Benzines autó után mennyire lesz furcsa Dieselt vezetni?
a dízel nyomatékleadása minden, csak nem egyenletes... :D
egyenletes nyomatékleadásnak azt hívjuk, mikor közel "egyenes" a nyomatékgörbe:
(11-12. oldal)
benzines után, 1500 körüli fordulatnál azt fogod hinni micsoda aszfaltszaggató ereje van a gépnek, ekkor jön meg a töltőnyomás, mint egy hátba rúgás, csak aztán 3000 körül szépen lecseng ez a nyomatékhullám, ezért nem is nagyon érdemes tovább pörgetni a dízelt még akkor sem ha sietsz...
Ha nem valami ős régi szívódízel, akkor jobban fog menni, gázadásra is jobban megindul, kilő. Szerintem szeretni fogod.
Előzésnél ha jobban odalépsz neki, hátba vág a nyomaték, ha csak nem valami extrém kicsi motor van benne, vagy átlagnál nehezebb a kaszni.
Felváltani előbb érdemes, kihúzatva sem kell 3000-3500 fölé pörgetni. Nem is kell úgy kihúzatni mint egy benzinest. Városban nem is biztos, hogy fel tudsz váltani 5.-ig, mert másképp van hangolva a váltó.
Más a hangja mint egy benzinesnek, de hangosabbnak én nem mondanám. Azért elég jó hangszigetelések vannak már.
Nagyobb tempónál, autópályán meg pont hogy halkabb, mert nem üvölt a motor 4000-es fordulattal. Ha csak 5-ös a váltód, a mostani dízelek 2700 körül pörögnek 130-nál. 6-os váltóval meg 2500 körül vagy alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!