Magyarországnak miért nincs saját gyártású autómárkája?
nem lehet, már késő, ezt az 50-es 60-as évekbe kellett volna elkezdeni legkésőbb.
Mindent csak venni tudnánk, aztán összelegózni, az nem saját termék lenne hanem valami hibrid szörny mint az új Ikarus busz.
20-30 év megtérülési idő lenne, ha 0-ról húznánk fel egy BMW színvonalú márkát, saját motort, futóművet kéne tervezni, meg úgy mindent. Nagyon sok pénz lenne.
Meg szét kéne szedni pár BMW-t, S mercit és ellesni a trükköket, zajszigetelés, lökhárító kiképzése, tehát vagy 30-40 millió lenne szétvágni pár autót, és az alapján újratervezni más formában.
A nagy autógyárak is így csinálják.
Vagy nagyon olcsó autót kell gyártani 1-1,5 milliósat vagy betörni a prémium piacra.
Meg sose voltunk autós nép, lovas parasztok voltak a magyarok mindig is, már elnézést akit ezzel megbántottam.
Ehhez fanatizmus, eltökéletség kell, hogy valaki autót gyártson, méghozzá jó autót.
Ez a németekben van meg, meg az olaszokban látszik, hogy szeretik az autókat, szenvedéllyel csinálták, Enzo Ferari is amikor elkezdte az 1910-es évekbe a semmiből húzta fel a márkát, autófanatikus volt, nem lehet csak üzleti szempontból hozzáállni mert hosszú távon csődbe megy.
A tata nano is hiába olcsó, kutya se veszi, mert nincs presztizse, hogy azt érzi az ember, hogy amiért dolgozott azért kap is valamit, büszke lehet rá.
Az embereknek ez kell, egy összelegózott tákolmányt nem vennének meg.
Anno voltak próbálkozások, Puli meg nem tudom még mik voltak, 20-as 30-as évekbe jól álltunk, csak az is mind csődbe ment 50-es évekre, mert nem tudtak haladni a korral, elbízták magukat milyen jól megy, a németek meg csendben fejlesztettek aztán sorra jelentek meg az új autók.
A vezető tervezőket el kéne csábítani, pl. felvásárolni egy olasz tervezőbrigádot, Chris Banglet kinevezni főtervezőnek, saját motorokat kifejleszteni sajnos nem biztos hogy megérné, mert már hibridbe kéne belevágni, a technika kidolgozásához pedig német mérnököket felvenni.
hülyeséget beszélsz, a dacia is "tarol" most, ahogy anno a suzuki is tarolt, mint olcsó "nép" autó...
csak sajnos nem nagyon lehetne annál olcsóbbat fejleszteni/csinálni mivel eleve a dacia is a régi, fillérekért gyártható szög egyszerű renault benzines motorokat kapja, a dci meg az új tce felár iszonyatos, a dízel felár kapásból 1 millió az 1.2-es alap szívó benzineshez képest, pedig a dci se épp egy új fejlesztésű motor...
persze lehetne viszonylag olcsó, szervizigénytelen, egyszerű szívó benzines motorokat szerezni más gyáraktól, és egy ultra fapados bódét építeni köré, de pont ezt csinálja a dacia is, sok országban, hatalmas mennyiségben, mégis 2 millióról indul, ha te még ennek az árnak is fél millióval alá akarsz verni, valami nagyon forradalmit kell kitalálnod...
#5! a dáciát ne hasonlítsd a suzukihoz (se)...
mert 20 év múlva egyse lesz, legalábbis a most gyártottakból, suzuki még simán röpköd a 20éves most is...
#7! credo busz van (Győr)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!