A csőrös kamionokat európában is használják? Mennyire elterjedtek és miben másabbak?
1-es, és miért nem lehet forgalomba helyezni?
Mi vele a gond?
Nincs betiltva, nem írok cégnevet, hogy ki használja, csőrös Scania-kat használnak. De van, és tartályt húznak vele, ezek általában rövidebbek.
16,5 m a megengedett hossz a nyergesszerelvénynél.
Az való igaz, hogy egyéb hátrányok miatt nem annyira elterjedt Európában.
Ha a belső teret nézzük, akkor valóban melléfogás az európai csőrös, mert az élettér semmivel sem nagyobb, mint a hagyományos kivitel esetében. Az amerikai más lapra tartozik, ott valóban egy kisebb lakást lehet találni a sofőrkabin mögött.
Ahogy prof írja , nincs betiltva, ma is gyártanak T Scaniat és Iveco Stratort is. Európában a hosszúságkorlátozás nyergesnél 16,5 méter jelenleg, ebbe a csőrős már nem fér bele, csak a hasznos rakfelület kárára, ezért az esetek 99%-ban nem használják. Viszont a tartányok és a billencsek rövidebbek így volt egy csomó csőröse a Mobil-Transnak vagy épp elég sok szolgál a Steinernél is.
"Azért mert túl hosszúra adódna vele a járműszerelvény. egy szabványos konténerrel a félpótkocsin."
Azért érdekes lenne, ha egy 20 vagy 30 lábas kontival túlméretes lenne egy csőrös szerelvény. Akik pl multimodális tartánnyal rohangálnak azok simán beleférnek a hosszkorlátba, még csőrössel is.
"de egyébként a fuvarozók sem járnak vele jól, mert ha lehetne is ilyeneket használni akkor sem lenne érdemes, mert nagyobb hely kell nekik parkoláshoz és manőverezéhez és eleve a hasznos tömeget csökkentené a kocsi nagyobb önsúlya."
Nettó butaság. Egy sima nyerges szerelvény 16.5 méter, ugyanez csőrössel max 18 méter lenne. És tudod-e mennyi a pótos szerelvény megengedett hossza? Súgok, 18,75 méter és a parkolókat erre méretezik, így simán elférnének még normál póttal is. Az önsúlya sem több, mint egy sima vontatónak. Amúgy sem okozhatna többletfogyasztást, mivel a fogyasztás az össztömegtől függ, az meg ugye limitált.. :D
A beltérben viszont nem teljesen értek egyet agytörzsi kollégámmal. Általában a tartányos cégek alacsony vagy legfeljebb középfülkés vontatóval dolgoznak, ami sok esetben nem is a normál, hanem a keskeny kivitel. Viszont egy T sorozatú gépben nincs motoralagút, így a "Highline" fülkénél is elérhető ugyanaz a belmagasság, mint a sima Topline-nál. Hosszában természetesen ugyanaz. Így alacsony marad a fülke, a belseje viszont mégiscsak tágasabb valamivel.
Nagyjából a lényeget már elmondták előttem. Betiltva természetesen nincsenek, csak a hossz jelenthet problémát egy normál, 13.6 méterese póttal. De pl. tartályt húzhat minden további nélkül, és vannak is ilyen szerelvények Európában, bár nem túl nagy számban.
Vagy mondok mást: meglepő lehet annak, aki még nem járt ott, de az oroszoknál nagyon sok a csőrös kamion a belföldi forgalomban. Jórészt használt amerikai gépek, de újat is láttam, mikor kint voltam. Ott húzhatnak bármilyen pótot, nagyobb a megengedett hossz, viszont súlyban csak 38 tonnásak lehetnek, tehát nem a tömeg az akadály. Már csak azért sem, mert tudomásom szerint Amerikában - biztos állama is válogatja - is csak 36 - 38 tonna lehet a maximális össztömeg, és ezek a csőrös szerelvények beleférnek. Odakint is dolgozott kollégáktól legalábbis így hallottam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!