Lehet házilag építeni Hibridet?
Figyelt kérdés
Arra gondoltam, hogy építek házilag egy hibridet. Van itthon egy elsőkerék meghajtású Toyota kombi és egy új elektromos targonca, ami üzemképtelenné vállt egy kisebb baleset következtében, de a meghajtása még jó, de megjavíttatni nem éri meg. Szerintetek megéri összeépíteni a kettőt? Arra gondoltam, hogy a hátsó tengelyhez építeném be a hajtásrendszert, aminek a sebességét egy ilyen tekerős kapcsolóval tudnám szabályozni. Hogy ez miért lenne jó? szerintem azért, mert ha mondjuk csak a szomszéd utcába kell elgurulnom, akkor elektromos hajtással sokkal környezetbarátabb módon el tudok jutni, mivel nem kell beindítani a motort, csak üresbe tenni a váltót és gurul is. Szerintetek ezt le lehet valahogy papírozni is hogy legális legyen? Vagy nagyon nagy hülyeséget találtam ki?2010. jan. 2. 23:14
1/11 anonim válasza:
hát.. nemistudom.. ötletnek nagyszerű az biztos, de szerintem mire ezt kivitelezed szétrozsdásodik a kasztni :S meg az hogy legálissá tegyed azsem kis pénz lenne.. az ötleted fantasztikus, díjazom a kreativitásodat, bár laikusként azt mondanám hogy nem éri meg :S
2/11 A kérdező kommentje:
a szétrozsdásodástól nem tartok, mivel a kocsi úgyis amolyan tartalékautó a családban, senki sem használja igazából, gyakorlatilag évi 10ezer KMet tesz meg, de mivel kicsi az értéke, ezért gondoltam az átalakításon, hátha összehozok a két szarból valami jót! Am köszi a választ
2010. jan. 2. 23:31
3/11 anonim válasza:
Szerintem a szomszéd utcába el lehet jutni gyalog is...
Van egy szomszédom, aki a 200 m-re lévő óvodába is kocsival viszi a gyereket, képes azért beindítani az autót. Komolyan mondom szánalmos, hogy el vannak kényelmesedve az emberek...
5/11 anonim válasza:
Láttál már egy ilyen konstrukciót!?Még a szerelők is csak ismerkednek vele,voltam egy ismertető tanfolyamon de hát az is brutál tömény.Nagyon bátor gondolat,de valljuk be halva született!
6/11 A kérdező kommentje:
de azok a profi konstukcióknál egyszerre megy mind a két motor és rendesen meg van komplikálva, ennél meg egyszerre csak az egyik menne mindig, így jó sok elektronika kimaradhat a történetből
2010. jan. 3. 11:21
7/11 anonim válasza:
Azért ez nem olyan qrva egyszerű,a hajtást a nyomatékváltóműre,hogy oldod meg? Miként kapcsolod át a két külömböző hajtóművet a váltóra? Spéci aksikat honnan szerzel,a normál aksi alkalmatlan?!
8/11 A kérdező kommentje:
én konkrétan úgy gondoltam, hogy elsőkereket hajtja az a benzinmotor, a hátsó tengelyt kicserélem egy ladáéra vagy valami hátsókerekesre és a kardánt megvágom, majd hozzáhegesztem a villanymotort. Aksik meg ott vannak a targonca aksiai. Ha a targoncát el tudja mozganti egy raklap akármivel, akkor a kocsi se lehet neki túl nagy feladat.
2010. jan. 3. 12:13
9/11 anonim válasza:
szerintem megérni ha tudnád kivitelezni, próbáld meg, nem veszítesz vele sokmindent. ha meg befuccsol az ötlet akkor visszacseréled a gyári alkatrészeket
10/11 anonim válasza:
Szerintem a Toyota tetejére rá szigetelőszalagozod a targoncát oszt addig mész míg kinem fogy a benya, aztán fölfordítod és a tarhonyáva cipeled a Toyotát.
Mondjuk ez így csak félhibrid...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!