Melyik a legbiztonsagosabb auto?
Arkategoriatol fuggetlenul kerdezem, csak erdeklodok. Esetleg tud valaki vonatkozo "szakirodalmat" linkelni?
Volt egy autobalesetem es megserult sajnos a gerincem, ezert kezdett el erdekelni hogy ez vajon milyen autoban nem tortent volna meg:)
Elore is koszonom a valaszokat!:)
"Ebbol csak az nem derul ki hogy akkor milyen is a helyes testtartas vezetes kozben?:)"
Nem véletlenül. A pilóták előre tudják, hogy kilövéskor milyen irányú erőhatás fog rájuk hatni.
Vezetés közben szerintem mi nem tudjuk, hogy most szemből fog defektet kapni egy sóderes billencs, vagy jobbról jön a pirosat benéző delikvens személyautóval.. :D
Biztos van valami ideális üléspozíció, ami kb megfelelő minden eshetőségre, ennek kellene utánajárni - én lusta vagyok :D
Tényleg rohadtul szembetűnő, hogy mindegyik új Volvo ugyanúgy "ékszerűen" viselkedik a kis átfedéses teszteken.
Hasonlítsátok össze a konkurensekkel, kivétel nélkül mindegyik becsapódik és azonnal megáll, a Volvo sokkal jobb utat választott az energiaelnyelésre.
XC90:
http://www.youtube.com/watch?v=lPL0Vi_8fiI
XC60:
http://www.youtube.com/watch?v=m0fo_FvsK6o
S80:
http://www.youtube.com/watch?v=Q6H0UctkKSc
S60:
http://www.youtube.com/watch?v=YSYLE55iYj0
és itt a bizonyíték rá, hogy nem feltétlenül a nagy batár jelenti a biztonságot:
http://www.youtube.com/watch?v=k1NleeWH4_4
Én inkább az S60-ban ülnék egy ilyen ütközésnél, mint a batár grand cherokeeban...
Ahogy egy E osztály is sokkal fájdalmasabban csapódik be:
http://www.youtube.com/watch?v=lkX16uDkHm8
Egyébként egyértelmű, minél jobban visszapattan a falról egy autó, annál nagyobb erő éri a bent ülőket. Azt már megoldották az autógyárak, hogy az utascella betonkemény legyen, és ne préselje össze a bent ülőket az összeroskadó kaszni, de így meg sajnos az energiát a bent ülők fogják elnyelni.
Sajnos a legnagyobb gondot még mindig az oldalirányú, és a nagy átfedéses frontális ütközés jelenti, mert oldalt nincs gyűrődőzóna, és elöl nagy átfedésnél nincs lehetőség "ékként" kitérni oldalra, mint ahogy a Volvok teszik kis átfedésnél...
Kivéve ha nem egy tortaszelet alakú autóval autóznánk, ahol gyakorlatilag nem létezne frontális ütközés. :D
Az oldalirányú ütközést elleni védelmet anno egész jól kitalálták szintén a Volvonál, ez lett a SIPS a 90-es évek elején. Egész jól működik:
https://www.youtube.com/watch?v=LUH-a7T0UCU
https://www.youtube.com/watch?v=HswkMAwob5k
Azzal viszont nem feltétlen értek egyet, hogy nem előny a bunker autó. A Volvonak saját töréskutató és biztonsági fejlesztőközpontja van, tény, hogy jól megépítik az autókat, viszont ők ésszerű körülmények között bekövetkezendő balesetekre készülnek. Míg a nagy német triónál az is benne van a pakliban, hogy nekik olyan autót kell gyártaniuk, ami egy bajor nagy sebességű csattnál is megmenti az utasokat. A német autópályás tempóhoz viszont már szükségszerűen erősebb konstrukció kell, hogy ne szakadjon szét négy felé egy autópályás balesetnél. Ennek meg az az átka, hogy a kis sebességű ütközéseknél túl merev lesz a karosszéria. Valamit valamiért..
26-os
Azt akarod mondani most, hogy a Volvo gyenge sz*r, és hogy nem bir simán 200-220-al menni...
Volt 2001-es S60-am, most 2006-os A6-om van, szép, jó, erős meg minden, de a Volvo 100szor masszivabb, keményebb volt, sokkal bunkeresebb érzésem volt benne...
"Azt akarod mondani most, hogy a Volvo gyenge sz*r, és hogy nem bir simán 200-220-al menni..."
Nem tudom, ezt hogy sikerült belelátnod a leírtakba :)
Én azt írtam, hogy !!!SZERINTEM!!! a törésteszteken látható jelenség, hogy a német autók merev utascellával lepattannak, míg a volvo máshogy viselkedik annak köszönhető, hogy a német autókat ütközésvédelmének fejlesztésekor figyelembe veszik, hogy náluk nem ritka a 200km/h feletti baleset, ezért nekik olyan kasztnit szükséges kifejleszteniük, ami ott is helytáll. Ekkora tempónál pedig talán egy picivel nagyobb a jelentősége annak, hogy az utascella egyben marad, mint a 10 centivel hosszabb gyűrődő zónának.
Normál körülményke között Németországon kívül a világon talán sehol nem lehet legálisan 130km/h-nál gyorsabban menni,így a nem német gyártóknak talán van némi választásuk, hogy vagy az alacsonyabb ( max 130km/h) sebességre optimalizálnak, több gyűrődő zónát és egyéb okosságokat hagynak, amivel normális körülmények között jobb eredményt fognak elérni, mint mondjuk egy GL Merga, viszont cserébe engednek a nagy sebességű tartományban.
Mert annak nem sok értelmét látom, hogy a németek gyártanak egy bunker utascellát, amiben leszakad a veséd már 70km/h-nál és ezen kívül más előnye nincs. Azt meg mégsem engedhetik meg, hogy ha Jürgen valamit elbaxarint az autobahnon, akkor darabokra szakadjon a 30 millás verda.
De ez csak az én privát véleményem, erről igazából az autógyártókat kellene megkérdezni, hogy szerintük mi okozza a Volvo és a többi gyártó közötti ütközésvédelmi megoldások eltérést.
Mellesleg egy S80 T6 boldog tulajdonosa vagyok, amiben 260km/h-s határolás van. Hidd el, tudom mennyivel bír menni egy Volvo :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!