Dízel probléma. Vajon gyenge az adagolóm?
van egy 30 éves audi 80 asom. 1.6 szívó.
azt a tünetet játssza, hogy ha kicserélem a gázolajszűrőt, mert nehezen indul, stb stb, akkor utána kb 1 hétig jó, 110 simán utazó, 125 a vége. Könnyen is indul. De letelik ez az idő, és az indulás ugyan megmarad nagyon könnyen elkapja, de 90 nél nem megy jobban, ha padlógázt nyomok akkor sem! Gyorsulás elmegy, ott nem érezni különbséget. a turbósnak az 5 sebességes váltója van rajta, mert a gyári 4 essel zavaróan pörgött már 80 nál is.
A tankot néhány hónapja kiszereltem, átmostam, kitakarítottam, volt benne piszok, elég sok, de alapos munkát végeztem.
Én arra gondolok, hogy az adagoló gyenge lehet, és nem tudja átszívni a szűrőn a gázolajat.
2 hete cseréltem ki, total újra, és amint fennt is leírtam, ma már 90 volt a vége az autónak...
Persze nem versenyautó tudom..de í 80 nal kerregő ikarust eléggé félve előzöm meg.XD
Szóval hol lehet a hiba? merre kéne elinduljak?
az autó 2 éve 4 új porlasztócsúcsot, 4 új izzítógyertyát, gyűrűzést kapott. vezérlés, olaj, frissen cserélve.
ebbe nincs is ac pumpa..XD
az adagolonak kell szívni a naftát. nincsen benne külön szivattyú.
Nekem az 1.6-os dízel Kadetton volt olyan, hogy 90-100 volt a végsebessége.
Cseréltem gázolajszűrőt, amit kivettem belőle, valami fekete retek volt benne, gondolom valami idióta trafóolajat rakott bele....
A szűrőcsere után már jobb lett sokkal, de lehet, a tankban még maradt retek. Egy Fiat Tipom is volt dízel, abban is trafóolaj volt. Barmok, komolyan.
Lehet még a tank és az adagoló közé bekötve pótszűrő, nyomástartó szelep, ezeken keresztül is nehezen szívhat az adagoló.
Ha valóban ez a baja, és nincs elállítva az adagoló, pontosan jelre van téve.
A Bosch, és a Lucas adagolók is önmaguktól szívják fel a tankból a gázolajat, egy szárnylapátos szivattyú segítségével, amit az adagoló tengelye hajt meg. Dízelben nincs semmilyen más szivattyú, csak ez, legalábbis a régebbieknél, a sima VE-s adagolós verzióknál.
A Lucas adagolónál lehet még az, hogy elkopnak a szárnylapátok az adagolóban, abban műanyagból vannak, de akkor más tüneteknek is lennie kellene.
akkor az a megoldás hogy 2 hetente cserélek gázolajszűrőt?!
porlasztócsúcsom ha rosz, az nem iylent tünetet produkal?!
nem kell gázolajszűrőt cserélni, miért kéne?
Ha ki lett takarítva rendesen a tank, akkor nincs gond.
Nekem a trafóolaj fogta meg a szűrőt, csere után hibátlan lett.
A porlasztócsúcsok ha nem jók, akkor rángat a motor, füstöl, erőtlen.
nem trafóolajjal járok.
akkor nem tudom mivel emgy rtele a szűrő...de a hiba az amit leírtam...90 nél jobban nem megy az autó, pedig 2 hete cseréltem ki a szűrőt....
Nem a szűrővel van gond, volt olyan dízel csotrogányom, amin 100 ezer km alatt se cseréltem. Valahogy megfeledkeztem róla. :)
Milyen adagoló van az Audin?
Gondolom Bosch.
Ha levegősödne, akkor nehezen indulna.
Olajat nem eszi az autó?
Füstcsavar hogy áll az adagolón?
Az is lehet, nagyon nem jó helyen van az előtöltés.
Ez a gázolajszűrős dolog felejtős, nem ekörül kell keresni a hibát. Annyi retek nem lehet a tankban.
igen, bosch, most lett vezérlés cserélve rajta, minden jelre lett öszzerakva.
füstcsavar nem tudom hogyan áll. De akkor azt mondod az elötöltésen kéne lőni? vagy magán a füst csavaron?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!