Mennyi km. t lehet elmenni 10w40 eneos olajjal?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az autó (motor) gépkönyvében elolvashatod.
Különböző motorok nem egyformán terhelik, öregítik az olajokat (benzin? Diesel?), vannak sportos, az olajat jobban igénybevő motorok, nincs egységes határ.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
nekem mindegy mit ír a könyv, a max 15.000 km amit a kocsival megyek két olaj csere között, avagy 1 év, de ez egy éven belül megvan a 15.000.
Sok városnál inkább 10.000 km
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekünk Ladában volt ugyan ez az olaj. Mivel nem mentünk sokat a kocsival, inkább az időtényező, az 1 év volt az olajcsere oka.
A mostani dízel autóm gépkönyvégen az van, hogy 30.000km-enként cseréljek olajat. Hát...?! Én inkább a felénél, 15.000km-nél cserélem. Azzal ártani nem ártok vele. Szerintem 30.000 főleg egy dízelnél marha sok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Haszonjárműveknél ( főleg amikben nagyobb motor van ) van értelme futásteljesítményt adni olajcseréhez ( nyilván adott minőségű olajra vonatkozóan ), de ott is az üzemelés feltételei szerint változik a csereperiódus. Viszont azok a motorok erre lettek gyártva. Egy 13-16 literes kamionmotor autópályán hajtva 60-80 000km-es csereperiódussal elmegy úgy 1.5 millió km-t, hogy nincs benne 10 deka olajsár.
A személyautóknál is szoktak manapság megadni -saját kategóriájában- már már extrémnek tűnő 30-40 000km-es csereperiódusokat, aztán meg lehet nézni a motor belsejét 150 000 km után. Minimum 10-szer annyi olajsár és mocsok lesz benne, mint a fenti példában, de lehet hogy 20-szor annyi ( láttunk már ilyet is a neten).
Akármennyire is jól hangzik ez a marketing szöveg, ahogy írták vegyes használatnál max 15 000km és olajcsere. Hosszú távon az autó meg fogja hálálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!