Házilag épített 50ccm segédmotoros kerékpárral közlekedhetek legálisan forgalomban?
Alapvetően egy simson s51 vázra épülne egy malaguti blokkal
de a váz át lesz alakítva (chopper).
Még azelőtt érdekelne ez mielőtt elkezdeném szétbontani a malagutit hogy ezért nemfognak szólni a zsaruk?
Röviden: IGEN használhatod, ha a segédmotoros kategóriát nem léped túl. Jó, legyen rajta fék, lámpa, és csengő.
A jogszabály(ok) ismeretében figyelmen kívül hagyhatod az ellenzéket.
Mivel a segédmotoros kerékpár az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékének, a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak „b” pontjában foglaltak alapján, nem minősül gépjárműnek, így az ER 16. § (1) bekezdése értelmében a segédmotoros kerékpár átalakítása nem engedély köteles. Ennek értelmében közlekedési hatósági díj megfizetési kötelezettség sem merül fel. Azonban, az ER 16. § (6) bekezdése értelmében: …”Nem engedélyezhető a jármű olyan átalakítása, amely az MR. (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet) Függelékeinek Mellékleteiben meghatározott valamely közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi követelmény tekintetében a jármű gyárilag kialakított jellemzőinek a romlását eredményezi.” 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékének, a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak „r” pontjában a következő módon definiálja a segédmotoros kerékpár fogalmát: „Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.” A segédmotoros kerékpáron motorcserét, és a hajtáslánc megváltoztatását a fent idézett jogszabályok rendelkezéseinek megtartásával, illetve azok figyelembe vételével lehet elvégezni, amely nem jár a jármű közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemzőinek romlásával, illetve a beépített elektromos motor teljesítménye nem haladhatja meg a 4 kW teljesítményt. Továbbá az új motor, és a hozzá kapcsolódó hajtásláncnak olyannak kell lennie, hogy a jármű végsebessége, és a saját tömege az átalakítás után sem haladhatja meg, a fent idézett 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékében megadott értéket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!