Melyik a legbiztonsagosabb auto?
Arkategoriatol fuggetlenul kerdezem, csak erdeklodok. Esetleg tud valaki vonatkozo "szakirodalmat" linkelni?
Volt egy autobalesetem es megserult sajnos a gerincem, ezert kezdett el erdekelni hogy ez vajon milyen autoban nem tortent volna meg:)
Elore is koszonom a valaszokat!:)
Ha csak a légzsákok számítanak, az Astrámban is 10 légzsák van.
Egy ilyen nagy batár biztos jobb, főleg a passzív védelmi tömege miatt.
Ismerősömék Subaru Forestert vettek abból az elgondolásból, hogy a Stohl is annak idején ilyenből szállt ki szinte karcolások nélkül.
Ferrari-t mondják annak.
Rengeteg olyan baleset van, hogy Ferrari - oszlop
Ferrari - kisautó
Ferrari - szalagkorlát
Ferrari - árok
És olyanról nem hallottam, hogy bajuk lett volna a sofőröknek.
Egyértelműen a Volvok a legbiztonságosabbak.
Meg lehet nézni, kis átfedéses teszteknél mi történik pl egy ML mergával, vagy egy Volvo XC90-el...
Nem mindegy, hogy visszapattansz, vagy csak eltérítve továbbcsúszol, mivel nem az a cél, hogy betonkeményen csapódj be... Ennyi erővel mindegy lenne, hogy trambulinra ugrasz 5 méterről, vagy betonra esel...
ML merci:
http://www.youtube.com/watch?v=Ke7ROdt7FDA
Betonkeményen visszapattan...
XC90:
http://www.youtube.com/watch?v=lPL0Vi_8fiI
Elég megnézni az eredeti sebességű felvételt, egyértelműen látszik, hogy a Volvo sokkal "puhábban" lassul le, és ennek a különbségnek a belsőszerveid fognak nagyon örülni, mert sokkal kisebb G erő hat rájuk, mint a visszapattanásnál...
Egy ideje már élen jár a Volvo a passzív biztonság fejlesztésében, meg is van az eredménye, nagyon biztonságos autókat gyártanak.
Ettől függetlenül a többi prémium ( sőt a nem prémium )gyártók is nagyon biztonságos autókat gyártanak. Az eltérő fejlesztésekből adódóan minimális eltérések nyilván vannak és lesznek is, de azt szerintem bátran kijelenthetjük, hogy a 20-25 millás kategóriában kb akármelyik autót választod, mindegyik megfelelően meg fog védeni. ( mondom ezt úgy, hogy Volvom van :D )
A gerinc sérülés az biztos elég nagy szívás lehet, de ehhez hozzáfűznék egy kis érdekességet. Vagy rizsát xD
Azt már írták, milyen szerepe van a gyűrődő zónáknak, több kérdésnél kivesézték a biztonsági öv és a légzsákok hatásait. Ezek mind mind csökkentik a testünkre ható erőhatásokat, így segítenek a túlélésben. Viszont egy fontos dolgot, csak egy közlekedési eszköz esetében oktatnak, a helyes üléspozíciót. Ezt egyedül a katonai repülők fejébe verik bele. Nekik rendelkezésre áll a katapultülés, ami egy balul elsült akció, vagy műszaki hiba esetén megmenti az élőerőt. A katapultülésekben elszenvedett gyorsulás csak tizen pár G, ami harmada egy közepes tempójú csattnál fellépő lassulásnak, viszont ennek a gyorsulásnak a felépülése az több száz G/sec, tehát ezt a 12-15G-t elég hamar elérik,mondjuk 0.1sec alatt. Ez azért elég nagy függőleges irányú terhelés a gerincnek. Ha kilövés előtt nem veszik fel a beléjük nevelt optimális testtartást, akkor 99% az esélye a gerincsérülésnek.
Autóvezetésnél ezzel senki nem foglalkozik ( nyilván nem a szemből jövő pótos Krazra készülünk minden pillanatban),de akármennyire is biztonságosnak épült az autó, egy rossz/helytelen testtartással a gerincsérülés akkor is előfordulhat, ha az utascella ép és sértetlen maradt.
Az oké, hogy veszünk egy böszme nagy 2,5 tonnás GL Mergát, de mit ér a passzív biztonság, ha félig a másik oldalva dőlve könyökölve telefonál a kopasz fuxos majom benne ütközéskor? ( jajj de szépen fejeztem ki magam :D ) Önmagában még egy biztonságos autó nem elég sajnos.
tegnap 22:44
Ebbol csak az nem derul ki hogy akkor milyen is a helyes testtartas vezetes kozben?:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!