Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson s50N, mi lehet a baja?

Simson s50N, mi lehet a baja?

Figyelt kérdés

Tehát nem túl rég lett teljesen felújítva az egész simson.

ráment 75 ezer forint, és kb 5000km van benne azóta, de nagyon rossz az egész blokk.

Tehát alig akar menni, ameddig nem melegszik be addig lehet vele menni úgy ahogy, de kb 1 km után elmegy az ereje, 1 km alatt úgy bemelegszik hogy elmén az ereje, váltásoknál annyit visszaesik a fordulata, hogy alig bírja el a következő sebességet a 70kg-m alatt. ha meg jobban kihúzatom hogy könnyebben elbírja a következő sebességet, akkor, érzem hogy mingyá besz@rik. 3.-ba az utazósebessége az 30-35km/h 40-nél tovább nem lehet neki húzni, mert akkor onnantól tuti leáll és tolni kell ha 40 fölé húzom. kb 3500-as fordulatig szabad kihúzatni, onnantól hallom a hangján hogy nem jó neki, és hogy tuti tönkremén. de a 3500-as fordulatnál még alig van benne olyan erő hogy elbírja a következő sebességet, pedig egy jó simsonnak már 2500-as fordulatnál és elkéne bírnia a 2-est, nem pedig 3500-nál elkezd visszalassulni, meg elmén a hangja.

az előbb mentem vele kb 2 km-t és mikor megálltam és leállítottam akkor 3 méterről lehetett érezni hogy hogy bemelegedett, meg szaga volt.

mik lehetnek az ötletek?

A blokk az teljesen fel lett újítva, legalábbis a főtengely fel lett újíttatva, szimeringek, tömítések cseréje, henger fúratás, dugattyú meg a hozzátartozó dolgok, csapágyak cserélve. mi lehet a problémája? esetleg fel kellene fúratni a hengert újból, hogy esetleg valamilye nem passzolt a hengernél? hogy nem megfelelő a hézag a dugó és a henger között? vagy a gyűrűk? ja és kb 1500km után le lett véve a hengerfej megnézni, és tiszta égett volt a dugó, tiszta korom volt, tisztára meg volt lilulva meg égve. mikor összelett rakva felújításkor, akkor olyan volt hogy fél km után megsült volna rajta a tojás.


2014. máj. 31. 19:04
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
Meg azért sem ártana leszedned a hengert mert akkor megnézheted hogy a gyűrűk nincsenek e leragadva. Ha gyakran túlmelegszik a dugó, akkor a gyűrűhornyokban koksz keletkezik a kenőolajból (remélem nem AROL 2T-t használsz) és letapadnak a gyűrűk, ilyenkor nem tömítenek rendesen, amitől a dugó tovább melegszik és a teljesítmény is csökken.
2014. máj. 31. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 A kérdező kommentje:

hézagolásokra én nem emlékszem már, régen volt, gyűrű biztos bele volt próbálva, mert azt mindig belepróbáljuk.

milyen másik henger? amit kaptam a boltban cseredarabosan?

az olaj a benzinbe az benzinkutas keverés.

a hajtómű az meg fogalmam sincs milyen van benne, a 4 éve kb mikor összelett rakva a blokk akkör bele is lett öntve az olaj, aztán az állt 1 évet kb, akkor összelett rakva az egész motor, aztán kb 1 év múlva le lett benne cserélve az olaj, de fogalmam sincs milyenre, és azóta is az van benne.

2014. máj. 31. 20:00
 13/22 anonim ***** válasza:
Milyen benzinkúton adnak ma keveréket? Na mindegy, azt felejtsd el. Keverd magad, 1:50-be normális olajjal.
2014. máj. 31. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 A kérdező kommentje:
ebbe 1:40-es keveréket használok, és itt ebbe a faluba mind a 3 kúton kevernek is.
2014. jún. 1. 07:54
 15/22 anonim ***** válasza:

Nem kell 40-es keverék, főleg abból a vacak olajból amit a kúton tesznek a benzinbe (valószínűleg Arol lesz az).

Az csak belekokszolódik ráég a dugattyútetőre, megragasztja a gyűrűket. Nem véletlenül 50-es keverék a gyári előírás. Ha jót akarsz akkor veszel rendes olajat, a kútnál előre beleöntesz mondjuk 1 decit a tankba, aztán rátankolsz 5 liter tiszta benzint és kész is az 1:50-es keverék. (na ez már egy jó olaj és nem drága: [link]

Nem mondom hogy csak ez a baj a motorodnál, de ez már eleve nagy hátrány. A lerakódott koksz felizzik a dugattyú tetején és kopogni csörögni fog tőle a motor, a vastag koksz meg elég jól hőszigetel is ezért nem engedi az égésteret lehűlni ami szintén kopogás, csörgés formájában jelentkezik.

2014. jún. 1. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 A kérdező kommentje:

nem arolt szokott belerakni, hanem valami agip-ost, de tuti ásványi.

szerintetek fúrassam meg, és onnantól használjam szintetikus olajjal?

2014. jún. 1. 08:21
 17/22 A kérdező kommentje:

de az 50-es simsonba gyárilag 40-es vagy 33-as keverék való, és a 51-es simsonba való 50-es keverék.

tudom hogy hogyan kell bekeverni a benzint.

2014. jún. 1. 08:22
 18/22 anonim ***** válasza:
Milyen csapágy van a felül a hajtókarban, tűgörgős vagy bronzpersely? Ha bronzperselyes akkor tényleg kell neki a sok olaj, viszont attól még ugyanúgy lekokszolódik a dugó meg a hengerfej. Azt hiszem át lehet alakítani tűgörgősre az 50-est is, azt meg kéne csinálnod, ha nem gond egy újabb fúrás akkor az lenne a legtisztább dolog. Utána szintetikus olajjal 40-es keverék, de csak 500 km-ig mert járatós, de utána már szigorúan 50-es legyen.
2014. jún. 1. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 A kérdező kommentje:

tűgörgős.

Én mindig is úgy tudtam hogy az 50-esbe 33-40-es keverék van előírva, az 51-esbe meg 50-es keverék.

amúgy nem árt neki a jobb olajzás, és nem azért megy ilyen rosszul mert az olaj lefogja.

levettem a hengert, nincs gyűrűtörés, nincs semmi, a hengernek még semmi válla nincs, van rajta egy nagyon pici hasítás de az szinte semmi. ráraktam egy simson star hengert, meg annak a dugóját, de viszont az más annyira kopott, hogy azzal meg valószínűleg azért nem akar menni, már olyan válla van a hengernek mint az állat, csak csutkagázzal indul nagynehezen, egy fokkal jobban megy ezzel a kopott hengerrel mint a sajátjával. De viszont mivel a star bal kipufogós, ez a simson meg jobb kipufogós, ezért nem lehetett a hengerre rátekerni a simson kipufogót, és egy saját kezűleg gyártott kipufogó van rajta, amit nem most csináltam rá, hanem eddig is ez volt a star blokkon, ennek a kipufogónak nincs olyan visszaöblítése, ezért nem is megy úgy mint ahogyan tudna menni rendes kipufogóval. szóval 1 fokkal jobban megy, de egy kb 10 fokos emelkedése van az egyik utcának, oda bekanyarodtam kettesben kb 10-el mentem vagy egy nagyon kicsivel többel, és vissza kellett rakni egyesbe, mert majdnem lefulladt kettesben, pedig egy normális simsonnak ott kettesben könnyedén fel kell mennie.

2014. jún. 2. 13:53
 20/22 anonim ***** válasza:
Az egy nagyon régi téves elmélet hogy jobb a több olaj. Nem jobb. A motornak nincs rá szüksége, ott lesz az összes felesleg a kipufogóban dzsuva formájában. Most már őszintén szólva fingom sincs hogy mitől ilyen sz@r a motorod, így látatlanban, de ha a kopott Star hengerrel jobb volt valamennyivel, akkor mégis lehet hogy a henger-dugó is tehet róla, nem mondom hogy csak azok.
2014. jún. 2. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!