Használt dízel autónál mire kell figyelni a kuplung próbálgatásánál?
Súrlódási pont nincs. Te a holtjáték nagyságára vagy kíváncsi. És ez nem a nyomatéktól függ, hanem hogy az előző tulaj(ok) mennyire égette a kuplungot.
És a holtjáték idősebb autónál teljesen normális egy bizonyos szintig, amíg nem csúszik a kuplung. De ez az autó állapotáról semmit sem mond el.
Leginkább a kettős tömegű lendkerék állapotáról kapsz némi infót a kuplung nyomkodásakor.
Nálam pl az volt a tünet csere előtt, hogy félig kinyomott kuplungnál egy ponton volt egy ilyen darálós kerregő hang.
De olyanról is hallottam már, hogy rossz lendkerék miatt finoman pulzált a kuplungpedál félig kinyomva.
Maga a kuplung egyébként ugyan olyan és ugyan úgy működik dízel autón mint egy benzinesen.
Mert a dízel nyomatéka miatt máshol van a súrlódási pont.
oszt ez mit jelent pontosan?
Nem értem minek kell ide keverni a nyomatékot.
Arra kell figyelni hogy ne legyen túl kemény a kuplung kinyomáskor, ne fogjon (FOGÁSPONT) nagyon lent meg nagyon fent se.
Hidraulikus működtetésű kuplungnál nem érdekes a holtjáték, úgyis magát állítja a szerkezet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!