Motorokon minek van első fék?
Én motoron is biciglin is mind a 2 fékkel fékezek.
Kipróbáltam bicóval, hogy ha a hátsóval fékezek, kb 2-2,5 méter alatt állok meg, és ha az elsővel (csak az elsővel) megálltam 1 méter alatt, és mind a 2x ugyan olyan gyorsan mentem.
"Aki pedig bringán nem használ első féket, az nem tud bringázni."
Nem feltétlenül, de az tény, hogy nem tudok biciklizni, csak annyira, hogy elmenjek vele A-ból B-be, murvás úton nagyon, nagyon lassan... Fene se akar félni.
A motor sokkal jobb. Viszont a féket alapból ott is kerülöm, egy hipermilernél ez alap, nem fékezzük el a lendületet. Akkor fékezek, amikor kell s ez nincs nagyon sűrűn, akkor is gyöngén.
Biciklivel simán megoldható (legalábbis bizonyos körülmények között, mert pl. Budapest más lehet, mint itt 2 falu között), hogy az ember nem vagy alig fékez, csak gurul és leszáll. A párom nagyon sokáig járt szinte egyáltalán nem működő fékkel (nem tudok róla, hogy lenne a biciklijén hátsó. az enyém agyváltós, mert én csak azzal szeretek fékezni), az erős lejtő utáni stoptábla volt érdekes, de megoldotta. A motoron szerencsére 2 fék is van, plusz a motorfék, s egyszerre mindig csak egy nem működött. Volt egy érdekes forgalmi órám nedves úttal és nem működő első fékkel (de 40-nel haladva bőven elég volt a cruiser hátsóféke) s elég sokat mentem letört félpedállal is, kicsit még óvatosabban, mint szoktam. Éles helyzetekre viszont kell a 2.
Kérdező: Nem esett neked senki, csak hülyeséget kérdeztél, ezért ilyenek a reakciók.
Motornál ha 300-nál vészfékezésnél elképzelhetetlen a durva hátsó fékezés. Akkor kb meg is haltál.
Elmondom ilyenkor Kb hogy kell fékezni:
Elkezded úgy húzni az első féket, hogy rohadtul beüljenek az első teleszkópok, és már érezd, hogy imbolyog a vas. Eközben a hátsó fékkel NAGYON óvatosan annyit fékezel, hogy csúszáshatáron legyen a hátsó kerék.
Hogy mikor csúszik meg a hátsó, az attól függ milyen motor és mi van hátul Ha van utas, akkor hamarabb kezd el csúszni (nem satu, nem kicsúszik, egyszerűen csúszáshatáron van) az első kerék, és többet ér a hátsó. Ha CBR első féket megtépem és egyedül vagyok, akkor a hátsó olyan könnyű, hogy épp csak hozzáérek a pedálhoz, már csúszkál a hátulja. Magyarul szar fékerő keletkezik hátul.
Persze ez csak egy rohadtul egyszerű gyorstalpaló leírás, de kb így kell. Ehhez jó sok gyakorlás és nagyon jó érzék kell. Nem könnyű. De a főszerep egyértelműen az első féké.
Bicajon ugyanez a helyzet, ott annyi a különbség, hogy magasabban van a súlypont, könnyebb a vas alattad, tehát könnyebben átbuksz az első keréken. A lényeg, hogy gyakorolni kell és vészfékezésnél nem ész nélkül rángatni a fékkarokat.
Én pl motoron kizárólag két ujjal fékezek akkor is ha vészfékezni kell, mert olyan nagy és erős a kezem, hogy ha marokra fogom, azonnal állóra fékezem. Két ujjal jól tudom adagolni. (kuplungot is két ujjal használom)
https://www.youtube.com/watch?v=huGexZrovco
0:40-nél, 1:10-nél nézd meg. Így kell.
De persze ha jó szemed, a többinél is láthatod, hogy izomból küldik az első féket, a hátsót meg úgy ahogy mondtam.
Motor hátulja meg is emelkedett mikor kevesebb mint ~70 cm-re volt a kocsi hátuljától.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!