Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a legbiztonsagosabb auto?

Melyik a legbiztonsagosabb auto?

Figyelt kérdés

Arkategoriatol fuggetlenul kerdezem, csak erdeklodok. Esetleg tud valaki vonatkozo "szakirodalmat" linkelni?


Volt egy autobalesetem es megserult sajnos a gerincem, ezert kezdett el erdekelni hogy ez vajon milyen autoban nem tortent volna meg:)


Elore is koszonom a valaszokat!:)


2014. jún. 17. 12:02
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:
Ez tényleg ennyire bonyolult? simán egyenes háttal ülsz...
2014. jún. 18. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 anonim ***** válasza:

"Ebbol csak az nem derul ki hogy akkor milyen is a helyes testtartas vezetes kozben?:)"


Nem véletlenül. A pilóták előre tudják, hogy kilövéskor milyen irányú erőhatás fog rájuk hatni.

Vezetés közben szerintem mi nem tudjuk, hogy most szemből fog defektet kapni egy sóderes billencs, vagy jobbról jön a pirosat benéző delikvens személyautóval.. :D


Biztos van valami ideális üléspozíció, ami kb megfelelő minden eshetőségre, ennek kellene utánajárni - én lusta vagyok :D

2014. jún. 18. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 A kérdező kommentje:
Nekem meg mar mindegy, innentol kezdve szerintem barmilyen iranyu erohatas a gerincemre k_rvara fog fajni:)
2014. jún. 18. 20:35
 24/29 anonim ***** válasza:

Tényleg rohadtul szembetűnő, hogy mindegyik új Volvo ugyanúgy "ékszerűen" viselkedik a kis átfedéses teszteken.

Hasonlítsátok össze a konkurensekkel, kivétel nélkül mindegyik becsapódik és azonnal megáll, a Volvo sokkal jobb utat választott az energiaelnyelésre.


XC90:

http://www.youtube.com/watch?v=lPL0Vi_8fiI

XC60:

http://www.youtube.com/watch?v=m0fo_FvsK6o

S80:

http://www.youtube.com/watch?v=Q6H0UctkKSc

S60:

http://www.youtube.com/watch?v=YSYLE55iYj0


és itt a bizonyíték rá, hogy nem feltétlenül a nagy batár jelenti a biztonságot:

http://www.youtube.com/watch?v=k1NleeWH4_4

Én inkább az S60-ban ülnék egy ilyen ütközésnél, mint a batár grand cherokeeban...


Ahogy egy E osztály is sokkal fájdalmasabban csapódik be:

http://www.youtube.com/watch?v=lkX16uDkHm8


Egyébként egyértelmű, minél jobban visszapattan a falról egy autó, annál nagyobb erő éri a bent ülőket. Azt már megoldották az autógyárak, hogy az utascella betonkemény legyen, és ne préselje össze a bent ülőket az összeroskadó kaszni, de így meg sajnos az energiát a bent ülők fogják elnyelni.


Sajnos a legnagyobb gondot még mindig az oldalirányú, és a nagy átfedéses frontális ütközés jelenti, mert oldalt nincs gyűrődőzóna, és elöl nagy átfedésnél nincs lehetőség "ékként" kitérni oldalra, mint ahogy a Volvok teszik kis átfedésnél...

Kivéve ha nem egy tortaszelet alakú autóval autóznánk, ahol gyakorlatilag nem létezne frontális ütközés. :D

2014. jún. 18. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/29 anonim ***** válasza:
ja ja szöveg, szuszi szöveg szuszi érték, ennyi ez van, tojok rá :)
2014. jún. 18. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 anonim ***** válasza:

Az oldalirányú ütközést elleni védelmet anno egész jól kitalálták szintén a Volvonál, ez lett a SIPS a 90-es évek elején. Egész jól működik:


https://www.youtube.com/watch?v=LUH-a7T0UCU


https://www.youtube.com/watch?v=HswkMAwob5k



Azzal viszont nem feltétlen értek egyet, hogy nem előny a bunker autó. A Volvonak saját töréskutató és biztonsági fejlesztőközpontja van, tény, hogy jól megépítik az autókat, viszont ők ésszerű körülmények között bekövetkezendő balesetekre készülnek. Míg a nagy német triónál az is benne van a pakliban, hogy nekik olyan autót kell gyártaniuk, ami egy bajor nagy sebességű csattnál is megmenti az utasokat. A német autópályás tempóhoz viszont már szükségszerűen erősebb konstrukció kell, hogy ne szakadjon szét négy felé egy autópályás balesetnél. Ennek meg az az átka, hogy a kis sebességű ütközéseknél túl merev lesz a karosszéria. Valamit valamiért..

2014. jún. 18. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 anonim ***** válasza:

26-os

Azt akarod mondani most, hogy a Volvo gyenge sz*r, és hogy nem bir simán 200-220-al menni...

Volt 2001-es S60-am, most 2006-os A6-om van, szép, jó, erős meg minden, de a Volvo 100szor masszivabb, keményebb volt, sokkal bunkeresebb érzésem volt benne...

2014. jún. 19. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 anonim ***** válasza:

attól még az a6 biztonságosabb, hogy te mit érzel.

[link]

[link]

2014. jún. 19. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:

"Azt akarod mondani most, hogy a Volvo gyenge sz*r, és hogy nem bir simán 200-220-al menni..."


Nem tudom, ezt hogy sikerült belelátnod a leírtakba :)

Én azt írtam, hogy !!!SZERINTEM!!! a törésteszteken látható jelenség, hogy a német autók merev utascellával lepattannak, míg a volvo máshogy viselkedik annak köszönhető, hogy a német autókat ütközésvédelmének fejlesztésekor figyelembe veszik, hogy náluk nem ritka a 200km/h feletti baleset, ezért nekik olyan kasztnit szükséges kifejleszteniük, ami ott is helytáll. Ekkora tempónál pedig talán egy picivel nagyobb a jelentősége annak, hogy az utascella egyben marad, mint a 10 centivel hosszabb gyűrődő zónának.

Normál körülményke között Németországon kívül a világon talán sehol nem lehet legálisan 130km/h-nál gyorsabban menni,így a nem német gyártóknak talán van némi választásuk, hogy vagy az alacsonyabb ( max 130km/h) sebességre optimalizálnak, több gyűrődő zónát és egyéb okosságokat hagynak, amivel normális körülmények között jobb eredményt fognak elérni, mint mondjuk egy GL Merga, viszont cserébe engednek a nagy sebességű tartományban.

Mert annak nem sok értelmét látom, hogy a németek gyártanak egy bunker utascellát, amiben leszakad a veséd már 70km/h-nál és ezen kívül más előnye nincs. Azt meg mégsem engedhetik meg, hogy ha Jürgen valamit elbaxarint az autobahnon, akkor darabokra szakadjon a 30 millás verda.


De ez csak az én privát véleményem, erről igazából az autógyártókat kellene megkérdezni, hogy szerintük mi okozza a Volvo és a többi gyártó közötti ütközésvédelmi megoldások eltérést.


Mellesleg egy S80 T6 boldog tulajdonosa vagyok, amiben 260km/h-s határolás van. Hidd el, tudom mennyivel bír menni egy Volvo :D

2014. jún. 19. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!