Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Magyarországnak miért nincs...

Magyarországnak miért nincs saját gyártású autómárkája?

Figyelt kérdés
Szerintem nagy üzlet lenne, ha előrukkolnánk egy saját gyártású csúcsautóval. A magyarok mindig is kreatív feltaláló nép volt. Tudnánk nagyot alkotni, ha akarnánk. :)
2014. máj. 19. 16:21
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
88%

Magyarországnak volt saját autója, teherautója, motorkerékpárja is. De akkor még Osztrák-Magyar Monarchia volt a cégtáblára írva. Volt aranyunk, ezüstünk, mindenféle egyebünk. Volt tengeri kikötőnk is. Bezony!

Most nagyjából van 687 983 üresen kongó stadionunk, foci nélkül. Megy egy törpénk, aki nagynak meri álmodni magát.

Miből és hogyan építenénk gépjárművet?

Tudod mi az az egy alkotóelem, ami még meglenne hozzá? A mérnökök. Az okos emberek.

De honnan veszünk hozzá minden mást? És kinek adnánk el? Abba belegondoltál, mennyi pénzt emészt fel csak a fejlesztés?

A nagy hagyományokkal rendelkező országok autósipara is vergődik most a válság miatt. Egyszer persze vége lesz, de a mi helyzetünkön sokat nem változtat.

2014. máj. 19. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

"dacia lol ne röhögtess azt nem nevezném autónak"


Erről beszélek te igenhülye... 2 millióért kapsz egy fapados szart, ráadásul egy szög egyszerű 1.2-es szívó benzinmotorral, a dCi felár ott kezdődik, hogy +1 milla...


Szerinted azért, mert 50%-os haszonnal dolgoznak úgy, hogy nagyságrendekkel olcsóbb mint a többi márka? Lószart... egyszerűen ilyen magasak a gyártási költségek, ennél olcsóbban nem lehet adni úgy, hogy megérje, mivel a mérnök nem ingyen tervez, a gyártósori melós nem napfénnyel táplálkozik, a gépek zabálják az áramot, a befektetéseknek meg kell térülniük belátható időn belül, stb... Ezért nincs magyar autó, nem lehetne felvenni a versenyt a piac résztvevőivel.

2014. máj. 19. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
Nem értem miről beszéltek, a Dacia egy egész jó kis márka kezd lenni. Olvassatok teszteket, a 2013-14es darabok nagyon ötletesek, és jóval olcsóbbak az olyan extrák mint a navi és hasonlók. Nekem Suzukim van és nagyon szeretem, de ha most újonnan kéne autót vennem akkor inkább egy Sandero Stepway mint egy Swift. És ha egy Merci vagy bmw-hez képest fikázzuk a Daciát akkor teljesen igazatok van egy nagy szar, de ha reálisan vizsgáljuk a témát, akkor a Daciának megvan a maga célközönsége, ez az alsóbb réteg ahol bizony nagyon szépen tarol a Dacia. Főleg az új 0.9-es turbó motorral, ami renault fejlesztés és az F1 ihlette . Olcsó átírás, kevés fogyasztás, lóerő meg bőven elég. Ennyit fűznék hozzá.
2014. máj. 19. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
Mert annak idején a KGST korszakban nem lehetett autógyárat létesíteni mert a politikai vezetés így döntött. Más ország gyártott autót, mi adtunk érte Ikarus buszt, meg még ki tudja mit amit mi termeltünk, így közvetlenül nem is volt szükség autógyárra itthon. Egyébként a II. világháború előtt volt magyar autógyártás, de a háború miatt a haditermelésre kellett koncentrálni, utána meg a kommunizmus és az államosítás lehetetlenítették el a gyárakat. Az ország, a rendszerváltásig, tehát jó ötven évre elszigetelődött az autógyártástól, miközben a világ és benne Eurpa autóipara folyamatosan fejlődött. A rendszerváltást követően dübörgött a privatizáció/reprivatizáció amelynek célja nem az egykori állami termelőegységek tovább működtetése volt, hanem azok szétzúzása, ellopása stb. Ilyen körülmények között nem tudott újra indulni az autókészítés sem. Készítést mondok, mert a gyártás alatt a kész tervek megvalsítását értjük, és hát tervek sem voltak, tehát először autókat kellett volna tervezni, amik versenyképesek az immáron nyitott autó-világpiacon.
2014. máj. 19. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
51%

"közvetlenül nem is volt szükség autógyárra itthon"


hát az oroszok szépen átbäsztak azzal is minket...1 buszért 3 ladát adtak, miközbe 5-6 ot ért volna legalább...

most is könnyen kiszámolható h egy busz 25m körül egy kocsi 4-5m között simán kijön az 5-6 db most is...

2014. máj. 19. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

"Meg szét kéne szedni pár BMW-t, S mercit és ellesni a trükköket, zajszigetelés, lökhárító kiképzése, tehát vagy 30-40 millió lenne szétvágni pár autót, és az alapján újratervezni más formában."


És ez a legnagyobb akadály?

Egy sok milliárdos beruházáshoz képest ez a 30-40 millió elhanyagolható aprópénz, kerekítési hibahatáron kívül esik.

Egy ember fizetéséhez képest sok a 40 millió, de egy gyár létesítéséhez képest semmi.

2014. máj. 20. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Sőt, abból a 40 millából is lehetne még faragni. Megveszik a kocsikat, szétszedik, megnézik-tanulmányozzák, összerakják, majd eladják féláron. Vagy alkatrésznek. Így máris 20 milla körül lenne a veszteség. :D
2014. máj. 20. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!