Gázüzemű autót érdemes venni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem az első érvelése csak ügyes, de nem feltétlen jogos. Ilyen alapon aki dízel vásárlásával spórol az üzemanyagköltségen az is sajnálja a pénzt szervizre..
Ha jó állapotú akkor érdemes lehet venni. Nagyon alacsony futásnál én nem erőltetném, mert csak plusz hibaforrás, de évi 10-15 000km-en már megéri átgondolni. Sok érvet szoktak felhozni a gáz melle pro és kontra, neked kell megtalálnod a középutat közöttük :D
Mennyivel kerül kevesebbe? EZ motor és autó függő. Haverom a 4.2-es A8-cal 16-18 liter gázzal járt, míg ugye az benzinből vegyesben simán bekér 13 litert. Egy úgy 4590 és 5330 forint.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na inkább maradtál volna csöndben, mert hatalmas baromságot mondtál, látszik, hogy fingod sincs, sem a fizikához, sem a motorokhoz...
1. A hosszabb, elnyújtottabb égés kíméli a motor mechanikáját.
2. Magasabb oktánszám (100-105) miatt csökken a kopogási hajlam. A vezérlés úgy csökkenti a motor kopogási hajlamát, hogy késlelteti a gyújtást, és dúsítja a keveréket, hogy a több elpárolgó benzin jobban lehűtse az égésteret, de így egyidejűleg egyszerre romlik a hatásfok a feleslegesen belocsolt benzin miatt, és a nyomaték is csökken a késleltetett gyújtás miatt, viszont magasabb kompressziótűrésű üzemanyaggal megmarad a hatásfok és az egyenletes nyomatékleadás alacsony fordulaton is, ezért készíthető például olyan chiptuning, ami nagyobb teljesítmény/hatásfok javulást eredményez, de onnantól kezdve csak 100-as benzint lehet tankolni a kocsiba, máskülönben kopogni fog.
2. Mivel az LPG nem folyékony, hanem gáz halmazállapotban kerül a motorba, nem mossa le az olajat a henger faláról úgy, mint a benzin, vagyis nem növeli, hanem CSÖKKENTI a motor kopását. A tévhitekkel ellentétben, a benzin EGYÁLTALÁN NEM KENI A HENGER FALÁT, a karterben lévő olajköd keni, amit a folyékony benzin szépen le is mos...
3. Az LPG [szinte teljesen] korom nélkül ég, így az olajat sem szennyezi annyira, mint a benzin, ez látszik is az olajon, mert egy LPG-s autóban lévő 8-10e km-t futott olaj is ugyanolyan sárga, mint új korában, de ha a benzinesnek megfelelő periódusban cserélik, tovább futnak jobb minőségű olajban az alkatrészek, ami úgy NÖVELI A MOTOR ÉLETTARTAMÁT, kb annyival, mintha egy benzinesben 5-8 ezrenként cserélgetnéd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!