Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson s50N, mi lehet a baja?

Simson s50N, mi lehet a baja?

Figyelt kérdés

Tehát nem túl rég lett teljesen felújítva az egész simson.

ráment 75 ezer forint, és kb 5000km van benne azóta, de nagyon rossz az egész blokk.

Tehát alig akar menni, ameddig nem melegszik be addig lehet vele menni úgy ahogy, de kb 1 km után elmegy az ereje, 1 km alatt úgy bemelegszik hogy elmén az ereje, váltásoknál annyit visszaesik a fordulata, hogy alig bírja el a következő sebességet a 70kg-m alatt. ha meg jobban kihúzatom hogy könnyebben elbírja a következő sebességet, akkor, érzem hogy mingyá besz@rik. 3.-ba az utazósebessége az 30-35km/h 40-nél tovább nem lehet neki húzni, mert akkor onnantól tuti leáll és tolni kell ha 40 fölé húzom. kb 3500-as fordulatig szabad kihúzatni, onnantól hallom a hangján hogy nem jó neki, és hogy tuti tönkremén. de a 3500-as fordulatnál még alig van benne olyan erő hogy elbírja a következő sebességet, pedig egy jó simsonnak már 2500-as fordulatnál és elkéne bírnia a 2-est, nem pedig 3500-nál elkezd visszalassulni, meg elmén a hangja.

az előbb mentem vele kb 2 km-t és mikor megálltam és leállítottam akkor 3 méterről lehetett érezni hogy hogy bemelegedett, meg szaga volt.

mik lehetnek az ötletek?

A blokk az teljesen fel lett újítva, legalábbis a főtengely fel lett újíttatva, szimeringek, tömítések cseréje, henger fúratás, dugattyú meg a hozzátartozó dolgok, csapágyak cserélve. mi lehet a problémája? esetleg fel kellene fúratni a hengert újból, hogy esetleg valamilye nem passzolt a hengernél? hogy nem megfelelő a hézag a dugó és a henger között? vagy a gyűrűk? ja és kb 1500km után le lett véve a hengerfej megnézni, és tiszta égett volt a dugó, tiszta korom volt, tisztára meg volt lilulva meg égve. mikor összelett rakva felújításkor, akkor olyan volt hogy fél km után megsült volna rajta a tojás.


2014. máj. 31. 19:04
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:

" tiszta égett volt a dugó, tiszta korom volt, tisztára meg volt lilulva meg égve"


Ott valami vagy szorul, vagy nagyon kevés benzint kap.

Előbbi esetben szétszedés és mérés, utóbbiban karbiállítás.

Bár ha már így használod egy ideje akkor lehet ez-az már megolvadt/elferdült/tönkrement...


Nem tudom ki csinálta a blokkot, de 75e-ért én is nagyon szívesen szétbarmolok neked bármit. :D

2014. máj. 31. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
A felújítás után írtad, hogy 5000km-ert raktál a motorba. Ebből mennyi volt a bejáratás? Nem nyírtad szét egyből felújítás után? Mert nagyon úgy hangzik, hogy a blokk kifingott az erőltetéstől.
2014. máj. 31. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
A blokk összerakásánál meg lett nézve hogy könnyen forog a főtengely? A csapágyakat kell(ett volna) megütögetni egy kicsit addig amíg nem forog könnyen. Vedd le a hengert és nézd meg hogy a dugattyú oldalán milyen kopásnyomokat látsz. Simsonnál gyakori hogy a dugó "keresztben" jár a hengerben, vagyis a dugó fala nem párhuzamos a hengerfallal, ez az úgynevezett derékszögelési hiba. Ez azt jelenti hogy vagy görbe a hajtókar, vagy a blokkfelek illesztőfuratai vannak kilógósodva és ez egy kicsit elferdíti a főtengelyt a henger középvoalához képest. De az is lehet hogy simán túl szorosra lett fúrva a henger, vagy a dugó túl gyenge anyagból van, túltágul.
2014. máj. 31. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 A kérdező kommentje:

Ez nem úgy volt, hogy valakinek odaadtam az megcsinálta és 75 ezret fizettem neki.

hanem minden én vettem meg, mindent én csináltam a motoron a blokk kivételével, azt szerelővel közösen raktuk össze. Autószerelő, de tudom hogy ért hozzá, mert már másik blokkot is csinált nekem, és az jó volt.

hát a karburátort azt most kellett kitisztítanom, mert egy erősebb mosásnál telement vízzel,

72-es főfúvóka van benne. a gyertya az teljesen jó színű. levegőt azt kap eleget. alapjáratot nem lehet rajta állítani, vagy kopott már a karburátor vagy nem tudom, akkor van csak rajta alapjárat ha a levegő csavart teljesen betekerem majd kitekerem kb fél fordulatot, akkor úgy egész szép alapjáratot lehet állítani rajta, de viszont akkor még elindulni is alig lehet vele, meg nem veszi a gázt meg semmi. így most ki van tekerve kb. 2 forulatnyira, pörög össze vissza, de viszont így lehet vele motorozgatni, de egy hétköznapi dombra már kettesben is alig mén fel, 3-asba csak úgy lehet megpróbálni felmenni vele hogy megyek 40-el kb. és mire visszalassul addigra felérek a dombra, és a domb tetején visszateszem kettesbe, vagy eleve kettesben próbálok felmenni. tehát valami nagyon nem kóser vele. ahová nagyon muszáj itt a városban oda elmén, de túrabiciklisek leszoktak előzni, meg kb úgy gyorsul mint egy elektromos bicikli vagy még úgy sem. hát vagy kb úgy megy mint egy elektromos bicikli, úgy gyorsul meg a vége is a 35-40 km/h. csak az elektromosban még annyi a jobb, hogy nem kell 400FT-os benzint fizetni, meg nem kell rá jogsi, sisak, meg biztosítás. de ugye simsonnál váltani is kell, szóval még lehet legyorsulna az elektromos, mert annyira megáll az élet vele váltásnál. na kb. olyan lehet mint egy simson suhl az a pedálos.

először egy robogó karburátor volt rajta, amivel se indulni nem akart, menni még közel sem ment így ahogy most mén, mert most simson karburátor van rajta, asszem 16N-3 vagy valami ilyesmi, aztán ezzel a simson karburátorral majdnem dupla úgy megy mint a robogóéval. de még így is egy bicikli, múltkor túrabiciklis kényelmesen megelőzött.

hidegindító fúvóka az asszem 35-ös. a főfúvóka az 72-es. és az alapjáratit azt nem tudom, mert azt asszem ki sem lehet venni, vagyis az én karburátoromból nem lehet kiszedni, és szám sincs rajta.

szóval most akkor valami ötlet?

esetleg nagyobb főfúvókával próbáljam meg? a henger már nem alapméretes henger, hanem nagyobb de nem tudom mekkora. és az alapméreteshez kell a 72-es. szóval akkor vegyek bele egy 80-ast? vagy mi? fogyasztása azé van elég rendes, tehát annyit eszik mint egy pöpec simson.

üresben kipürgettem rendesen valamelyik nap, hát forgott elég rendesen elég nagy fordulaton. de ez menet közben már nem annyira pörög ki, vagyis kipörög, de nagyon sokáig kell pl 1-esben csutka gázon tartani, hogy elérje azt a 6-7 ezres fordulatot.

2014. máj. 31. 19:29
 5/22 A kérdező kommentje:
nem lett szétgyilkolva mivel. még most is úgy van hajtva mintha járatós lenne.
2014. máj. 31. 19:31
 6/22 A kérdező kommentje:
hogyha egyszer kétszer jobban meghúzatom mint ahogy szabadna egy járatós motort akkor ez tönkre is menne a pics...ába. szóval úgy van neki húzva mint egy járatós motornak.
2014. máj. 31. 19:32
 7/22 anonim ***** válasza:
Ne rakjál nagyobb fúkókát a karbiba, először próbáld meg hogy feljebb teszed a súbertűt eggyel. Az hogy fúrva van a henger, nem oszt nem szoroz a fúkóka szempontjából. Ki újította fel a főtengelyt? Ellenőrizte e hogy nem üt jobban mint 0.02mm?
2014. máj. 31. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 A kérdező kommentje:
fogalamam sincs. van egy bolt ami csak ezekkel a régi német motorokkal foglalkozik, simson, mz meg ilyesmi, aztán oda elvittem, aztán vagy cseredarabosan, vagy a főtengelyemet elvitte azt megcsináltatta, mert nem ő csinálja. a henger meg cseredarabos volt, odaadtam az enyémet és adott egy másik hengert.
2014. máj. 31. 19:46
 9/22 A kérdező kommentje:

most középállásban van a tű.

majd holnap állítok rajta.

2014. máj. 31. 19:47
 10/22 anonim ***** válasza:

És az a másik henger milyen méretű?

Milyen illesztéssel lett fúrva?

A gyűrűket belepróbáltad dugattyú nélkül, hogy megvan-e a hézag (értéke a javítási könyvében) közöttük?

Olajat milyet használsz?

Kipufogó ki lett égetve összerakás előtt?

Csapágyakat milyeneket tettél bele?

Hogy építetted be a csapágyakat?

Hogy lett kihézagolva a dugattyúcsapszegnél a hajtórúd?

2014. máj. 31. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!