keveset futott autót gyanúsan olcsón, akkor az valószínűleg jól vissza lett tekerve.
Van olyan óra visszaállításra is precedens, hogy az éves futásteljesítménye az autónak 100e km, vagy ennél is több. A gk. szervizperiódusa 20-30e km.
Tehát lefutja az éves 100e km-t, majd visszaállítják 20-30e-re a km futást,s így a 20-30ekm futást legalizálja a szerviz a szervizkönyvbe.
Tehát így a 3 éves autó (a tényleges 300e km futás helyett) szervizkönyvvel igazoltan 80-100e km futással és mintegy 50%-os felárral piacra dobható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!