Dízel probléma. Vajon gyenge az adagolóm?
van egy 30 éves audi 80 asom. 1.6 szívó.
azt a tünetet játssza, hogy ha kicserélem a gázolajszűrőt, mert nehezen indul, stb stb, akkor utána kb 1 hétig jó, 110 simán utazó, 125 a vége. Könnyen is indul. De letelik ez az idő, és az indulás ugyan megmarad nagyon könnyen elkapja, de 90 nél nem megy jobban, ha padlógázt nyomok akkor sem! Gyorsulás elmegy, ott nem érezni különbséget. a turbósnak az 5 sebességes váltója van rajta, mert a gyári 4 essel zavaróan pörgött már 80 nál is.
A tankot néhány hónapja kiszereltem, átmostam, kitakarítottam, volt benne piszok, elég sok, de alapos munkát végeztem.
Én arra gondolok, hogy az adagoló gyenge lehet, és nem tudja átszívni a szűrőn a gázolajat.
2 hete cseréltem ki, total újra, és amint fennt is leírtam, ma már 90 volt a vége az autónak...
Persze nem versenyautó tudom..de í 80 nal kerregő ikarust eléggé félve előzöm meg.XD
Szóval hol lehet a hiba? merre kéne elinduljak?
az autó 2 éve 4 új porlasztócsúcsot, 4 új izzítógyertyát, gyűrűzést kapott. vezérlés, olaj, frissen cserélve.
De a vezérlés állítás után lett ez ilyen?
De ha hol 125 a vége, hol 90, akkor nem itt a gond.
Lehet, valami elektromos gebasz van, az szokott ilyen rendszertelen dolgokat csinálni.
Nem tudom milyen elektromos szabályzása lehet az adagolónak, vagy vákuumos, ezek állítják az alapjáratot, meg a hidegindítást, lehet, ezek kavarnak bele.
Látni kéne, így kissé nehéz. :(
nem, előtte is iylen volt...
elektronika? ugyan kéérlek..XD ebbe a világításon kívül semmi elektronika nincs.
világítás, mágnesszelep, belső kütyük ennyi.
minden mechanikus benne. dúsító kar van, hidegbe azt kell használjam. (de menet közbe ha ráhúzom akkor sem megy jobban az autó)
Akkor ez még tök ugyanaz lehet, mint az e kadettom, az 1.6D. :)
Merrefele laksz?
Azt még nézd meg, ha dúsító nélkül indítasz hidegen, hogy jár a motor beindulás után, vagy dúsítóval indíts, és indítás után egyből told vissza, mi változik?
Bár lehet, most sokat nem mond, mert rohadt meleg van kint.
egyenletlenül jár ha visszatolom a dúsítót vagy az nélkül indítok.
sőt van hogy amugy is kicsit ingadozik az alapjárat...
magasabb fordulaton nincs gond, nem szaggat, semmi szépen pörög, és jól kihúzatható mindne fokozatban..kivéve ugyebár a 4-5. et...
az hát, 2 es golf, jetta, kadett, ascona ezek mind
egyforma motorok.
állítólag van magában az adagolóban is egy kis szűrő...annak eltömödése okozhat effajta effektust...de senki em tudja hol van benne..XD
ingadozik az alapjárat?
Az nem jó. Ezt hogy csinálja?
Én mindig úgy állítom be az előtöltést, és akkor jó, ha a hidegindító nélkül egyenetlenül jár a motor beindulás után.
És ha ráhúzom a hidegindítót(már ha kézileg lehet, evvel előtöltést tesz rá az adagoló csak, még némelyik némi anyagot is ad hozzá) de van, amelyiken egy relé kapcsolja az adagoló oldalán a gombát, és az húzza rá.)
Az adagolóban, ahol bemegy az anyag, egy 10-es villáskulccsal kitekerhető nyomásszabályzó van, ott volt valahol emlékeim szerint egy szűrő, de ha már az elkoszolódott, akkor az egész adagoló belseje retkes lehet. Az egy durva fémszűrő.
Nekem volt olyan, hogy beleégett a sütőolaj valamelyik bosch adagolóba, úgy vettem az autót, na az művelt érdekes dolgokat.
Szóval beindulás után a motornak ráhúzott előtöltés állítóval halál pontosan kell járnia, kihagyások nélkül. Ha visszatolod hidegen, akkor dadognia kellene, egyenetlenül járnia. Akkor jó az előtöltés.
Ha hullámzik, akkor rossz helyen van az adagoló, pár foggal el van rakva, de még az is lehet, hogy 180 fokkal!!!!
3 hete cseréltem a szűrőt, és máris az eltömődés jeleit mutatja....alapjárat egyenletlen, dúsítóval is, erőtlen az autó, alig akar felpörögni.
60 nál nem megy jobban.
ha kicserélem a szűrőt tuti jó lesz megint.
De miért csinalja ezt?! kúton tankolok, és mint mondtam márciusba kiszedtem a tankot, és total kitakarítottam, átmostam az egészet...kivéve az üzemanyagcsöveket.
Tudnám melyik nagytudású pontozott le az elején...
Remélem ők rakták tele trafóolajjal az autóikat. De hozzá már nem mer szólni a történethez...
Leírásodból olyan, mintha inkább levegősödne az adagolód, de ha hidegen pöccre indul, akkor furcsa.
Az is lehet, valamelyik porlasztód csöpög, nem zár le, és 1 henger hibásan jár.
Vagy még, amit mondtam, hogy nagyon el van állítva az előtöltésed.
Látnom kéne, így nehéz eltalálni, mi lehet vele, dízelnél millió variáció van, hasonló tünetekkel sajnos.
de ha ezzek állnak fenn amit mondtal, akkor miért javul a dolog ha kicserélem a szűrőt majd?!
Ha prolasztócsúcs akkor az akkor is rossz lesz, ha adagolo van elállítva, akkor szintén.
Hidegen könnyen indul...melegen is.
Annyi van hogy pl ha leállítom melegen áll egy órát, utána ha beindítom egyenetlenül jár egy picit, ezért dúsítót ráhúzom ilyenkor, és megszűnik az egyenetlen járása.
Még ami eszembe jutott, hogy hol szoktál tankolni?
Régen egy JET kútnál adtak nekem rendszeresen vizet....
El is gyengült az autó tőle.
Én mindig ha veszek dízelautót, első körben végignézem a tank, és a gázolajszűrő közötti csövet, meg vissza, majd lecserélem ha jó, ha nem jó az adagoló, és a szűrő közötti csöveket. Meg a résolajcsöveket is.
Lehet, valami idióta módon levegősödik az adagolód.
Szívtam én már annyit, annyiféle módon levegősödéssel, mint a fene.
Próbáld meg akkor, hogy lecseréled a szűrőt megint, de nézd át a csöveket, még ha nem is látsz rajta folyást, akkor is cserélj szerintem.
Vagy a szűrőház légtelenítője is lehet vacak. Vagy a tömítése.
Meg a VW motork nyűgje is, hogy a vezérműtengely bordáskereke ék nélkül van a tengelyen, az hajlamos elfordulni rajta, ha nem jól van meghúzva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!