Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 1996-os Audi A8-as 4.2-es...

AggóDoom kérdése:

Egy 1996-os Audi A8-as 4.2-es autót hogyan lehet kicsit "feltuningolni"? Gondolok a turbóra, kipufogóra, stb.

Figyelt kérdés

Ha vannak ilyen lehetőségek, légyszi írjátok le :)

Köszi!(A hangján javítani..erre gondoltam mert a 300 lóerő nekem elég, biztos szedi a lábát).



2014. jún. 14. 21:59
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
alapból nincs szép hangja az audi v8-nak, repedtfazék hangja van, nem nagyon lehet javítani sztem
2014. jún. 14. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

Kicseréled alatta a kipufogórendszert és kész is a hangtuning.


https://www.youtube.com/watch?v=JGB4EY_-G2c

2014. jún. 14. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:

Köszi szépen!

És egy ilyen 18 éves verda fenntartási költsége mennyibe van kb? :)

2014. jún. 14. 22:23
 4/15 anonim ***** válasza:
szerinted? 300 LE, 4200 cm3
2014. jún. 14. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
Ep ezert kerdeztem, mert nem tudom...:DDD
2014. jún. 14. 22:45
 6/15 anonim ***** válasza:
elég messziről látszik, hogy nem sok komolyság (és pénz) van mögötted, főleg ha egy majd 20 éves, 8 hengeres, böhöm szedán fogyasztására és pimpelhetőségére vagy kíváncsi. szerintem keress vmi kisebbet és szolidabbat.
2014. jún. 14. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
Hát úgy látszik itt már érdeklődni sem lehet..na mindegy gyorsan lefekszem, mert anonimba elküldtek.:/
2014. jún. 14. 22:55
 8/15 anonim ***** válasza:
bár lehet még a fogyasztás lesz a legkevesebb gondod, főleg ha "feltuningolod"
2014. jún. 14. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
77%

"Hát úgy látszik itt már érdeklődni sem lehet.."


Érdeklődni lehet természetesen, de hetente 2-3 ilyen érdeklődő akad. A kisebb részük megérti, hogy ezek pénztemetők. A nagyobb részük nem és hiába magyarázzák/magyarázzuk évek óta, hogy egy 18 éves b@ szomnagy prémium benzineshez ingyen adják a szopóálarcot, egyszerűen, mintha a falnak beszélnénk.. :D


Na ezt egy kicsit megunták a válaszolók, ezért kaptad ezeket a válaszokat.


De legyen egy "normális" ( vagy inkább kevésbé troll xD ) válasz is:

Általában az ilyen kategóriára vonatkozó kérdések az olcsóbb modellekre szoktak vonatkozni. Sajnos az ilyen 4-6 00 000-res A8-ak ( és az összes korabeli 7,S-Klasse stb..) mind egy nagy rakás lelakott foscsomó. Azt szokás mondani,hogy a kínálatban adott évjárat környékén érdemes megnézni az ársávot. Mert '96 körüli A8 van 350-ért is és 1,5 milláért is. Ez már tükröz valamit..

Aztán ezt érdemes összehasonlítani pl a német kínálattal. Odakint akad nagyon szép '96-os A8 valós 130k km-rel, laza 3 milla körül. Na ebbe - egy fanatikusnak - érdemes belefogni. Az ilyen olcsó magyar vackok mind felejtősek. Kiragadok példának egy olcsóbb és egy eszméletlen drága modellt,érdemes meglesni a képeket:


[link]


[link]


És akkor költségek. öreg nagy köbcentis autó, ha nem A0-ban lévő budapesti friss jogsis vagy, akkor nem parás a biztosítás. A teljesítményadó is megáll évi 40 000 alatt.

A fogyasztás. Ez már egy kicsit érdekesebb tétel. Nagy bódé, ami a sok alumíniumnak köszönhetően nem lett túl nehéz. Viszont a 4.2-es blokk és az automata áthidalja a hogyan füstöljünk el sok benzint problémáját. Városban óvatosan hajtva talán karcolni fogja a 15 litert, persze nem alulról, de kicsit dugózva, néha néha odalépve a 20 litert egyáltalán nem probléma megetetni vele. Sok? Nem sok ez, 2 tonnás bódé, 300 ló kis túlzással kétszer annyi, mint egy 2.0 Astra.

Vegyesben, ha elég sok óvatos és szabálykövető országút és pálya van benne, akkor lehet hozni 12-13 literes átlagot. Ez havi 1000km ( tehát évi 12 000km )futásnál ~55 000/hó, óvatosan hajtva. Sok várossal és néha néha odalépve már karcolja a 70 000-ret. Ha csak Budapest belváros és nagy a jobb lábad, akkor még ennél is több. Ha meg nem havi 1000km-t mész, hanem például a dupláját.. akkor bizony évi közel másfél millát gond nélkül el lehet tankolni vele. Ez egy olcsóbb modell árának a háromszorosa!


Egy megkímélt ( pl a fenti linken lévő drága modell) fenntartása nem extrém pénztemető, de nem is olcsó. Nagy, nehéz autó, nagy teljesítmény bizony nagy futóművet és féket igényel. A magyar út meg kifejezetten nem kedvez a futóműnek. A szuper és bitang jó kettős keresztlengőkaros futómű komplett felújítása a minimálbér többszöröse ( de csak az első-é is haveri alapon 120-130 000ről indul).


AZ automata csodás szerkezet, de van egy élettartama, ami után felújítás jön. Ennek az induló ára 300 000 fölött van. Persze van bontott váltó is 150 000-ért, aztán vagy éveket bír, vagy hónapokat..


Az alumínium kasztni szuper, mert időtálló és könnyű. Viszont javítani nem tudják minden sarkon..


Ejteni szoktak néhány szót a gumikról is. Azért az A8 már nem az a kategória, amire feldobunk 4db 13-as kingstart 36 000-ért. Egy valamire való garnitúra 16-os gumi egy 100-as. Ha prémium gumikat szeretnél, akkor 150 000-től a csillagos égig. Főleg, ha valami villantós 18-as felnire kell az anyag.


A motor az nem annyira vészes, viszont a sallangok már igen. Haveromnak volt egy 4.2-je. Tizen egy két éves kora után elkezdtek elengedni a csövek a motortérben. Állítólag nem bírják a hőterhelést és elöregednek. De 8 gyertya is 30 rugó. Egy olajcsere anyagárban szerintem nincs meg 20 000-ből ( mert azért csak nem illik Botondot beletölteni).


Az elektronika is szép lassan elöregszik, csatlakozók eloxidálódnak, itt ott kiszárad egy két kondi, elenged egy két forrasztás.

(itt egy jó kis cikk, ha érdekel egy kicsit mélyebbre menő infó, egy kiadós sz0pásról. Azért ilyenkor kíváncsi lennék, hogy mennyit kértek el a 4 heti munkáért:

[link] )


Csak pár "apróságot" írtam, mélyebbre menően egy két Audis szerelő tudna mesélni. De pár mondatba összesűrítve:


Az átlag autókhoz képest ezeknek nem olcsó a fenntartása. Ha hajlandó lennél 2 milla felett fizetni egy ilyen autóért, akkor a szervízköltségek egy részét meg tudnád spórolni. Ha valami olcsóval szemezel, akkor jobb ha felkészülsz arra, hogy a vételár különbözetet MINIMUM rá fogod költeni a következő két évben. Ne tévesszen meg a kivaxolt autó, olcsón csak szemetet lehet venni.


És ezek után szokták azt mondani, hogy ha felmerül, hogy mennyi a fenntartási költsége, akkor ez nem a te autód. :)


Remélem tudtam segíteni.

2014. jún. 14. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

Koszonom a normalis valaszt!

:)

2014. jún. 15. 11:23
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!