Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata vs manuális váltó?

Automata vs manuális váltó?

Figyelt kérdés

Azt tudom, hogy az automata váltó javítása jóval költségesebb, ha esetleg beáll. Viszont ki lehet hozni a maximumot az autóból egy automata váltóval?

Vennétek automataváltós kocsit?



2014. jún. 12. 19:20
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:
2008 utáni, 1600ccm fölöttiből én is automatát vennék, mióta vezettem egy a4-et
2014. jún. 12. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 anonim ***** válasza:

Meg sem tudom számolni hány autót volt már szerencsém vezetni, illetve nagyon sok sajátom is volt mivel gyakran cserélek autót. Volt dizel, benzines, automata, manuális, 70 lóerőtől 350-ig minden.

Tapasztalatom szerint nagyon egyszerű a választás: 150 lóerő alatt kéziváltó, 150 lóerőtől felfelé pedig automata az ideális. Például a VW 1.9-es TDI-hez nagyon nem passzol az automata, sem a motor karakteréhez, de kényelmesnek, dinamikusnak sem mondanám. Viszont a 2.5 TDI-nél már az automata a nyerő, egyszerűen akkora nyomatékot már jobban kezel az automata, igy dinamikusabban is lehet haladni. És még sok ilyen párhuzamot tudok.

Ja és automataváltóval az a tapasztalatom, hogy nem olyan vészes, ahogy beállitják, de ha mégis javitani kell, akkor egy kuplungszett és egy manuális váltó (mert bizony sokszor azt is cserélni kell) árából kijön.

2014. jún. 12. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/29 anonim ***** válasza:
Nem tudom milyenek a mai automaták, a legmodernebb amit vezettem az VW 5 sebességes tiptronicja. Hát nem győzőtt meg. Nyúlik-málik vele az autó, városban 1,5-2 literrel többet fogyaszt (TDI). Nincs motorfék csak kézzel kapcsolva, de akkor meg mi értelme az automatának? Nekem szokatlan, na. Én nagyon jól elvagyok a kézivel, takarékosabb is, dinaminkusabb is, közvetlen a gázreakció és nem szárad le a lábam a kuplungolástól mert az vajpuha.
2014. jún. 12. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:

"Azt tudom, hogy az automata váltó javítása jóval költségesebb, ha esetleg beáll."


Ez sem feltétlen igaz. Az automatáknak van egy életciklusa - amit a mellőzött olajcserével, mert lifetime olaj van benne... höhö - kicsit meg lehet rövidíteni. Normál esetben ugyanannyit elmegy, mint egy kuplungszett a manuális társában. Igaz az automata felújítása 250-350 000 között van általában, nem ritkán több, de egy kettős tömegű lendkerék és egy kuplungszerkezet csere sem lesz olcsóbb. Sajnos modern autóknál ilyen szempontól ( ha új autóról van szó ) akkor ez a faktor elhanyagolható.


"Viszont ki lehet hozni a maximumot az autóból egy automata váltóval? "

Hol? Közúton? 50/90/110/130 meg sem kottyan egyik autónak sem :D Pályára, meg úgy sem automatát vesz az ember :P


Nekem az egyik autóm automata, a másik krézi. Meg vagyok mindkettővel. Van aki az egyik felé hajlik, van aki a másik felé, ízlés és megszokás kérdése. Próbálj ki egy adott modellel mindkettőt és döntsd el magad, neked melyik a szimpibb.


"pl apám kocsija 230-ig nem is vált fel 8-ba, hanem tartja a 7-iket, szinte tiltáson"

Képzeld nekem a sportautomata 235-nél rakja a 4.-et :P



Ha új autóról beszélünk:

egy normális . az autó teljesítményéhez megfelelő automata váltó ( mert akadt olyan is, ahol kényszerűségből olyan váltót kapott egy modell, amit kisebb forgatónyomatékra terveztek, mint amit a motor tudott :D ), normálisan használva és rendszeresen olaj cserézve nagy valószínűséggel problémamentes lesz az első 300-350 000km-en. A-ból B-be el lehet ezzel is közlekedni. A fogyasztása ( a DSG/Powershift és társaiktól eltekintve ) némileg több lesz, mint kézi váltóval.

2014. jún. 12. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 Vizéli László ***** válasza:
Én nem vezettem automata váltós autót, de nem is vágyom rá. Biztos nagyon jó, meg kényelmes, de számomra ha már váltani se kellene, akkor nagyon unalmas lenne a vezetés.
2014. jún. 13. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 anonim ***** válasza:

Minél kisebb hengerűrtartalmú egy személyautó, annál kényelmesebb, ha automata váltója van. Harminc, negyven lóerővel kínszenvedés városi dugóban araszolni egy kéziváltóssal.

A lényeg, hogy az automaták már nagyon ki vannak találva, mindegy hány lovas a járgány.


Húsz éve csak automatát vezetek, és még soha nem kellett ijedeznem, hogy jaj, mi baja lehet. A fanyalgók ha mehettek egy pár kilcsit bármeelyikkel, igen sűrűn hümmögtek kiszálláskor: hú, ezt nem gondoltam volna...Számomra a kényelem a döntő, a fogyasztás annyi, amennyi.Ha ez számít, akkor ott a busz.


A japók(is) piszkosul értenek hozzá, nem tudnak rosszat gyártani.


Automata mindörökké!

2014. jún. 13. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 anonim ***** válasza:

12-es vagyok

Én ezt a többletfogyasztást nem is igazán tapasztaltam, szerintem ez elhanyagolható, sőt, ezek az ultramodern 8 sebességes váltók kevesebbet is esznek, mint kéziváltós társaik.

Én mindig cseréltem a váltóban az olajat, volt 380.000 km-s autóm is automatával, egy nagyon picit már rántott mikor 1-ből 2-be váltott, de amúgy tökéletesen működött, még bitos birt volna 50-60 ezret, ha megtartottam volna.

2014. jún. 13. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 anonim ***** válasza:
naja, már a 7-es S-tronic is jól fogyaszt, a ZF meg nem semmi, már csak a merci úgy fejlesztésű váltójára vagyok kíváncsi, amit az E350bluetechbe tettek
2014. jún. 14. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:

18. szerintem már túlzás a 9 sebesség.

5.6 sebeség bőven elég benzinesekbe, dízelekbe pedig max 8.

utánna már csak szemcsillogtatásnak hozzák ki ezeket mert haszna az nincsen de felvágni azt fel lehet vele.

2014. jún. 14. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:

nem hinném, hogy csak erre jó


egyrészt sokkal puhábbak lehetnek a váltások, másrészt berakod a tempomaton 140-re és 2000-et nem pörög a motor, azért így sokkal komfortosabb mint egy 6 sebességesben az üvöltő motor

2014. jún. 14. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!