Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Öregautót első autónak kezdőne...

Öregautót első autónak kezdőnek. Milyet?

Figyelt kérdés
Mennyi pénzzel érdemes belefogni az "öregautózásba"? Milyen típusokat érdemes figyelni? Ha a szerelést akarom megtanulni, hol és hogyan érdemes?

#autó #veterán #öregautó
2014. máj. 24. 15:19
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
59%

Alkatrész drága?

Hát persze:

Lada első fényszóró 1500 Ft

BMW 320D fényszóró 90-240 ezer Ft!


Lada 4 sebességes váltó 7000 Ft, 5 sebességes 20 000 Ft

Suzuki Ignis váltó 50000 Ft


Skoda ajtó 3000 Ft

Opel Astra G ajtó 15000 Ft


És hogy miért veszik az öreg autókat az emberek?

Egyrészt a fenti okok miatt, másrészt, mert sokkal hangulatosabbak, izgalmasabbak, autószerűbbek a mostani egyen-műanyag ufójárművektől.


Nézd meg pl a Totalcar.hu szerkesztőségét.

Milyen autóik vannak? Bogár, E30, Datsun, Mercury Cougar,

Corolla AE86.... Mind túl van 30 éven.

Pedig megtehetnék hogy új autóval járjanak.

Akkor mind hülyék?


Ebben a korban értékvesztés nulla. Ha jó típust választ az ember, néhány év múlva akár komoly haszonnal is túl lehet adni rajtuk.


OT rendszám minek van minden országban?

5 évig érvényes műszaki, töredék biztosítás, teljesítményadó nulla.

Minden ország felismerte, hogy a szép öreg autókat segíteni kell, hogy fennmaradjanak. Nyilván aki ezeket a törvényeket hozta, az is mind hülye, mert nem a bontóba küldte a kocsikat.


Sőt, olyan szabályozást kellene hozni, hogy az 5 éven túli autókat kötelező kivonni, nem?!

Hadd legyen pénze a gyárnak, a márkaszervíznek, alkatrészbeszállítónak.

Ha egy újabb kocsinak valami baja van, első dolga a szervizesnek, hogy megnézi a számítógépet. Hiába fogalma sincs a hibáról, már kiszámláz kb 10 ezer Ft-ot csak mert bedugta a csatlakozót. Utána jöhet az alkatrészcserélgetés, 20-30-50 ezer Ft-os alkatrészek csak úgy vándorolnak ki-be a kocsiba, míg meg nem javul az autó.

Na ezt régi autónál el lehet felejteni. Biztos, hogy nem megbízhatóbbak, mint az új kocsik, de ha én az egész autót alkatrészenként veszem meg a boltból, akkor sem kerül annyiba, mint pl automataváltó vagy egy turbófelújítás.

2014. máj. 25. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 A kérdező kommentje:

Az öregautózás hobbi. Horgászni sem éri meg, olcsóbb megvenni a boltban a halat, mint a horgászvizsga, horgászjegy botok, horgok, csalik stb. Ugyanez a vadászatra.

Ahogy az előző válaszoló írta, az alkatrészek olcsók, de ha történetesen nem lennének azok, akkor is mindegy lenne, hiszen hobbiról beszélünk, amit nem azért csinálunk, mert megéri.

2014. máj. 25. 12:40
 13/16 anonim ***** válasza:
40%

"Alkatrész drága?

Hát persze:

Lada első fényszóró 1500 Ft

BMW 320D fényszóró 90-240 ezer Ft!"


-Egy 30 éves autót kapásból egy márkás 15 éveshez kell hasonlítani... Bontóban 5 ezer körül újonnan 10 ezer ft körül van egy fényszóró egy Renault Megane-hoz.

-A többi autó alkatrész egy mostani kocsihoz mérten pedig simán korrekt.



"És hogy miért veszik az öreg autókat az emberek?

Egyrészt a fenti okok miatt, másrészt, mert sokkal hangulatosabbak, izgalmasabbak, autószerűbbek a mostani egyen-műanyag ufójárművektől."


-Tényleg izgalmas lesz, ha majd az 1500 km-es kirándulás felénél megadja magát a kocsi. :D

-Forma: Ízlések és pofonok. Nekem meg azok a kocka formák nem jönnek be. Pl:Lada, Moszkvics, Skoda105. Még a Skoda120 ami aránylag szép (számomra).



"Ebben a korban értékvesztés nulla. Ha jó típust választ az ember, néhány év múlva akár komoly haszonnal is túl lehet adni rajtuk."


-Az 1. mondattal egyet értek. Ahhoz, hogy haszonnal add el, komolyan fel kéne újítani egy ilyen gépet. Ez is max csak akkor érné meg, ha az adott illető szerelő, és így csak az alkatrész árat árat kellene megvennie. Máskülönben örülhetsz, ha nullszaldósra kihozod.



"OT rendszám minek van minden országban?

5 évig érvényes műszaki, töredék biztosítás, teljesítményadó nulla. Minden ország felismerte, hogy a szép öreg autókat segíteni kell, hogy fennmaradjanak. Nyilván aki ezeket a törvényeket hozta, az is mind hülye, mert nem a bontóba küldte a kocsikat."


-Környezetszennyezés a köbön. Szóval igen, mind hülye. Ráadásul mire eljutsz odáig, hogy OT rendszámot kapj, addig elég zsebbenyúlós a téma. Az autót nagyon patent állapotba kell hozni. És kell hozzá legalább 1-2 év, mire a kapott kedvezményeken visszahozza az árát.



"Sőt, olyan szabályozást kellene hozni, hogy az 5 éven túli autókat kötelező kivonni, nem?!

Hadd legyen pénze a gyárnak, a márkaszervíznek, alkatrészbeszállítónak."


-Mert, ha csak 30 éves roncsok szaladgálnának az utakon akkor nem lenne pénze? Alkatrészeket azokhoz is kéne gyártani nemde?! Azokat el is kell szállítani, aztán pedig értékesíteni. Szóval ez a folyamat megmaradna.

-Ott van az esztergomi Suzuki gyár. Ha még mindig gyártanának kocsikat, 1-2 ezer embernek lenne munkahelye. Szóval az autógyártás befektetésileg sem hátrányos.



"Ha egy újabb kocsinak valami baja van, első dolga a szervizesnek, hogy megnézi a számítógépet. Hiába fogalma sincs a hibáról, már kiszámláz kb 10 ezer Ft-ot csak mert bedugta a csatlakozót."


- Nem egyből a márkaszervizekbe kell rohanni. Egy jó maszekműhely akár fele annyiból is megtudja csinálni. És a bontókon is sokat lehet spórolni.



Felőlem aztán mindenki olyan kocsira költ amilyenre akar. Ha valakinek van rá pénze és ez a szíve vágya hát vágjon bele. Bár már a kérdés megfogalmazása sem túl biztató.

2014. máj. 25. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
10%

egyet értek a 13as válaszolóval. ezek a ladások még mindig leragadtak a 80as években.

[link]

[link]

[link]

az egész kocsi úgy nézki mint valami okádék. puritán belső semmi extra ráadásul az a spoiler is csak a holtteret növeli. igénytelen fos az egész. akkor még milyen ratyi lehetett a 30 évvel ezelötti verziója? ennyi pénzért már egy jobban felszerelt kocsit is lehet venni. focus, g-astra..stb.

2014. máj. 25. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

30 év fölötti autókról beszélgetünk itt, erre linkelsz 10 éves autókat, hogy milyen rondák :-D Ezzel pont az ellenkezőjét bizonyítod annak, amit szeretnél.


De én is tudok mutatni pár képet:

[link]

[link]

[link]

[link]

Igazatok van, minden öregautó a bontóba való a 10-es válasz szerint.

Nem csak Lada, és nem csak kockaforma létezik.

Környezetszennyezés?

Hagyjuk már...

A dízelmozdonyok, teherautók, gyárak nem szennyezik a környezetet? Vagy a mostani dízelautók? Ma az a dívat, hogy a hülyegyerek eltekeri a füstcsavart a TDI-n, mert az milyen menő.. Elhanyagolható mértékű az a pár régi kocsi ami fut az utakon. És egy jól beállított karburátoros autó is nagyságrendekkel jobb károsanyag kibocsátást el tud érni, mint ami elő van írva neki.


Ha pedig nem érdekel, hogy ki milyen autóval jár, akkor miért mondtad, hogy bontóba való mind?

Én nem mondom, hogy járjon mindenki régi autóval.

Akit egyáltalán nem érdekelnek a járművek, csak eljut vele egyik helyről a másikra vele, az vegyen újat, fiatalat. Mari néni, aki bejár munkába dolgozni meg vissza, biztos nem fogok neki állólámpás Mercit ajánlani.


De aki régi autót akar venni, az hadd vegyen már azt amit akar, és ne legyen leugatva.

2014. máj. 25. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
A linkek csak viszonyítás képpen vannak hogy lehessen látni mennyire elmaradott autó a lada még most is. Ugyanazon a szinten vannak mint 30 ével ezelött. A te képeid közzül a 2. és 3. kocsi viszont jól néz ki. :)
2014. máj. 26. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!