Szeretnék motorosjogsit, komolyabban foglalkozni a motorozással, hogyan kezdjek neki?
(19L) Nagyon szeretem a motorokat, volt is már rá példa, hogy ismerősök elvittek egy körre, de nagyon szeretnék én is megtanulni. A szüleim nagyon féltenek, és nem tetszik nekik túlzottan az ötlet, ezért korábban nem is erőltettem a témát, de most már szeretnék belevágni.
Ehhez kérek tanácsokat, mert sajnos elég laikus vagyok a témában. (szóval minden rutinos motorostól előre elnézést kérek a furcs/buta/idegesitő kérdések miatt)
Nem akarok túl nagy motoron is tudni, max 300-400 köbcentisen. Érdemes rögtön belevágni az A2-es jogsiba, vagy a B kategóriás jogsimmal először próbálkozzak egy robogón? Ha elmegyek 1-1 motortalálkozóra, van lehetőség próbavezetésre? Kérjek meg ismerőst, hogy tanítson meg pár dologra, vagy csak a motorosiskola az igazán jó? Nem kezdeném el későn? Nem számítok túl "öregnek", hogy belevágjak egy ilyen (valljuk be) veszélyes sportba?
Milyen kötlségekkel jár egy motor fenntartása? Mikortól, milyen szükségletektől kezdve érdemes fenntartani egy motort?
Mik a legfontosabb motoros felszerelések (sisakból is milyen?), amik városi/túramotorozáshoz/utazáshoz kellenek, és mik azok, amik már csak esztétikailag, tuning szempontjából jönnek szóba?
Esetleg tudtok olyan oldalt ajánlani, ami az ilyen analfabétákat vezeti be a motorozás világába? Sajnos a közvetlen környezetemben mindenki inkább kerüli a motorokat, és kb senki nem ért hozzá.
Előre is köszönöm!
Szerintem kezdj egy robogóval, vagy valami váltós 50-essel (vagy csak papíron 50-essel), most úgyis itt a szezon, és a segédmotorokra nem is kell sokat költeni. Nincs teljesítményadó, és a biztosítás is kb. 5000 Ft. Aztán ha mégse tetszik nem dobtál ki egy rakat pénzt.
Szerintem.
"ha egyből a jogsit csinálnád sima A-ra de ez ugye nem lehetséges mert még nem vagy 21 akor marad az A-korlátozott..."
Gondoltam szólok, hogy az A korlátlan már csak 24 éves kortól lehetséges előképzettség nélkül, az A korlátozott pedig több mint egy éve megszűnt, az A2 váltotta fel!
"Legfeljebb 395 cm³ vagy efölötti, és 25 - 35 kW közötti motorkerékpár vezetésére."
A mondat első fele már eleve ellentmondó, de az A2-nél nincs cm3 korlátozás! No és nem 25-35 kW közötti, hanem max 35 kw. de szabad 11 kW-ossal is közlekedni A2-vel.
:D
A korod miatt egyelőre robogózni kéne, azzal már lehet szokni a 2 kerékkel való közlekedést. Sajnos már csak 24 éves kortól lehet korlátlan A kategóriát szerezni, de neked az még 5 évre van, mondjuk ha nem is szándékozol a legnagyobb motorokkal gurulni, akkor nem is feltétlenül kell. Egyénként az a 300-400-as kategóra meglehetősen néptelen ami a motorválasztékot illeti. 250 után jönnek a hatszázasok. Vannak már 300-asok ugyan, de főleg gyorsasági kivitelben.
A motor fenntartása kimondottan drága. Drága az alkatrész, gumik, féktartozékok, láncszetek. Spórolni meg nem érdemes, mert egyrészt ha valahol lerobban az ember akkor nem tudja se hazatolni, se lezárni az út szélén a motort. Sokmindent meg lehet csinálni rajtuk egy kis szerelési hajlandósággal, de van amihez muszáj szerelőhöz vinni. Általában igaz hogy kicsi motor, kicsi gond, nagy motor nagy gond, mármint fenntartásilag. Élmény szempontjából ez már nem feltétlenül igaz.
"Nem akarok túl nagy motoron is tudni, max 300-400 köbcentisen. Érdemes rögtön belevágni az A2-es jogsiba, vagy a B kategóriás jogsimmal először próbálkozzak egy robogón?"
Még nem - de ez általában megváltozik és mindenki eljut pár év alatt a 600-1000 köbcenti közé.
De a kétkerekűzést kipróbálni elég lehet a segédmotor.
"Ha elmegyek 1-1 motortalálkozóra, van lehetőség próbavezetésre?"
Ahogy a nagyanyám - régi motoros, bár már csak oldalkocsiba lenne hajlandó beülni így 88 évesen - mondotta: két dolgot nem adunk kölcsön, barátnőt és motorkerékpárt.
Ha ki is lehet próbálni, akkor is csak zárt pályán, érvényes jogsival és felelősségvállalási nyilatkozat után.
"Kérjek meg ismerőst, hogy tanítson meg pár dologra, vagy csak a motorosiskola az igazán jó?"
A motorosiskolában, ahogy az autónál is, csak a legalapvetőbbeket tanítják. Amit ott kapsz arra elég hogy ne dőlj fel vele.
"Nem kezdeném el későn?"
Nem.
"Nem számítok túl "öregnek", hogy belevágjak egy ilyen (valljuk be) veszélyes sportba?"
Sosem lehet hozzá öregnek lenni. Lásd Ducati-s Matyi bácsi Bajáról. Igaz ő fiatalon kezdte és kétszer volt gyorsasági országos bajnok, de már 85 felett van és még mindig húzza. :)
"Milyen kötlségekkel jár egy motor fenntartása?"
Mint egy autó. Esetleg a gyakori sor kéthengeres típusokat meg lehet oldani picit kevesebb pénzből.
De a gumik, a láncok meg az olaj sem olcsó és jól tudnak fogyni.
"Mikortól, milyen szükségletektől kezdve érdemes fenntartani egy motort?"
Ezt nem nagyon értem.
"Mik a legfontosabb motoros felszerelések (sisakból is milyen?), amik városi/túramotorozáshoz/utazáshoz kellenek, és mik azok, amik már csak esztétikailag, tuning szempontjából jönnek szóba?"
A védőfelszerelés fontos. Engem ütöttek már el, a sisak, a kesztyű meg a bakancs nélkülözhetetlen. A nadrág muszáj, a dzseki meg kell.
"Esetleg tudtok olyan oldalt ajánlani, ami az ilyen analfabétákat vezeti be a motorozás világába?"
Nem, de kérdezni sosem gáz, nézelődni meg el lehet menni bármilyen motoros rendezvényre.
Sőt, szerintem nincs olyan motoros (srác/férfi), aki ne mesélne szívesen a motorokról meg a motorozásról egy 19 éves csajnak. Csak olyat kell keresni aki reális dolgokat mondd, mert itt is sokszor úgy megy, mint a horgászoknál ha érted mire gondolok... :)
Szóval kérdezz bátran.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!