Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szeretnék motorosjogsit,...

Szeretnék motorosjogsit, komolyabban foglalkozni a motorozással, hogyan kezdjek neki?

Figyelt kérdés

(19L) Nagyon szeretem a motorokat, volt is már rá példa, hogy ismerősök elvittek egy körre, de nagyon szeretnék én is megtanulni. A szüleim nagyon féltenek, és nem tetszik nekik túlzottan az ötlet, ezért korábban nem is erőltettem a témát, de most már szeretnék belevágni.

Ehhez kérek tanácsokat, mert sajnos elég laikus vagyok a témában. (szóval minden rutinos motorostól előre elnézést kérek a furcs/buta/idegesitő kérdések miatt)

Nem akarok túl nagy motoron is tudni, max 300-400 köbcentisen. Érdemes rögtön belevágni az A2-es jogsiba, vagy a B kategóriás jogsimmal először próbálkozzak egy robogón? Ha elmegyek 1-1 motortalálkozóra, van lehetőség próbavezetésre? Kérjek meg ismerőst, hogy tanítson meg pár dologra, vagy csak a motorosiskola az igazán jó? Nem kezdeném el későn? Nem számítok túl "öregnek", hogy belevágjak egy ilyen (valljuk be) veszélyes sportba?

Milyen kötlségekkel jár egy motor fenntartása? Mikortól, milyen szükségletektől kezdve érdemes fenntartani egy motort?

Mik a legfontosabb motoros felszerelések (sisakból is milyen?), amik városi/túramotorozáshoz/utazáshoz kellenek, és mik azok, amik már csak esztétikailag, tuning szempontjából jönnek szóba?

Esetleg tudtok olyan oldalt ajánlani, ami az ilyen analfabétákat vezeti be a motorozás világába? Sajnos a közvetlen környezetemben mindenki inkább kerüli a motorokat, és kb senki nem ért hozzá.

Előre is köszönöm!



2014. máj. 4. 19:04
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

Szüleid majdcsak beletörődnek ha már látják hogy te tényleg ezt akarod(pl veszel egy motort)

Szerintem is jobb ha kisebb géppel kezded. De szerintem ne robogóval, hanem valami kis váltós motorral.

Azt használtan megveszed, hajtod egy darabig, aztán jó esetben nem sokkal kevesebbért mint amennyiért vetted el tudod adni. Közben megcsinálod a jogsit(A2-elég) ott nagyobb motort raknak alád. És lehet hogy többet is lehetőséged lesz kipróbálni, rögtön lesz is valami fogalmad arról hogy mit akarsz majd.

Gyakorlati oktatásra kötelező a teljes védőfelszerelés.

Ez az alábbiakból áll:

-Szabványos bukósisak, plexivel vagy szemüveggel

-Protektoros motoroskesztyű

-Hosszú szárú zárt csizma vagy bakancs

-Protektoros kabát, vagy gerinc, váll és könyökvédő(protektorokat többnyire adnak, ha neked nincs. De érdemes venni, később is kelleni fog)

-Protektoros nadrág, vagy nadrág térdvédővel(többnyire térdvédőt is adnak ha kell, de erre is ugyan az vonatkozik mint a kabátra)

2014. máj. 4. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

Szerintem Agent K.nagyon jól összefoglalta a dolgot,jobban nem is lehetne.Én csak a motor fenntartásával kapcsolatban írnék kérdésedre,mikor éri meg fenntartani egy motort.

Induljunk ki abból,hogy a biztosítás+súlyadó bagatell tétel.Tehát,véleményem szerint megéri fenntartani.Aztán,hogy mennyit költesz rá,az attól függ,hogy mennyit használod.Nekem egy GS500F-em van.Biztosítás 7000/év,súlyadó 8050/év,m.vizsga 13.000/ 2 év.Ezek elhanyagolhatóak.Gumik:20-40.000/db,láncszett 25.000,fékbetét:10.000/szett.Fogyasztás 4-4,5 liter/100.Olajcsere 10.000/6000km

Én sokat használom,de csak túrázásra,tehát nem mindennapi munkába járós motor.Remélem tudtam segíteni,és könnyebb lesz a döntés,s hamarosan Téged is motorosként üdvözölhetünk az utakon! Széles utat,teli tankot,gumi fákat,sok sikert!

2014. máj. 4. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm, tényleg sokat segítettetek. :) egy kisebb motort tuti kiharcolok magamnak, aztán ha megvan az A2es jogsi és valami normális kereset... én is két kereken koptatom majd az utakat.
2014. máj. 4. 22:34
 14/14 anonim ***** válasza:

Látom közben gyűlnek a válaszok gyakorló motorosoktól - ugye hogy mindenki milyen segítőkész? :D


"Tehát úgy értem, hogy csak akkor igazán érdemes fenntartani egy motort, ha sokat utazol, kell a munkába menéshez, szóval elég sűrűn használod?"


Hááát... Ez lehetne a hét kérdése.


A motorozást az ember elsősorban azért csinálja, mert szereti.

-Utazni nyáron, jó időben nagyon jó. Igaz gond mindent felpakolni, de megtanulod hogyan kell sok cuccot kevés helyre összesűríteni... Közlekedéshez ruha meg úgyis a motoros szerkó.

-Munkába járáshoz már azért más a dolog: eső ellen nem igazán véd, sok helyen gond tárolni a motort, az év egyik felében nem éppen kellemes (vagy annyit kellene hozzá öltözködni fel és le, hogy inkább felülsz a buszra).

-A sűrű használatot meg a munkahely és a baráti kör szabja meg ha már dolgozó felnőttként élsz: hétköznap kevesebb a lehetőség, maximum egy-egy rövid kör; hétvégén ha becsúszik egy péntek délutáni/szombati meló, esetleg szombat estére a motor nélküli barátok valami bulit szerveznek, ahol esetleg csiniben akarsz megjelenni vagy ilyesmi, az mind szűkíti az időkeretet amikor nyeregbe tudsz pattanni.


Egy szó, mint száz: ha szereted, akkor érdemes motort tartani. Igazából ez, mármint az élmény a legfőbb indok, mert egyébként nem biztos hogy a legügyesebb megoldás.

Persze dugóban gyönyörűen előre lehet menni amíg az autósok már unalmukban dobolnak a kormányon, de ezen kívül annyira sok előny nem jut eszembe. Legalábbis és nem járok nagyon gyorsan (na nem mintha a motorjaim - jelenleg csak 3 darab - közül bármelyik bírná a tartós 150 felettit), így nem érzem hogy jelentősen hamarabb odaérnék bárhova.

Melóba én például nagyon szépen eljárok busszal: a cég fizeti, én meg olvasgatok útközben, máskor úgysincs időm rá. Még jó hogy kicsit távolabb élek és helyközivel kell mennem. :P


Az ahogy beledöntöd, aztán kigyorsítasz a kanyarból az minden pénzt megér.


(Oké, én is inkább a ház törlesztőrészletét fizetném be, minthogy megtankoljam a mocit, na de akkor is... :) Csak adja Isten hogy sose kelljen választani.)


Egyébként az abszolút olcsó, igaz alaposabb műszaki felkészültséget igénylő gépek a régi szoci kétüteműek. MZ TS vagy ETZ 125, azoknál el lehet érni, hogy az éves költségek diákként is elviselhető szinten maradjanak.

Én elég régóta Pannoniázok, igaz az 250 köbcentis, de még bőven az olcsón fenntartható kategóriába esik. Persze sosem fog 100-nál többet menni, a fékek miatt messzire előre kell figyelni és jókora követési távolságokat tartani, egykerékre felvenni szinte esélytelen - na de kérdés hol köt az ember kompromisszumot a vágyai meg a pénztárcája között.

2014. máj. 5. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!