Miért van az hogy a dízel autó jobban húz?
Vezettem két kocsit, az egyik egy 1.2-es 75LE-s benzines volt a másik egy nagyobb autó, 1.9 TDI 116LE. A benzines 105Nm, a dízel közel 300Nm.
Az adatok szerint a gyorsulása (0-100) az 1.9 TDI-nek 13,7, a benzinesnek 14,4
Az érdekelne hogy miért érzi az ember a dízelben azt az ülésbe préselő erőt, holott nem is gyorsul jobban 0-100-ra mint a kisebb benzines, mégis ég és föld különbségnek lehet érezni a két kocsit. Persze nyilván mondjuk 60-120-ig jobban gyorsul a dízel, de én a 0-100-at mondom. Mindkét kocsival próbáltam a benzinesbe semmit nem éreztem csak az órán láttam hogy megy fel a mutató, a dízelnél meg úgy éreztem mint ha egy rakétából lőttek volna ki. Mértük az időt és tényleg alig 1mp-el lassabb volt a kis 1.2-es...
Tudom lehet amatőr kérdés, de én nem értem hogy ez miért van.
szerintem ebbe a dízel benzin vitába tegyünk bele egy fő igazságot. Szívót a szívóhoz, turbót a turbóhoz hasonlítsuk. Ha mondjuk egy 1.8T benzinesbe ülnél, ugyanúgy megéreznéd azt az erőt, mint a TDI-ben.
És hogy miért érzed a TDI-t erősebbnek? ennek egyszerű oka van. Annyi, hogy a dízel alacsony fordulaton elmegy, így hamarabb jön meg az erő mint a benzinesnél, mert általában mind a két motort alacsony fordulatszámon használjuk a benzinesnél alacsony még a nyomatékgörbe ott, ahol a dízelnél már magas, de próbálj ki egy másik dolgot. Mondjuk menj mind a két autóvel 4500as fordulatszámon és nyomj egy padlógázt. Ott már a benzin fog erősebbnek érződni, mert annak azon a részen van a nyomatékmaximuma.
Én benzin párti vagyok teljes mértékben, hisz sokkal kulturáltabb és nincs az az idegesítő kerregés, amitől meg tudok őrülni...
Igen igazatok van.
Persze a turbo a kulcsa mindennek :) Én mentem már Citroen Berlingoval, ami 1.9-es szívódízel... hát mondanom sem kell, hogy azt még egy ezres alap Suzukival is körbeautózom bármikor :)
így van.
sajnos a dízelek kényesek, és gyengébbek is mint a turbós benzinesek
Egyetlen előnyük, hogy kevesebbet fogyasztanak.
pajti, lóerőre és nyomatékra is jobbak, ezekmellett könnyebbek, egyszerűbbek,
tömeg+erő= mozgékonyság.
Láss csodát hiddel emelkedőn felfelé is egy turbós benzines nyerne.
nem kell olvasgatom, hiszen tudom...
Olyan környéken lakok, a szomszéd egy 1.9 opel vectrával hasít (180le chip kutyafasza amit el tudsz képzelni)
én meg egy T4 volvoval járok, és igen már próbáltuk felfelé lefelé keresztbe bárhogyan... Síkon az egyes miatt már elbukja, emelkedőn meg a kettes miatt amíg megjön neki az erő addig én már beleforgatom 6500ba és onnantól kezdve végig töltéssel autózhatok.
A fogyasztás tényleg rossz dolog, én 8-18 literrel járok ő meg max 9et tud megkajáltatni vele. Neki volt már adagolócsere, nekem turbót kellett felújítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!