Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Erdemes kettomegu lendkereket...

Erdemes kettomegu lendkereket cserelni egytomegure?

Figyelt kérdés
2014. máj. 16. 15:24
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
72%

Akkor járjál Ladával! Hiszen a te felfogásod szerint mi a francnak szervókormány, meg ESP meg klíma, meg navigáció, tolatóradar és ilyen "csicsák", hiszen anélkül is gurul egy autó. Minek injektor, turbó, interccoler meg ilyen "hülyeségek", mikor a karburátoros autókkal is lejártunk évtizedekig. És ezek a te szemedben mind-mind csak felesleges hibaforrások, amiket kizárólag azért építenek be a "mocskos kapitalista" autógyártók, hogy kizsákmányolják a szerencsétlen autótulajokat...


Sőt, egy lovas szekér messze übereli a valaha gyártott összes autót. Egy Ferrari a nyomába se érhet. Igaz, hogy jobban átadja a "rezgéseket", nem olyan kényelmes, beesik az eső, de úgy visz el A-ból B-ben hogy a szervizbe soha nem kell vinni. Messze a legmegbízhatóbb jármű és még nincs tele olyan fölösleges dolgokkal, amit a "hülye" mérnökök kitaláltak.


Rakjál nyugodtan fix lendkereket a kettős tömegű helyére! Csak aztán ne csodálkozz hogy rövid időn belül kinyírod a motort és/vagy az egész hajtásláncot. És akkor ne ide gyere majd sírni és szidni a ami autókat hogy ilyen sz@r meg olyan sz@r!

2014. máj. 20. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

"Példának régi audi 100-ban 2.5 tdi :jól megy ,erős tuningolható is bőven , nem volt kettőstömegű ,utána jöttek ki az ennél gyengébb de már kettős tömegűvel szerelt változatok A4-A6 -ban stb."

Igen, a 115 lovas sor5 2.5TDIben még nem volt kettős tömegű lendkerék, viszont a 140 lovasban már volt. Akkor mégsem jó példa ez a motor :D

2014. máj. 20. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
21%

Hogy ne lenne jó példa hiszen hasonló erejű kocsikba raknak kettős tömegűt és nem azért mert erősek, hanem mert jó a gyártóknak ha pörög az alkatrészeladás.


Amúgy kb 90-es évek közepéig -végéig gyártottak jó kocsikat ,aztán végérvényesen beköszöntött a tömeggyártott garanciaidőt alig kihúzó gagyi- piacos csicsa- szemét,gondosan beépített gyengített ócska szerelhetetlen megoldásokkal, lásd tervezett avulás címszó, és persze eszement alkatrészárakkal.


De igazad van 20 év múlva is inkább vennék egy Ladát mint egy ilyen agyonelektronizált pénztemető betegágyat ami ezekből a kocsikból lesz.

Hozzáteszem , nyugati bérekkel le*arja az ember ezt mert nem tétel nekik 4-5 évente cserélgetni a kocsit, de a tendencia akkor is teljesen rossz és pazarló, még ha a "fejlett Nyugat" ki is tudja még fizetni.

2014. máj. 21. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim válasza:

Engem pont a kérdés ellentéte érdekelne. Rakott már valaki sima lendkerék helyére kettőstömegűt? Rohadt idegesítő a rászkódás, és szét hull a műszerfal.

Konkrét autó: Seat cordoba 1.9 TDI. afn motorkóddal 110Le. Szerintetek bele megy a szett flex és heggesztő nélkül?

2016. nov. 1. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim válasza:

Jó régi a kérdés, bár szerintem örökzöld. :)


Ahogy végig olvastam a topic-ot látszik pro / kontra volt itt minden, de akkor lássuk szummázva (jah igen a leírtak inkább a könnyebb megértést szolgálják, mintsem a maradéktalan "mérnöki" pontosságot!):


A kettős tömegű tömegű lendkerék (DMF) "kissé" összetettebb mint egytömegű (SMF) elődje. Nagymértékben csökkenti a vibrációt, azonban erős túlzás csak kényelmi extrának tekinteni. A hengeres motorok működése közben a főtengelyre ható erők közel sem kiegyenlítettek. A dugattyú mozgása során két alkalommal válik energia mentessé, ez a felső és alsó holtpont. Mindkettőnél érdekes erők hatnak a belső alkatrészekre, azonban a legnagyobb "pofont" az alsó holtponton kapja a főtengely és ezzel az egész hajtáslánc. Ezt annyira nem szereti. (motor, kuplung szerkezet, váltó... stb). Annak érdekében hogy ezek ezek az erők valamelyest csillapítva legyenek jött a lendkerék (SMF). Megkönnyítve az indulást, és a váltó, különösen a szinkron váltók működését kerültek bele a rugók a dörzstárcsaba. Telt múlt az idő, csökkent a lökettérfogat, nőt a teljesítmény és a fordulatszám. Ehhez hozzávesszük, hogy olyanok is vezetni kezdtek akiknek nem kéne. Aztán kiderült, hogy a főtengely ezt nem igazán bírja sokáig. Emiatt jött a hírhedt DMF, nagyságrendekkel csökkentve a fellépő torziós erőket, ami mondjuk egy túl alacsony fordulatnál történt váltást követő, tiltásig való elforgatásig, fenéklemezes gázzal történő gyorsítás esetén jelentkezik.


Lehet-e használni DMF helyett SMF -et? Igen de nem ajánlott. Egy nyugodt, körültekintő sofőr számára talán, járható lenne a dolog. Azonban ha egy jobb sorsra érdemes, agyonhergelt, lógóturbós német dieselt akarnál mod-olni akkor felejtsd is el!


Felújítás?

Szintén egy körültekintő sofőr számára megoldást jelenthet, aki már a korai jeleknél meglépi a dolgot. Gondosan kell műhelyet választani, mert egy nem szakszerűen elvégzett javítás bizony lavinát indíthat el. Abban az esetben, ha már csattan, csúszik, szaga van akkor már mindegy!


Szemléletesebben:

https://www.youtube.com/watch?v=ckf5fWGi5TU

2017. nov. 5. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!