Opel Astra G 1.4 16V vagy Daewoo Kalos 1.4 16V?
Mindkettő 5 ajtós kivitel, 2004-es évjárat, ~90..130e km-rel.
Opelről azt olvastam, hogy elég lomha, viszonylag sokat fogyaszt, viszont nagyobb a csomagtere és talán az utastere is nagyobb valamelyest (kényelmesebb?).
Kalos fürgébb, kisebb fogyasztás, ráadásul a tolvajok fő célpontja sem kifejezetten ez a márka (ellenben az Opellel). Bár igaz, ennek csak 220 l-es a csomagtere.
Melyik lehet a jobb választás?
#10: Mivel Kalost általában nem használtak céges autóként, ezen felül itt valószínűleg az autópályázás is kevesebb, tehát ennél az alacsonyabb óraállás reális lehet. Opel esetében inkább tartok ezért az óratekergetéstől.
#11: Suzuki Swiftből ülnék át, és annál már megszoktam, hogyha odapöccintek neki egyet, már ugrik is a gép, úgyhogy soha nem kellett vacilálnom a kereszteződéseknél, hogy átférek-e még.. Ezért félek egy kicsit az Opeltől, hogy búcsút inthetek ennek a megszokott dinamizmusnak és egy kicsit "öregurasra" kell venni a tempót, amivel önmagában nem lenne gond, mert nem gyorsulási versenyre készülök, de azért a forgalomban néha életmentő lehet egy fürge autó, amivel szükség esetén gyorsan ki tudok ugrani egy veszélyes szituból.
Ja így már értem és tényleg van benne valami. De éppen ezért (is) jól meg kell nézni hogy mit vesz az ember. Ezek közül is ki lehet fogni jót.
Amúgy a sok pályázás az ami első hallásra talán paradox módon kíméli az autót.
Egy 200.000km-t futott 90%-ban pályázásra használt autó általában jobb műszaki és esztétikai állapotban szokott lenni, mint egy 100.000-et futott városi.
A pályázásnál ugyanis a km-re vetített hidegindítások száma jóval kevesebb. Egyenletesen forog a motor. Nincs kihúzatva percenként, aztán meg fékezés. Így a fék is jóval kisebb mértékben kopik. A váltó, kuplung is kisebb igénybevételnek van kitéve. Kevesebb a ki-be szállás, ajtócsapkodás. Ennek következtében a kárpitok, szőnyegek is kisebb koptatásnak vannak kitéve. Stb...
# 11, jó neked. De ez hogy jön ide? Akkor én is leírom:
Nekem is szintén 2005-ös a H Astrám. 1.7CDTI, azaz dízel. 101 lóerős, 240Nm-es. Navigációs fejegység színes nagy kijelzővel, Aux-in bemenettel, Adaptív kanyarkövető bi-xenon fényszórók, Tolatóradar, Guminyomás és defektfigyelő rendszer (TMPS, DDS), Sport fokozat, Sport futómű, 17" alufelni, IDS+, Tempomat, Esőszenzor, Hővédő üvegezés, Insigniás mosófúvókák, OPC hűtőrács, Ülésfűtés, Félbőr belső, Kartámasz, Gerinctámasz, Aktív fejtámlák, Elektromosan állítható és behajtható fűthető, automatikusan sötétedő tükrök, ABS, ESP, ASR, CDC, Ultrahangos gyári riasztó, Quickheat rendszer, 2 bicskakulcs, 4 elektromos ablak, 7 hangszóró, 10 légzsák...
Az olajat szintén nem eszi. 15.000km alatt egy decit sem. A km számláló nemrég hagyta el a 200.000-et de komolyabb műszaki probléma még nem volt vele. Akksit tavaly cseréltem. A QuickHeat rendszer felvesz vagy 80-100A-t ami azért terheli az akksit, viszont nagyon kényelmes. Sokat pályázok vele, óra szerinte 140km/h-nál nyomom be a tempomatot. Egyébként sem nagyon óvatoskodok vele, szeretem érezni a nyomatékot. Így fogyaszt 6 liter körül. Ha kicsit odafigyelek, ez alatt. Egyáltalán nem mondanám lomhának.
A félbőr, gerinctámaszos vezetőülés szerintem nagyon kényelmes. Rendszeresen vezetek 600km-eket egyhuzamban és ez alatt sem kényelmetlen.
Hátul nem azt mondom hogy bálterem van, de én a 180 centimmel viszonylag kényelmesen elférek. Igaz az enyém 5 ajtós nem kombi.
A vezérlés szíjas. De 10 évente szerintem nem olyan vészes az a csere.
Egy forgalmas nagyvárosban (szerintem) egy autó dinamizmusa nagyobb biztonságot jelent, ugyanis épp ez a tulajdonság az, amivel az ütközéseket jobb eséllyel tudod elkerülni. Astra G-t még nem vezettem, így csak a tulajok leírásai alapján tudok tájékozódni; a legtöbb helyen azt olvastam, hogy lomha. Ehhez jön még, hogy az adatlapján 9,7 l-es!! városi fogyasztás van feltüntetve..
Hát ezért filózok ennyire, hogy melyik legyen a kettő közül..
Ja, eladni én sem szeretném, mert ha keresném se találnék könnyen hasonló felszereltségű autót.
Ezen kívül meg teljesen elégedett vagyok vele.
Árban fogalmam sincs most mennyit érhet, talán 1,2-1,3M környékén...
A 9,7-et hol olvastad? Szerintem az borzasztó sok. Elírás lehet. Annyit egy jobb állapotú 30 éves 1.2-es Lada fogyaszt. Vagy legfeljebb klímával, dugóban tudom elképzelni.
Amúgy mielőtt döntesz, vezesd mind a kettőt! Nézz ki egyet-egyet (vagy többet) mindkét típusból és vidd el őket egy próbakörre. Akkor látni fogod hogy mennyire lomha, vagy sem az 1.4 Astra.
14-es! Hogy jön ide? Könnyen és egyszerűen. Összehasonlításképpen írtam le, hogy milyen felszereltségű G Astrát milyen áron lehet eladni-venni, hogy a kérdezőnek legyen némi viszonyítási alapja. Örülök, hogy neked minden extrával felszerelt H Astrád van, de ez tényleg nem ide tartozik. Nem olyan nagy szám a H Astra sem. Tudom, a feleségem is azzal jár, nincs akkora különbség, mint ahogy gondolod. Amúgy, ha nem tűnt volna fel, a kérdező benzinesben gondolkodik, nem dízelben. Hiába írod itt a 6 literes fogyasztásodat, ha nem arról van szó. Van egy kollégám, napi 140 km-t autózik egy 1.3-as dízel H Astrával (nem pályán). Ő 4,4-es átlaggal jár, de egy benzinessel sosem lehet ilyen jó fogyasztást elérni.
Kérdező, a 9 liter nagyon sok, még a 8-at se érem el bekapcsolt klíma mellett se, pedig én is javarészt városban használom.
# 19. Mi van, most bagoly mondja verébnek?! :D
Amúgy mutasd már meg nekem légy szíves, hogy hol írtam én olyat, hogy mekkora különbség lenne a két Astra verzió között! Mert egy szóval sem írtam ilyenről.
De ha már így szóba hoztad, ha egy alap fapados 1.4-es H és egy egy jobb felszereltségű ugyan úgy 1.4-es G között kéne választanom, akkor az utóbbit választanám. Egyrészt mert ár-érték arányban jobban megéri. Másrészt a könnyebb kasznit fürgébben és akár valamivel kisebb fogyasztással mozgatja a motor.
Az IDS+ sport futómű az megint egy más kategória. De tudtommal az G Astra alá gyárilag nem rakták, a H alá se mindegyiknek.
Egyébként nekem meg a szomszédomnak van G Astrája. Idén lesz 10 éves, de vigyáz rá mint a hímes tojásra. Újonnan vette, most van benne 46.000 valós km.
Fogyasztás: papíron az enyém is 4,2. Aztán megint más az amit az emberek dicsekvésként bemondanak. És megint más az amit a BC kiír. (Ez alapján a legutóbbi 920km átlaga nekem is 4,6 lenne.) A realitást az közelíti meg legjobban ha a tankolt mennyiséget elosztod az ez alatt megtett km-ek századrészével. Ez kicsit más szokott lenni mint tesztpályán hátszéllel.
Az az 1.3-as ha 140-es tempóval valóban 4,4-et fogyasztana átlagban, akkor 90-es tempóval, nulla csomaggal, egy fő sofőrrel, szélcsendben, a legkeskenyebb gyári gumival olyan 2,5-3,0 l/100km lenne. Szerinted ez mennyire valós?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!