Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan érhető el ilyen magas...

Hogyan érhető el ilyen magas sűrítési viszony?

Figyelt kérdés

1200-es Ladáról van szó. Gyárilag 8,5 körül van ez az érték, így arra gondoltam, hogy ezt felviszem olyan 9,5-ig.

Megnéztem egy sportvezérműtengelyt és annak a megfelelő működéséhez 11,2-es érték szükséges. Ezt hogyan lehet elérni? Vagyis, nem az elérésére gondolok (mert az még megoldható), hanem arra, hogy hogyan tud ekkora kompressziós viszony mellett rendesen működni a motor, vagyis nincs öngyulladás, "kopogásos égés"?



2014. máj. 31. 15:16
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

100-as benzin. Vagy tisztán etanol.

95-össel természetesen már nem használható.

2014. máj. 31. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Hát én 11-ig nem vinném fel a kompressziót, mert az égéstér formája nem ilyen extrém kompresszióhoz lett tervezve annak idején, és már a 8,5-ös kompresszióhoz is minimum 93 vagy ekörüli oktánszámú benzin van előírva (ezt ugye a 95-ös bőven teljesíti) Már a 9,5-höz is kéne a 98-as benya. Lehet a gyújtással is trükközni hogy el kell venni az előgyújtást, de nem egészséges hőterhelés szempontjából. Ugyanis minél későbbi az előgyújtás annál jobban melegszik a kipufogótraktus, de főleg a szelep egészsége forog veszélyben.
2014. máj. 31. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

A geometriai kompresszióviszony egy olyan szám, aminek van némi köze a sűrítéskor történő dolgokhoz, de a világ nem olyan egyszerű, hogy a motor mindig ennek megfelelő térfogatra és nyomásra komprimálja a beszívott keveréket.

Példának okáért ott van az, hogy a sűrítés gyors, adiabatikus folyamat. A gáz felmelegszik, ezért a 8,5-es kompresszióviszonyú Lada-motor simán kitol magából 10 baros sűrítési végnyomást is (sőt, akkor jó a motor, ha fölötte van). Aztán ott van a gázdinamika: a szelepösszenyitás alatt a kipufogógáz meghúzza a befelé tartó keveréket, amitől több keverék áramlik be, megint csak nő a végnyomás.

De néha csökken a nyomás: a nagy nyitású tengelyeknél a hosszú nyitási idő alatt a dugattyú jól ki is tolja a keveréket, sok a veszteség. Ezért aztán hiába 11,2-es a kompresszió, a végnyomás nem száll el az égbe, megmarad kezelhető szinten. A 95-ös benzin általában nem elég ezekbe a motorokba, mert az 13,5 bar fölött detonál, de a kevésbé kihegyezettek elmentek 98-assal is, amíg volt és a keményebbeknek is elég a 100-as prémiumbenzin.

2014. máj. 31. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!