Összefolyik a víz az olajjal, mitől lehet?
Egy 1994es központi injektoros 1.3 Skoda Favorit meg lett főzve, gátrepedéses lett a hengerfej.
Szereztem egy másikat, le lett síkolva, szelepek leszabályozva, szelepülék megmarva, stb. Szépen össze is raktam, erre a víz továbbra is bejut az olajba, de most már sokkal gyorsabban.
Vissza leszedtem a hengerfejet, a tömítésnek semmi baja, új tömítéssel visszaraktam, majd mértem komplressziót is, szinte egyforma 12Bar minden hengerben. A motor szépen, egyenletesen jár benzinnel és gázzal is. De a 10perc járatás után 1 liter víz is elfolyik az olajba, de hol? Van ötlet?
Ettől félek. Ha leszedem az olajdeknit, ott talán szabad szemmel is látható lehet a hiba?
Ahogy tekerem be a hengerfej csavart és tegyük fel, van egy kis folyadék a lyukban, az okozhat ilyet? Kifújattam levegővel, de hátha mégis maradt valamelyikben vagy elnéztem.
Lehet én tudom rosszul, de a favorit az nem hüvelyes motor?
Hüvelyes motornál, ha hengerfejezéskor kimozgattad a valamelyik hüvelyt, akkor simán összefolyhat a víz az olajjal pl. a hüvely talpánál, ha szétment a tömítés.
De még mennyire, hogy hüvelyes:
Nagy szopásnak nézel elébe! Amíg kihézagolod leszopod magad négyszer.
:D
Plusz szét kell hozzá fűzni a blokkot.
Azt hiszem.
Hát első lépésként hétvégén kiveszem a motort, hengerfej le aztán megnézem, hátha látszik a gond. Nem hiszem, hogy a hüvelyek elmozdultak, akkor elvileg a HF tömítés se feküdne fel rendesen, vagy?
Abba bízok, hogy esetleg csak meg van repedve valahol az alu valami jól hozzáférhető helyen, azt könnyű hegeszteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!