Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel probléma. Vajon gyenge...

Dízel probléma. Vajon gyenge az adagolóm?

Figyelt kérdés

van egy 30 éves audi 80 asom. 1.6 szívó.

azt a tünetet játssza, hogy ha kicserélem a gázolajszűrőt, mert nehezen indul, stb stb, akkor utána kb 1 hétig jó, 110 simán utazó, 125 a vége. Könnyen is indul. De letelik ez az idő, és az indulás ugyan megmarad nagyon könnyen elkapja, de 90 nél nem megy jobban, ha padlógázt nyomok akkor sem! Gyorsulás elmegy, ott nem érezni különbséget. a turbósnak az 5 sebességes váltója van rajta, mert a gyári 4 essel zavaróan pörgött már 80 nál is.

A tankot néhány hónapja kiszereltem, átmostam, kitakarítottam, volt benne piszok, elég sok, de alapos munkát végeztem.

Én arra gondolok, hogy az adagoló gyenge lehet, és nem tudja átszívni a szűrőn a gázolajat.

2 hete cseréltem ki, total újra, és amint fennt is leírtam, ma már 90 volt a vége az autónak...

Persze nem versenyautó tudom..de í 80 nal kerregő ikarust eléggé félve előzöm meg.XD

Szóval hol lehet a hiba? merre kéne elinduljak?

az autó 2 éve 4 új porlasztócsúcsot, 4 új izzítógyertyát, gyűrűzést kapott. vezérlés, olaj, frissen cserélve.



2014. jún. 8. 19:31
1 2 3
 21/30 anonim válasza:
Régi kérdés, lehet, hogy megoldódott. Szerintem az adagoló kimenetén lévő gázolajcsövet kösd le és ellenőrizd a visszatérő gázolaj mennyiségét egy kannába. Ha túl kevés és épp hogy csurog és magasabb fordulatszámon sem növekszik a mennyiség akkor a tápszivattyú lehet kopott. Ha Bosh van benne akkor annak fémből van 4 db centrifugális lapka. Ezek a gázolajban lévő víztől hosszabb állás után beszorulhat és nem repül ki a forgás közben, így nem hajt gázolajat ami sokkal kisebb nyomást jelent. Elég ha 1-2 beáll a 4 ből már ez a jelenség áll fenn. Ezért a legkisebb ellenállás pl. a gázolajszűrő kisebb teltömödése vagy akár az üzemanyagtankban az alacsonyabb szint is okozhat ellenállást amit nem ud leküzdeni 110 km/h nál, mivel akkor több üzemanyagra lenne szükség.
2016. szept. 28. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 A kérdező kommentje:
köszi a választ, sok idő telt bele mire sikerült, de beállítottam az adagolóm, valszeg csak az volt a baja.
2016. szept. 28. 19:24
 23/30 swad válasza:

Nálam is hasonló a helyzet:

Eleddig semmi gond nem volt, mostanában nehezen másodjára,harmadjára indul a hideg motor. Bemelegedve pöcc-röff, viszont menet közben ha elváltok, bedadogósodik fullákol, amíg kinyomom a kuplungot.

A Bosch VE pumpa előtt egy durva és egy finom szűrő van/ volt eddig is, mindkettő,illetve a résolaj csövek is újak.

Alapjárat van , magas fordulaton jó, viszi a 150-et is gond nélkül, ezért gondolom, h a csúcsok rendben vannak.

A pumpa előtt visszacsapó szelep van beépítve, a fejszelepeket tegnap cseréltem másik használtra, azok jók. Izzítógyertyák izzítanak.


Úgy egy éve volt a nagynyomású oldalon tömítés csere,mert szivárgott. Ekkor saccra tettem vissza az adagolót,igaz egy kicsi utótöltése van/lehet,mert ha rálépek, akkor kékes-fehér füstöt ereget. Üresben túráztatva világos halványszürke. Víz nem fogy, ilaj frissen cserélve.

2016. szept. 30. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:

utolsó, ha már ilyen színűeket ereget a motorod, valószínű eszi az olajat rendesen.

Ami nem baj, ha nem zavar, és utánatöltesz.

Engem zavart, mert rohamosan elkezdett növekedni a fogyasztás.

Előtöltést célszerű pontosan belőni, nem véletlenül a hidegindítása a dízeleknek az előtöltéssel variál.

Ha nagy előtöltést teszel rá, nincs is szükség a segédindítókra, de így csörögni fog a motor, gátrepedt lesz hamar.

2016. szept. 30. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 A kérdező kommentje:

sztem adj neki előtöltést!

nekem is akkor hidegen szarul indult (2-3 adjára) amikor nem volt elég előtöltés rajta.

plusz sztem kevés gázolajat kap. ha tudod hol van az un. füstcsavar, akkor tekerj rajta befelé max fél fordulatot!

nőni fog az alapjárat, azon vegyél vissza ha lehet állítani.

2016. okt. 1. 08:08
 26/30 swad válasza:

Probléma megoldva.

Tanulságos sztori... Ezek az adagolók kb 30 évesek... Ebből kiindulva már minden szerkezeti elemet kicseréltem szinte...

Kezdtem a szűrőkkel,résolajcsövekkel fejszelepekkel, majd a porlasztókkal, a hiba maradt.

Később adagolót cseréltem, mondván a nagynyomású oldal tolórúdja biztos kikopott, vagy az axiál szivattyú rotorjának egyik lapátja állt be,ezért nem tol eleget...de a hiba nemhogy maradt,még súlyosabb is lett,mivel kb 4 km alatt 5-ször állt/fulladt le.

Gondoltam, vagy a bontott adagoló is rossz, vagy máshol van a hiba... De hol?

Említették még a tankban levő előszűrőt is,hogy nézzem meg hátha, de az is patyolat tiszta volt.

Ekkor terelődött a gyanú az üzemanyagcsőre...

Korábban szipókáztam én a csövet, jött is belőlle anyag, csakhogy nem gondoltam volna, hogy nem elég!!!

Megoldásként sűrített levegővel átfújtam az előre menő és a visszatérő vezetéket is,ekkor kijött egy csomó takony belőlük. Poénból még nyomás alá is helyeztem a csöveket, szivárgáskeresővel (spray) falslevegő után kutatva. Ezek a csövek -gondoltam 10 bart kibírnak... Hát nem... A tank felől induló előre menő gumicső eldurrant, roppant boldoggá téve ezzel... Viszont időszerű volt a cseréje, mivel a hajlatnál a 30 év alatt elöregedett, kitöredezett a gumi.


Mostantól újra pöcc-röff a gépezet.


Kalandos nagy szívás volt, de megérte.

Köszönöm a tippeket!

2016. okt. 7. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 swad válasza:

Még 2 dolog:

Az egyik az olajcsere... 5 L MPM olajat raktam bele úgy egy hónapja és azóta 2 L-t kellett rátöltenem...

Olajcsere előtt nem ette az olajat.

Kérdeztem az ismerősöm, mitől lehet?

Elmondta,hogy már 2 autóval is járt úgy ,hogy olajcsere után az új olaj szétmarta a főtengely szimeringeket. Azóta totalt használ... Nem tudom,hogy az MPM is ilyen-e,de cserés lesz!

A másik pedig a hidegindító patron, ami nekem is bexart... Ezek alkohollal töltött szerkezetek,amik a hidegindításkor (mikor hideg a víz a termosztát házban) meghúzva tartják a hidegindító (benzineseknél a szivató) bowdent,majd bemelegedett állapotban lazán tartják. Ez a kütyü a hidegindításkor előtöltést és több naftát is ad a motornak, ha nem működik, télen nehezebben indul a 4 ütem.

2016. okt. 7. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 A kérdező kommentje:

én azn autószerelő haveromtól hallom ,hogy nem érdemes ilyen oylan drága olaj bele, meg variálni h 5w40, vagy 10w30, stb stb...7

a legolcsóbb, bárdis, vagy unixos olaj bele, 10w40 CSAKIS! és 10 ezer km enként csere. ENNYI!

örök élet 6 nap!

2016. okt. 8. 18:13
 29/30 swad válasza:

Ki mire esküszik...

Sokáig tartotta magát a 10000 km-enkénti olajcsere,mamár a gyártók elmennek 30000- ig is. Pedig épphogy nagyobb teljesítmény, kisebb cm3, minimális anyagfelhasználás jellemzi amai motorokat, amik döglenek is be szépen 150-200ezer km után.


30 évvel ezelőtt még csak 15w 40-es olajok voltak. Az enyémbe (PSA konszern fejlesztette XUD9 kódú motorba) elf olajat kellene(!) rakni, mivel az a gyári olaja. Annál meg se jobb, se rosszabb nem kell.

Első olajcserekor Eneos-t kapott, ami szép és jó volt úgy 8000 km- ig, akkorra elvékonyodott ( felhígult gázolajjal ). Most Mpm van benne,de majd ezt is kidobom belőle.

Ismerősöm tud szerezni kamionokban használt gyári olajat, az fog belekerülni, ha a viszkozitás, besorolási osztály megfelel a gyári előírtnak.

Egyébként azóta is pöccröff.

2016. okt. 10. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 anonim ***** válasza:

#3-as okostojás vagyok, újra....amikor az ember a neten guberál, és a régi, saját okosságait olvassa vissza. :D

És olyan nagyon okos voltam, hogy most sem indul egy dízel astra, x17dtl motorkód, cseréltem rajta turbót, hengerfejet, adagoló meg forgatáskor kattog. :(

De nézem ezt a nyomorultat, az adagoló csont száraz, mintha nem szívna fel gázolajat. Még jó, hogy az önindítót is átnéztem, mert ennyit még életemben nem öndindítóztam. Csóri kapott most annyit, mint más öreg dízel a 30 év alatt összesen.

LEgjobb egy 2-es golf gázolajszűrő, adagoló, meg közé egy kézilabdapumpa, aztán csókolom.

De ezek a nyomorék gyorscsatlakozók, hogy aki kitalálta.....műaynag gagyi, elérő O gyürvűvel bennük, naná, hogy valahol falsot szív.

De mire az ember rájön, hol....lefonja a lábát.


Múltkor egy Y17DT-t raktam össze, üres blokk csere volt.....na az pöccre indult összerakás után....

2 motorvezérlő, elektromos szelepek tömkelege, kismillió 0 gyűrű, az pöccre indul....

2021. jan. 7. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!