Mért van az, hogy a régi dízelek sokkal kerregősebbek voltak, mint a maiak?
Pl vegyünk két ugyan olyan típusú átlagos autót, mondjuk egy Opel Astrát.
A régi F Astra, adagolós szívódízel motorral. Pont tegnap láttam egy ilyet ahogy állt ki egy bevásárlóközpont parkolójából. Alapjáraton is csörög.zörög, csattog, de még gázadásra is teljesen traktoros hangja volt.
Míg egy ha nézünk egy mai 1.6CDTI J Astrát, sokkal lágyabb, halkabb kulturáltabb hangja van. Alapjáraton hallható a dízeles hang, de egy kis gázadásra is már teljesen besimul.
Ez mért van? Feltételezem nem csak a hangszigetelés lett jobb.
Oké, hogy más technika a kettő. De a CR, a nagyobb injektálási nyomás, turbó, stb. mért és hogyan tesz halkabbá egy dízelmotort?
Nem csak Isuzu dízelmotorral voltak szerelve az Opelek.
Amit láttál, valószínű el volt állítva rajta az előtöltés, azért "kerreghetett"
Ha gyári értéken van, hibátlan porlasztócsúcsokkal, akkor nem kerreg jobban. Legfeljebb egy kicsit.
Én meg hallottam mai dízeleket is jobban kerregni, mint a régieket.
Amúgy nem tudom, melyik a fontosabb, a kerregés, vagy a tartósság, mert a maiakhoz képest a régiek örök életűek voltak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!