Az igaz, hogy nagy köbcentis v8,12 motorokba érdemes xW40-től magasabb viszkozítású olajat tölteni nyáron, mert nagyon nagy hőt termelnek?
Tehát ha a gépkönyv előír normál használatra 0w40 vagy 5w40-es olajat, attól sportos használat mellett el lehet térni egy ilyen nagy motornál, hogy 10w60-at töltenénk bele, ami sportos használatra javassolt?
ugye ezek a motorok eleev nagy hőt termelnek, nyáron 40 fokba autópályán ez fokozottan igaz.
Szerintetek? Vagy érdemes szervizt megkérdezni?
Nem mai kocsiról van szó, 200 ezer km futásteljesítmény feletti.
Badarság. Ragaszkodj a gépkönyvi előíráshoz. Nagyteljesítményű motoroknak nagy a "hulladékhőjük" ez igaz, de ez nem abban nyilvánul meg hogy melegebben járnak mint a gyengébb motorok. Ez hőtan, ebbe most nem mennék bele. Közérthetően mondva, az olaj nem melegszik magasabb hőfokra a nagy V motorkban sem, tehát felesleges, és adott esetben káros is lehet eltérni az előírástól. Az hogy sok 10W-60-as olajat tudnak eladni a gyártók, az a felhasználók tudatlanságára vezethető vissza, gyakran azt hiszik hogy amelyik olaj jó a versenyautók motorjába, az az utcai használatú autóban is kitűnően teljesít. Hát ez nem igaz!
Egyébként szinte minden nagy teljesítményű motoron van külön olajhűtő is, ami az esetleges melgedési problémákat hivatott kezelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!