Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra G 1.4 16V vagy...

Opel Astra G 1.4 16V vagy Daewoo Kalos 1.4 16V?

Figyelt kérdés

Mindkettő 5 ajtós kivitel, 2004-es évjárat, ~90..130e km-rel.

Opelről azt olvastam, hogy elég lomha, viszonylag sokat fogyaszt, viszont nagyobb a csomagtere és talán az utastere is nagyobb valamelyest (kényelmesebb?).

Kalos fürgébb, kisebb fogyasztás, ráadásul a tolvajok fő célpontja sem kifejezetten ez a márka (ellenben az Opellel). Bár igaz, ennek csak 220 l-es a csomagtere.

Melyik lehet a jobb választás?


2014. ápr. 21. 14:32
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
46%
Miért ne lenne reális 700 ezer egy 2004-es G Astráért? Nekem 2005/10-es van. 1.4-es, 90 lóerős, láncos, nem szíjas. Két légzsák, ABS, szervokormány, állítható kormány, klíma, elektromos tükrök és ablakok. Alig van benne 140 ezer km, de nem tudnám többért eladni, mint 750-800 ezer. Persze nem eladó, mivel családtag. Az olajat sem eszi, idén lesz 9 éves, de még nem hagyott cserben. A gyári aksit idén cseréltem. Ha finoman bánsz vele, akkor 7 liter körül fogyaszt. Egy picit valóban lomha, de ez attól is függ, hogy mennyire taposod a gázpedált. Kalosban még nem ültem, de az Opel vezetőülése nem éppen az igazi. Nem azt mondom, hogy kényelmetlen, de azt se, hogy álmaim ülése. Levezettem 800 kilométert egy huzamra minden gond nélkül, tehát nem észrevehető, de ültem már jobb ülésben is. Viszont a hátsó ülések, azok nagyon jók. 195 cm vagyok, de még így is bőven van helye a mögöttem ülőnek. Szóval hely van benne bőven, pedig nem éppen egy nagy autó.
2014. ápr. 21. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 A kérdező kommentje:

#10: Mivel Kalost általában nem használtak céges autóként, ezen felül itt valószínűleg az autópályázás is kevesebb, tehát ennél az alacsonyabb óraállás reális lehet. Opel esetében inkább tartok ezért az óratekergetéstől.


#11: Suzuki Swiftből ülnék át, és annál már megszoktam, hogyha odapöccintek neki egyet, már ugrik is a gép, úgyhogy soha nem kellett vacilálnom a kereszteződéseknél, hogy átférek-e még.. Ezért félek egy kicsit az Opeltől, hogy búcsút inthetek ennek a megszokott dinamizmusnak és egy kicsit "öregurasra" kell venni a tempót, amivel önmagában nem lenne gond, mert nem gyorsulási versenyre készülök, de azért a forgalomban néha életmentő lehet egy fürge autó, amivel szükség esetén gyorsan ki tudok ugrani egy veszélyes szituból.

2014. ápr. 21. 20:42
 13/22 anonim ***** válasza:
Szerintem 1.4-es benzines céges Astra nem sok van/volt. Főleg nem autópályázásra. Azok inkább dízelek vagy 1.6-ak. Amúgy igen, a régi Swiftek le szoktak gyorsulni zöld lámpánál induláskor, de nagyobb sebességen már esélyük sincs. Amúgy meg nem kell félni, az Opelban jóval nagyobb biztonságban vagy mint egy régi Suzukiban. Ha pedig az öreg uras vezetési stílus nálad a biztonságos vezetést jelenti, akkor nem fog a hátrányodra válni. Suzukival utolsó pillanatos szituációkba belevágni? Hát, te tudod. Végül is csak az autók 99%-nak van erősebb és biztonságosabb kasznija egy esetleges ütközés esetén.
2014. ápr. 21. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:

Ja így már értem és tényleg van benne valami. De éppen ezért (is) jól meg kell nézni hogy mit vesz az ember. Ezek közül is ki lehet fogni jót.


Amúgy a sok pályázás az ami első hallásra talán paradox módon kíméli az autót.

Egy 200.000km-t futott 90%-ban pályázásra használt autó általában jobb műszaki és esztétikai állapotban szokott lenni, mint egy 100.000-et futott városi.

A pályázásnál ugyanis a km-re vetített hidegindítások száma jóval kevesebb. Egyenletesen forog a motor. Nincs kihúzatva percenként, aztán meg fékezés. Így a fék is jóval kisebb mértékben kopik. A váltó, kuplung is kisebb igénybevételnek van kitéve. Kevesebb a ki-be szállás, ajtócsapkodás. Ennek következtében a kárpitok, szőnyegek is kisebb koptatásnak vannak kitéve. Stb...


# 11, jó neked. De ez hogy jön ide? Akkor én is leírom:

Nekem is szintén 2005-ös a H Astrám. 1.7CDTI, azaz dízel. 101 lóerős, 240Nm-es. Navigációs fejegység színes nagy kijelzővel, Aux-in bemenettel, Adaptív kanyarkövető bi-xenon fényszórók, Tolatóradar, Guminyomás és defektfigyelő rendszer (TMPS, DDS), Sport fokozat, Sport futómű, 17" alufelni, IDS+, Tempomat, Esőszenzor, Hővédő üvegezés, Insigniás mosófúvókák, OPC hűtőrács, Ülésfűtés, Félbőr belső, Kartámasz, Gerinctámasz, Aktív fejtámlák, Elektromosan állítható és behajtható fűthető, automatikusan sötétedő tükrök, ABS, ESP, ASR, CDC, Ultrahangos gyári riasztó, Quickheat rendszer, 2 bicskakulcs, 4 elektromos ablak, 7 hangszóró, 10 légzsák...

Az olajat szintén nem eszi. 15.000km alatt egy decit sem. A km számláló nemrég hagyta el a 200.000-et de komolyabb műszaki probléma még nem volt vele. Akksit tavaly cseréltem. A QuickHeat rendszer felvesz vagy 80-100A-t ami azért terheli az akksit, viszont nagyon kényelmes. Sokat pályázok vele, óra szerinte 140km/h-nál nyomom be a tempomatot. Egyébként sem nagyon óvatoskodok vele, szeretem érezni a nyomatékot. Így fogyaszt 6 liter körül. Ha kicsit odafigyelek, ez alatt. Egyáltalán nem mondanám lomhának.

A félbőr, gerinctámaszos vezetőülés szerintem nagyon kényelmes. Rendszeresen vezetek 600km-eket egyhuzamban és ez alatt sem kényelmetlen.

Hátul nem azt mondom hogy bálterem van, de én a 180 centimmel viszonylag kényelmesen elférek. Igaz az enyém 5 ajtós nem kombi.

A vezérlés szíjas. De 10 évente szerintem nem olyan vészes az a csere.

2014. ápr. 21. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 A kérdező kommentje:

Egy forgalmas nagyvárosban (szerintem) egy autó dinamizmusa nagyobb biztonságot jelent, ugyanis épp ez a tulajdonság az, amivel az ütközéseket jobb eséllyel tudod elkerülni. Astra G-t még nem vezettem, így csak a tulajok leírásai alapján tudok tájékozódni; a legtöbb helyen azt olvastam, hogy lomha. Ehhez jön még, hogy az adatlapján 9,7 l-es!! városi fogyasztás van feltüntetve..

Hát ezért filózok ennyire, hogy melyik legyen a kettő közül..

2014. ápr. 21. 21:33
 16/22 anonim ***** válasza:

Ja, eladni én sem szeretném, mert ha keresném se találnék könnyen hasonló felszereltségű autót.

Ezen kívül meg teljesen elégedett vagyok vele.

Árban fogalmam sincs most mennyit érhet, talán 1,2-1,3M környékén...

2014. ápr. 21. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:

A 9,7-et hol olvastad? Szerintem az borzasztó sok. Elírás lehet. Annyit egy jobb állapotú 30 éves 1.2-es Lada fogyaszt. Vagy legfeljebb klímával, dugóban tudom elképzelni.

Amúgy mielőtt döntesz, vezesd mind a kettőt! Nézz ki egyet-egyet (vagy többet) mindkét típusból és vidd el őket egy próbakörre. Akkor látni fogod hogy mennyire lomha, vagy sem az 1.4 Astra.

2014. ápr. 21. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 A kérdező kommentje:
A kocsi.ro oldalon 9 l van megadva, a hasznaltauto.hu-n 9,7 (nem tudom, az melyik adatbázist használja), az auto-data.net-en 9,6 l.. bár nekem is gyanús ez az érték, lehet hogy összekeveredtek az adatok, már annyi Astra verzió van, hogy egy káosz az egész.. szerintem már a gyártó sem tudja követni.
2014. ápr. 21. 22:11
 19/22 anonim ***** válasza:

14-es! Hogy jön ide? Könnyen és egyszerűen. Összehasonlításképpen írtam le, hogy milyen felszereltségű G Astrát milyen áron lehet eladni-venni, hogy a kérdezőnek legyen némi viszonyítási alapja. Örülök, hogy neked minden extrával felszerelt H Astrád van, de ez tényleg nem ide tartozik. Nem olyan nagy szám a H Astra sem. Tudom, a feleségem is azzal jár, nincs akkora különbség, mint ahogy gondolod. Amúgy, ha nem tűnt volna fel, a kérdező benzinesben gondolkodik, nem dízelben. Hiába írod itt a 6 literes fogyasztásodat, ha nem arról van szó. Van egy kollégám, napi 140 km-t autózik egy 1.3-as dízel H Astrával (nem pályán). Ő 4,4-es átlaggal jár, de egy benzinessel sosem lehet ilyen jó fogyasztást elérni.


Kérdező, a 9 liter nagyon sok, még a 8-at se érem el bekapcsolt klíma mellett se, pedig én is javarészt városban használom.

2014. ápr. 21. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:

# 19. Mi van, most bagoly mondja verébnek?! :D


Amúgy mutasd már meg nekem légy szíves, hogy hol írtam én olyat, hogy mekkora különbség lenne a két Astra verzió között! Mert egy szóval sem írtam ilyenről.

De ha már így szóba hoztad, ha egy alap fapados 1.4-es H és egy egy jobb felszereltségű ugyan úgy 1.4-es G között kéne választanom, akkor az utóbbit választanám. Egyrészt mert ár-érték arányban jobban megéri. Másrészt a könnyebb kasznit fürgébben és akár valamivel kisebb fogyasztással mozgatja a motor.

Az IDS+ sport futómű az megint egy más kategória. De tudtommal az G Astra alá gyárilag nem rakták, a H alá se mindegyiknek.


Egyébként nekem meg a szomszédomnak van G Astrája. Idén lesz 10 éves, de vigyáz rá mint a hímes tojásra. Újonnan vette, most van benne 46.000 valós km.


Fogyasztás: papíron az enyém is 4,2. Aztán megint más az amit az emberek dicsekvésként bemondanak. És megint más az amit a BC kiír. (Ez alapján a legutóbbi 920km átlaga nekem is 4,6 lenne.) A realitást az közelíti meg legjobban ha a tankolt mennyiséget elosztod az ez alatt megtett km-ek századrészével. Ez kicsit más szokott lenni mint tesztpályán hátszéllel.

Az az 1.3-as ha 140-es tempóval valóban 4,4-et fogyasztana átlagban, akkor 90-es tempóval, nulla csomaggal, egy fő sofőrrel, szélcsendben, a legkeskenyebb gyári gumival olyan 2,5-3,0 l/100km lenne. Szerinted ez mennyire valós?

2014. ápr. 22. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!