Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a legbiztonsagosabb auto?

Melyik a legbiztonsagosabb auto?

Figyelt kérdés

Arkategoriatol fuggetlenul kerdezem, csak erdeklodok. Esetleg tud valaki vonatkozo "szakirodalmat" linkelni?


Volt egy autobalesetem es megserult sajnos a gerincem, ezert kezdett el erdekelni hogy ez vajon milyen autoban nem tortent volna meg:)


Elore is koszonom a valaszokat!:)


2014. jún. 17. 12:02
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:
100%

Ha csak a légzsákok számítanak, az Astrámban is 10 légzsák van.

Egy ilyen nagy batár biztos jobb, főleg a passzív védelmi tömege miatt.

Ismerősömék Subaru Forestert vettek abból az elgondolásból, hogy a Stohl is annak idején ilyenből szállt ki szinte karcolások nélkül.

2014. jún. 17. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 anonim ***** válasza:
100%
Nem hiszem, hogy egy Hummer-ben sok bajod lehetne
2014. jún. 17. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/29 anonim ***** válasza:
66%

Ferrari-t mondják annak.

Rengeteg olyan baleset van, hogy Ferrari - oszlop

Ferrari - kisautó

Ferrari - szalagkorlát

Ferrari - árok

És olyanról nem hallottam, hogy bajuk lett volna a sofőröknek.

2014. jún. 17. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:
82%
Jóhogy a Volvót senki sem irta, attól, hogy nem gyárt ilyen tankokat, mint a Q7, attól még nagyon biztonságos például egy S80, amit 20 millából vadi újonnan a létező összes extrával megkapsz. És ebben helyezték a legnagyobb hangsúlyt a biztonságra.
2014. jún. 17. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:
75%
Inkább ülnék egy q7be mint egy s80ba egyébiránt, de igaz, az s80 is egész biztonságos autó, de ebbe a méretbe már mindegyik (4,8m +1,6 tonna körül van mint az 5ös bmw, e merci) , viszont mostis ahhoz tartom magam, hogy inkább ülnék egy suv-ba mint egy sedanba. Elvégre olyat már hallottunk hogy a terepjáró maga alá gyürte a kocsit és ezért meghaltak a kocsiban utazok, forditva még nem.
2014. jún. 17. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 anonim ***** válasza:
A 14-edik válaszoló nem mond hülyeséget, a Volvo tényleg elöljáró biztonság-téren. És a nagy SUV-k mind biztonságosak (persze a Ssang Yong és társait kivéve). A prímet szerintem a Hummer H1-es viszi.
2014. jún. 17. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 anonim ***** válasza:
12%
én egy új 760Li-ben ülnék, a páncélozottba.
2014. jún. 17. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 anonim ***** válasza:
100%

Egyértelműen a Volvok a legbiztonságosabbak.

Meg lehet nézni, kis átfedéses teszteknél mi történik pl egy ML mergával, vagy egy Volvo XC90-el...


Nem mindegy, hogy visszapattansz, vagy csak eltérítve továbbcsúszol, mivel nem az a cél, hogy betonkeményen csapódj be... Ennyi erővel mindegy lenne, hogy trambulinra ugrasz 5 méterről, vagy betonra esel...


ML merci:

http://www.youtube.com/watch?v=Ke7ROdt7FDA

Betonkeményen visszapattan...

XC90:

http://www.youtube.com/watch?v=lPL0Vi_8fiI

Elég megnézni az eredeti sebességű felvételt, egyértelműen látszik, hogy a Volvo sokkal "puhábban" lassul le, és ennek a különbségnek a belsőszerveid fognak nagyon örülni, mert sokkal kisebb G erő hat rájuk, mint a visszapattanásnál...

2014. jún. 17. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:

Egy ideje már élen jár a Volvo a passzív biztonság fejlesztésében, meg is van az eredménye, nagyon biztonságos autókat gyártanak.


Ettől függetlenül a többi prémium ( sőt a nem prémium )gyártók is nagyon biztonságos autókat gyártanak. Az eltérő fejlesztésekből adódóan minimális eltérések nyilván vannak és lesznek is, de azt szerintem bátran kijelenthetjük, hogy a 20-25 millás kategóriában kb akármelyik autót választod, mindegyik megfelelően meg fog védeni. ( mondom ezt úgy, hogy Volvom van :D )


A gerinc sérülés az biztos elég nagy szívás lehet, de ehhez hozzáfűznék egy kis érdekességet. Vagy rizsát xD


Azt már írták, milyen szerepe van a gyűrődő zónáknak, több kérdésnél kivesézték a biztonsági öv és a légzsákok hatásait. Ezek mind mind csökkentik a testünkre ható erőhatásokat, így segítenek a túlélésben. Viszont egy fontos dolgot, csak egy közlekedési eszköz esetében oktatnak, a helyes üléspozíciót. Ezt egyedül a katonai repülők fejébe verik bele. Nekik rendelkezésre áll a katapultülés, ami egy balul elsült akció, vagy műszaki hiba esetén megmenti az élőerőt. A katapultülésekben elszenvedett gyorsulás csak tizen pár G, ami harmada egy közepes tempójú csattnál fellépő lassulásnak, viszont ennek a gyorsulásnak a felépülése az több száz G/sec, tehát ezt a 12-15G-t elég hamar elérik,mondjuk 0.1sec alatt. Ez azért elég nagy függőleges irányú terhelés a gerincnek. Ha kilövés előtt nem veszik fel a beléjük nevelt optimális testtartást, akkor 99% az esélye a gerincsérülésnek.


Autóvezetésnél ezzel senki nem foglalkozik ( nyilván nem a szemből jövő pótos Krazra készülünk minden pillanatban),de akármennyire is biztonságosnak épült az autó, egy rossz/helytelen testtartással a gerincsérülés akkor is előfordulhat, ha az utascella ép és sértetlen maradt.


Az oké, hogy veszünk egy böszme nagy 2,5 tonnás GL Mergát, de mit ér a passzív biztonság, ha félig a másik oldalva dőlve könyökölve telefonál a kopasz fuxos majom benne ütközéskor? ( jajj de szépen fejeztem ki magam :D ) Önmagában még egy biztonságos autó nem elég sajnos.

2014. jún. 17. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 A kérdező kommentje:

tegnap 22:44


Ebbol csak az nem derul ki hogy akkor milyen is a helyes testtartas vezetes kozben?:)

2014. jún. 18. 13:57
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!