Szerintetek mi lesz a mai (2010-'14) autókkal 20-30 év múlva?
Az oké, hogy mennek ezek a régi autók,de..
..hány egyes/kettes Golf vagy D/E Kadett szeli ma az ország útjait? És Európáét? A legyártott több millió darabnak hány százaléka? 1? Kevesebb mint egy? Ha az utcán szét nézel és elkezdesz számolni, lehet nem sokat fogsz látni. Ráadásul ezek a forgalomban lévő járművek igen kis részét adják csak.
Nem feltétlen az elektromos kütyük miatt aggódnék,a 20-30 éves BMWkben,Mercikben már volt elég sok elektromos kütyü és még mindig működnek.
Viszont a mai autók ( és nem cska az újak, hanem elég rég óta ) elég normális alvázvédelmet,galvanizálást stb.. kapnak. Nem ritka az olyan 15 éves Volvo, Audi .. amin még nincs rohadás! Ma már nem csak a prémium autókra vállalnak 7-8 év átrozsdásodás elleni garanciát. Egy 30 éves Golf vajon ezzel hogy áll? Hányszor volt lakatolva? De ne nézhetünk fiatalabbakat is, a 15 éves Opelek is javarészt rozsdaboglyák, a Fordok szintúgy... Egy mai normális autónál ilyen veszély nem lesz 15 év múlva.
Mert ugye az egy dolog, hogy egy szög egyszerű 8 szelepes motor elmegy 20 évet gond nélkül, de ez mit ér úgy, ha közben lehullik róla a kasztni? :D
Amúgy a régieknél is csak azok mennek problémamentesen, amik viszonylag egyszerű konstrukciók voltak. Az bonyolultak technikákkal már ott is volt szívás..
Igen, jó a gondolat második válaszoló. :D
Amúgy itt azért nyúzza még mindenki ezeket az autókat, mert nincs pénzük arra hogy újat vegyenek, hidd el, a németeknél ha egyes golfot látsz az valószínű patika állapot, míg itthon elég sok tákolmány szaladgál, ami összevissza lett toldozva foltozva.
A mai autóknál inkább az alkatrészellátás lesz a nehézkes 20-30 év múlva, mert 2-3 évente modellfrissítés van, és már rendkívül sok alkatrészből áll egy autó.
Egy csomó olyan alkatrész van ami magától(!) néha beszarik (légzsák, abs, ilyenek), ezeknek a cseréje még drágább lesz hogy később átmenjen gond nélkül a műszakin.
A motorok viszont biztos hogy nem fognak annyit bírni mint a 20-30évvel ezelőttiek. Agyon van bonyolítva mindegyik, a szakszervizen kívül nemnagyon van olyan hely ahol értenek hozzá, ha felújítaná az ember azt otthoni sufni körülmények között nem tudja abszolválni, a szakszervízre meg nincs pénze, mert ha lenne akkor új autót venne, ezt meg leadná bontóban...
Szóval én már úgy látom a dolgot hogyha a mai technológiával újragyártanák mondjuk a hármasgolfot, picit frissítve, olyan motorokkal amik még régivágásúak, de modern elektronikával rendelkeznek, akkor olyan tartós autót kapnánk ami messze lekörözné a mai autókat tartósságban.
Igen, mondjuk a kaszni az, ami nem bírja az öreg gépeknél, szomorú az, hogy a szétrohadt veterán autókból kiszedett szinte tökéletes motor+váltó meg egyebeket elviszik a méhbe. Ha meg marad valamennyi, a pénzéhes bontósok horror áron adják őket.
Nekem is egy öreg Opel van, agyonlakatolva, motor pöpec, ha rajtam múlna még 20 év múlva is ebben ülnék.
Ami idegesítő, a sok marha mentalitása az utakon, hogy mindenhonnan le akarnak túrni(de amikor látják, hogy egy 3 ajtós szekrény vagyok, akkor elrongyolnak)mivel öreg autó, ezért biztos nem megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!