Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Erdemes kettomegu lendkereket...

Erdemes kettomegu lendkereket cserelni egytomegure?

Figyelt kérdés
2014. máj. 16. 15:24
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Nem. A kettőstömegű lendkerék azért van, hogy csillapítsa a többi alaktrészt érő rezgést/ütést. Ha kicseréled, akkor a többi alkatrész kapja a nagyobb igénybevételt és szétesik valami drágább dolog.
2014. máj. 16. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
0%
Érdemes, ha nincs pénzed a gyárira. Régebben is rezegtek a motorok mégsem estek szét a hagyományos lendkeréktől. Ez csak egyfajta kényelmi extra ,hogy nehogy a sofőr érezze hogy van mozgás a motorban. Lehet kicsit döcögösebbnek fogod érezni ha leállítod a motort. Ennyi.
2014. máj. 16. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

Nem. Hacsak nem 1-2 évre kell mér az autó és utána leadod a roncstelepen, vagy esetleg amúgy is motorcserét tervezel.

Úgy van, ahogy az első válaszoló írta.

Régen egy 1.6-os, 1.7-es kisdízelből nem sajtoltak ki 120-130 lóerőket és 300Nm-eket.

60-70 lóerőnek még megfelelt a szimpla lendkerék, de ezeknek a mostaniaknak már nem.


Nekem egyébként felújították a lendkerekemet, ami a kuplunggal együtt megállt 150.000Ft környékén a ki-beszerelés munkadíjával együtt mindennel. A felújítás óta még csak 16.000km-t mentem vele, de eddig olyan mint új korában.

2014. máj. 16. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

"Régebben is rezegtek a motorok mégsem estek szét a hagyományos lendkeréktől."

És régebben hol volt 2000 bar feletti befecskendezési nyomás? Vagy 170 lóerős két literes dízel? :D


Bár semmi nem tiltja, hogy berakd a sima lendkereket, valszeg az utána fellépő csillapítatlan vibráció rövid időn belül kifekteti a motort és a váltót.

2014. máj. 16. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
16%
Teljesen lényegtelen vibrációs szempontból hogy mennyivel fecskendezi be az ü.anyagot a rendszer és az is hogy hány lóerős a kocsi! Voltak régen is erős dízelek ,nézz csak utána szépen, de nekem mindegy ,fizessétek csak az "olcsó" dízelt.
2014. máj. 17. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
54%

Az okos mérnökök kitalálták hogy nem jó a kuplungtárcsába épített rugó ,hanem a 10x drágább lendkerékbe kell azt építeni, mert ettől pörög a gazdaság, ha egy kocsi nem tartós és néhány évesen már szemétre kell dobni, mert az alkatrészköltségei elérik a piaci árának a több mint felét, amit idehaza is gazdasági totálkárnak neveznek.


Át kell építeni fix lendkerék és rugós kuplungtárcsásra ,ennyi a történet.

2014. máj. 17. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%

"Voltak régen is erős dízelek ,nézz csak utána szépen,"

Nem egyszerűbb ha linkelsz egyet? Akkor látjuk, hogy nem a levegőbe beszélsz.


"Teljesen lényegtelen vibrációs szempontból hogy mennyivel fecskendezi be az ü.anyagot a rendszer és az is hogy hány lóerős a kocsi!"

Nem írtam, hogy lényeges, de talán figyelemfelkeltő. Sok minden nem volt régen, ami most van.


"Az okos mérnökök kitalálták hogy nem jó a kuplungtárcsába épített rugó ,hanem a 10x drágább lendkerékbe kell azt építeni, mert ettől pörög a gazdaság"

Mert az okos vásárlónak erre volt igénye :)


"ha egy kocsi nem tartós és néhány évesen már szemétre kell dobni, mert az alkatrészköltségei elérik a piaci árának a több mint felét"

Ahhoz képest még mindig több új autó szalad néhány évesen az utakon, mint régi.


"Át kell építeni fix lendkerék és rugós kuplungtárcsásra ,ennyi a történet."

Mint írták ki lehet cserélni. De azokat a motorokat és váltókat, amelyek kettős tömegű lendkerék közbeiktatásával készültek, olyan terhelésre és rezgésre méretezték, amelyet a kéttömegű biztosít. Ha kicseréled sima lendkerékre és rugós kuplungtárcsára, akkor a váltó már nagyobb torziós terhelést fog kapni a motor felől. Kibírja? Lehet. Vagy nem. És akkor lehet menni másik váltóért is :D

Arról nem beszélve, hogy új megoldás nem fogja olyna szuperül elnyelni a rezgéseket. Ha tél is éli az erőátvitel, akkor majd meg lehet nézni a csoda műanyag elemeket az utastérben egy év után mennyire fog zörögni minden.


Igen, drága a kéttömegű, aki fillérb. szóskodni akar ne vegyen ilyen dízelt. Lehet kapni még 90 lovas TDI-t meg 1.7-es Isuzut, abban nincs. Lehet szidni hogy drága, de tessék csak számolni. Ha az átlag élettartama 300k km és 350 000Ft egy komplett kéttömegű és kuplungszerkezet csere, akkor az kilométerenként 1,16Ft költséget jelent. Ha a dízel két literrel kevesebbet eszik, mint hasonló benzines társa, akkor az jelenleg kilométerenként 8,38Ft megtakarítás. Ha jól számolom, akkor belefér a megtakarításba.

2014. máj. 17. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
52%

"Lehet kapni még... ...1.7-es Isuzut, abban nincs."


Dehogy nincs. Nekem 1.7 CDTI Isuzu van a H astrámban, még a 101 lóerős változat. És tavaly októberben volt a felújítása, úgyhogy van benne.

De azóta volt már belőle 110, sőt 125 lóerős továbbfejlesztett változat is. Sőt, a legújabb J Astrákban is hasonló motor van.

A másik irányba ha elmegyünk: ez előtt is voltak elődjei ennek a motornak. Volt belőle még adagolós szívó dízel is. Na abban tényleg nem volt még kettős tömegű. De az valami 68 lóerő körül tudott csak. Gondolom erre gondoltál...


Ami pedig a kedves 55%-os válaszolót illeti, ha valamilyen témáról fogalma sincs, előtt jobb lenne ha utánanézne, mielőtt zöldségeket írna. A kettős tömegűt ugyanis nem csupán szívatásból találták ki. De ő biztos sokkal okosabb a mérnököknél.

2014. máj. 17. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

"Dehogy nincs. Nekem 1.7 CDTI Isuzu van a H astrámban"

Éreztem. Én a jó öreg Isuzu 4ee1-re gondoltam (60 lovas szívó és 84 lovas td).

2014. máj. 17. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
23%

A mérnökök okosak ,ha az a kérés hogy kényelmes minden rázkódást és hangot kizáró megbízhatatlan xart tervezzenek akkor azt fognak. Semmi szükség a kettős tömegűre csak kicsit jobban átjön a rezonancia nélküle, de azt ki lehet bírni.

Példának régi audi 100-ban 2.5 tdi :jól megy ,erős tuningolható is bőven , nem volt kettőstömegű ,utána jöttek ki az ennél gyengébb de már kettős tömegűvel szerelt változatok A4-A6 -ban stb. Régen még szempont volt hogy soká tartson egy kocsi ,a jóra törekedtek, manapság csak a csicsára a parasztvakításra és a lehúzásra. 20 évesen ezek a mai túlbonyolított kocsik sehol nem lesznek. Lehet venni az újat ,vagy fizetni a horror szervizeket.

2014. máj. 20. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!