Renault Megane 1,4 RL 1996 vásárlásakor mit kell a legjobban megnézni, mik a legvalószínűbb hibák amik előjöhetnek és érdemes-e fizetni érte 300. 000, -et ha jó állapotú?
Ez még a régebbi, gyengébb motorral szerelt verzió. A motorral, váltóval nem szoktak gondok lenne. Futómű: Hátul torziós rugó van a kocsi alatt, ez annyira nem szereti hazánk kiváló minőségű útjait, ezért meg szokott ereszkedni. Ilyenkor úgy néz ki az autó, mint ha lenne a csomagtartójában 150 kiló.
Ezeknek az autóknak általában elektronos problémái szoktak lenni. Például kontaktos műszerfal világítás, nem működő kp. zár, ilyesmik. A rohadásra figyelj nagyon oda, nem csak ennél az autónál, hanem bármelyiknél. Nézd meg a padlólemezt, a tornyokat, küszöböket, ajtó alját, sárvédőíveket, csomagtartó alját. Ezek a tipikus helyek ahol először rohadni kezd a kasztni.
Az biztos, hogy a 75 lóerős motorral nem egy erőgép, de úgy nagy általánosságban megbízható autók ezek, eltekintve a franciás elektromos problémáktól. Mivel nem egy felkapott típus, (mint mondjuk a hármas golf), ezért már vannak egész jó példányok 300-400 ezerért. Szerintem érdemes megvenni, ha tényleg jó állapotú. Még ezeknél az autóknál is úgy ahogy él az a szabály, hogy inkább a kasztni legyen jó állapotú, mint a motor. Motort lehet venni 40-50 ezer forintért, de egy szétrohadt autót kilakatolni sokkal, sokkal drágább.
"Ezeknek az autóknak általában elektronos problémái szoktak lenni."
Fura, de nekem egyik öreg Renault-omon (Laguna 1997, Megane 1996, Megane 1999, Scenic 2001) se volt komolyabb elektromos hiba.
De biztos kifogtam valami szerencsés szériát! (Vagy csak városi legenda az egész?)
"Például kontaktos műszerfal világítás"
A panelra forrasztott SMD LED-ek ritkán kontakthibásak! De ha a fűtéspanelban kiég a 2 db "rizsszem" izzó, akkor nem működik a műszerfal világítás szabályzója sem.
:D
A fűtés belső levegő terelőlapja szokott majd' mindegyikben eltörni, de a fura hangon kívül amit indításkor ad, max. lefagy a bal lábad télen.
Belső doblemezek nincsenek a Megane-okban, nem is szokott a sárvédőív rohadni. Inkább ott rohad, ahol törve volt és szarul javították. Ezen kívül a sógornőm Megane-ja pl. a szélvédők szélénél virágzik.
A hátsó ajtók zárjai szoktak rosszalkodni, de az se kontakt hiba, olyankor inkább zármotort kell cserélni. Én a múlt héten cseréltem a jobb hátsó ajtóét, pont 2000-ért vettem másik zármotort a bontóban.
:)
A 8 szelepes 1,4-es motor egyszerű mint a faék, ha nem áztatod el, akkor a trafók is bírják sokáig. Nem mondom, hogy csúcstechnika, de ha rendesen karban van tartva, akkor megszolgálja az árát!
A tipikus hibákról és megoldásukról pedig részletesebben itt olvashatsz:
Hát mindkettőtöknek ezer köszönet, ennyi használható info 2 óra keresgélés alatt nem jött be nekem Google barátomtól :D
A kasztnis dologra nem is gondoltam...hogy mennyire igaz!
2.
Anyáméknak ilyen autójuk van, csak az 16 szelepes.
A középkonzolon hol működik a világítás, hol nem, a bal hátsó sárvédőív már tenyérnyi helyen rohad, pedig csak az orra volt törve. Az egyik ismerősömnek is ilyen meganeja van, neki az egész alja szét van rohadva küszöböstől, de a sárvédőív neki se rohad. Érdekes. Lehet anyáméké ott is meg volt nyomva, ki tudja. A fűtés terelő lapját el is felejtettem, az se működik, de az már vásárlás óta rossz, így fel sem tűnik a hiánya. Az FHP jeladó szokott még random kontaktos lenni, olyankor az önindító csak teker, de nem indul be. ( nem tudja szerencsétlen ecu hogy mikor kéne befecskendezni.)
Mindent összevetve szerintem megéri, bár én ha ilyen autót szeretnék, 1.6-os motorral venném.
Igen, a középkonzolban hagyományos izzók vannak, mint említettem is.
Jut eszembe a sógorcsaj jobb küszöbe is virágzik, de azt egyszer vasig végighúzta valami sziklán, és rendesen be is van horpadva.
Én még soha se láttam sárvédő rohadt Megane-t.
:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!