Milyen kismotort vegyek? Robogót? "hagyományos" motort?
hát vegyél robogót. de kínait semmiképp! azzal ezerszer több a baj mint egy széthajtott scwalbe motorral :D
valami hondát, suzukit, yamahát, vegyél.
japán a legjobb.
de utolsó esetben apriliát vegyél
peugeot se egy túl jó.
Tök jó, hogy mindenki a japánt mondja legelőször, közben meg azokból is a legtöbben olasz Minarelli blokk van.... na mindegy, ez csak egy kis kitérő volt.
Abban egyetértek az előttem szólókkal, hogy elsősorban én is japán, olasz, motorok között keresgélnék, főleg használtan és ennyiért. A kínaiakkal sincs nagy gond, de azokat szerintem csak újonnan érdemes megvenni, használtban a legtöbb szét van hajtva. De tény, hogy az élettartamuk rövidebb, mint az e téren nagyobb múlttal rendelkező országok termékeinek.
A robogók legnagyobb előnye a Simsonokhoz képest, hogy lehet hozzájuk gyári alkatrészt kapni. Simsonhoz már csak utángyártott van, azoknak meg a nagy része semmire nem jó. Még a német termékek használhatóak.
Viszont ebből adódóan ha valamit cserélni kell, robogónál biztos, hogy többe fog kerülni, mint a Simsonon.
A javításról: ha léghűtéses robogót veszel, az annyira nem különbözik a Simson blokktól. Egyedül a váltó más, ugye ezeken variátor van. De ez is könnyen megtanulható, viszonylag hamar belejön az ember. Neten szinte minden leírást megtalálsz mindenhez, és a fórumokat is érdemes böngészni. Ettől nem kell félni.
A végére ott az "élményfaktor". Ugye a Simsonon váltasz, a robogón nem. Ezt megint csak neked kell eldönteni, melyik a kényelmesebb. A magam részéről szeretek váltani, de 50-es motoron azért nem olyan élmény ez, mint egy 250-es vagy nagyobb gépen. Meló után kifejezetten élvezetes számomra, hogy csak a gázt húzom, és nem kell váltanom. De ez én vagyok.
Április scarabeorol mi a vé
véleményetek
?
Én semmiképp sem vennék kereskedésből használt robogót. Az szinte biztos, hogy külföldről behozott robogó lesz, ami általában szét van hajtva, és itt van rendbe téve.
Már ha rendbe van téve. Volt egy ismerősöm, aki így vett robogót, meg is járta vele. A robesz 1000km-ert bírt, aztán széthullott. Utána fél évig hordta vissza a szervizbe, mert mindig behalt valami. Végül megunta, és túladott rajta. Persze nem mondom egy percig sem, biztos vannak ennél becsületesebb használt motor kereskedők is, ő így járt.
Amit még érdemes kiemelni, hogy kereskedésben drágábbak a motorok, mint magánszemélynél.
Papír csak egy adásvételi kell, ezeknek nincs forgalmija. Előfordulhat, ha külföldről behozott a motor, akkor ahhoz lesz külföldi papírod (van, ahol kell forgalmi). Adásvételivel tudsz rá kötni biztosítást, más nem kell hozzá.
Esetleg van olyan kereskedő, aki garanciát vállal rá, max fél évet. (ritka)
Aprilia Scarabeo: én is nézegettem őket sokat, aztán elmentem megnézni egyet személyesen. Hát, randa egy jószág. De nagy gond nincs velük, előnye a nagy kerék, komfortossá teszi a magyar utakon. Hátrány,a hogy nincs rekesz az ülés alatt, így kell hozzá egy plusz doboz.
Nem rossz robogó, a tuningbetyárok kerülik, mert nem divatos a formája, így könnyen találni belőle jó állapotút.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!