Árt az autónak, ha szinte mindig kettesből indulok vele, de egyébként alig kell csúsztatni hozzá a kuplungot?
Szinte mindig így szoktam indulni, mert az 1-es fokozatot valahogy feleslegesnek érzem. Ha 2-esből indulok, akkor is utána szinte azonnal váltani is kell 3-asba. Pláne ha még 1-esből tenném... Így megspórolok egy kapcsolást. Illetve a másik ok az, hogy félek, hogy akkor többet fogyasztana, ha az egyest használnám induláshoz. És kicsit féltem is az autót... Tegnap kipróbáltam, hogy milyen, ha 1-esből indulok el a piros lámpánál. Elég durván megindult, majdhogynem kipörögtek az első kerekek. :S Félek, hogy ezzel ártok neki. Ugyanakkor ha 1-esből indulok, ott lassabban indulok el, viszont nem is kell sokat csúsztatni a kuplungot.
Kipróbáltam azt is, hogy ha sík /nincsen se minimális emelkedő, se minimális lejtő/ elhagyatott úton álló helyzetből elindulok gázadás nélkül kuplungfelengedéssel, akkor 1-esből így nagyjából 2 másodpercig tart az elindulás, míg 2-esből 3-4 másodperc. Szóval alig tart tovább, mintha egyesből indulnék. És hát ugye ha forgalomban indulok el, ott még kicsi gázt is adok hozzá /adnom kell hozzá, mert a mögöttem lévő türelmetlenek ugye nem bírják ki azt a 3-4 másodpercet se.../, szóval még 3-4 másodpercig se tart a felengedés.
Egyébként egy 1.4-es Toyota Corolla Wagonról van szó...
m.cdn.blog.hu/mb/mbybk/image/Cscsabi/4.JPG
vegre talaltam kepet, innen erteni fogod :)
csak azert dobtam be az e190 valtot, ha vki megszokja, hajlamos mas kocsival 2 bol indulni :)
kerdezo, osszegzes: ne csinald, hasznald az 1 est, kisebb gazzal, kevesebb felesleges csusztatassal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!