Árt az autónak, ha szinte mindig kettesből indulok vele, de egyébként alig kell csúsztatni hozzá a kuplungot?
Szinte mindig így szoktam indulni, mert az 1-es fokozatot valahogy feleslegesnek érzem. Ha 2-esből indulok, akkor is utána szinte azonnal váltani is kell 3-asba. Pláne ha még 1-esből tenném... Így megspórolok egy kapcsolást. Illetve a másik ok az, hogy félek, hogy akkor többet fogyasztana, ha az egyest használnám induláshoz. És kicsit féltem is az autót... Tegnap kipróbáltam, hogy milyen, ha 1-esből indulok el a piros lámpánál. Elég durván megindult, majdhogynem kipörögtek az első kerekek. :S Félek, hogy ezzel ártok neki. Ugyanakkor ha 1-esből indulok, ott lassabban indulok el, viszont nem is kell sokat csúsztatni a kuplungot.
Kipróbáltam azt is, hogy ha sík /nincsen se minimális emelkedő, se minimális lejtő/ elhagyatott úton álló helyzetből elindulok gázadás nélkül kuplungfelengedéssel, akkor 1-esből így nagyjából 2 másodpercig tart az elindulás, míg 2-esből 3-4 másodperc. Szóval alig tart tovább, mintha egyesből indulnék. És hát ugye ha forgalomban indulok el, ott még kicsi gázt is adok hozzá /adnom kell hozzá, mert a mögöttem lévő türelmetlenek ugye nem bírják ki azt a 3-4 másodpercet se.../, szóval még 3-4 másodpercig se tart a felengedés.
Egyébként egy 1.4-es Toyota Corolla Wagonról van szó...
8-as: Abban lehet valami, amit az első írt, hogy ha folyamatosan 2-esből megyek, akkor ez évek alatt kárt tehet a kuplungnak. Pl. piros lámpás indulásnál. Ugyanakkor én nem vagyok biztos benne, hogy minden egyes kis fostos megálláshoz mindenképpen 1-est kell kapcsolni ahhoz, hogy ne károsodjon a kuplung... Azért elég sok olyan forgalombeli szituáció van /én főleg körforgalom előtt találkozok ilyennel/, amikor meg kell állni teljesen 0 km/h-ra, viszont az alig tart 1 másodpercig és már mehetek is tovább. És még erre a kis pöc$ömöccse időre is ajánlott visszatenni 1-esbe, ha nem akarom, hogy károsodjon a kuplung!? Na meg az igazság az, hogy ez annyira minimális idő és közben a forgalom is sokszor olyan intenzív, hogy ez az 1-esbe való visszaváltás, majd onnan megint felváltás már nem fér bele egyszerűen...
Egyébként olvastam valamelyik nap egy régebbi választ pont ezen az oldalon, hogy valaki a saját kocsiján abszolút nem használja az egyest, és már ment vele ki tudja hány kilométert kuplungcsere nélkül.
9-es: Nyilván nem padlógázzal indulok, csak annyival, amennyivel 2-esből szoktam. Ez a mennyiség az 1-esből induláshoz elég volt arra, hogy pörögjön a kerék...
Épp elég nagy gázzal indulsz kettesben, hogy háromszor annyi benzin kelljen hozzá és harmadannyit bírjon a kuplung. Ez kétségtelen. A kuplungnak pedig továbbra is tökmindegy, hogy lámpától vagy körforgalomból indulsz, ugyanúgy kopik.
Pont a ki tudja hány kilométeren van a hangsúly. Ha valaki még nem látott használt kuplungot, nem tudja mennyit illik bírnia, annak lehet, hogy az is csábítóan hangzik, ha 100 ezret kibírt valakinek. Nekem 170 ezer van a gyári kuplungban, és a szerelő nem hitte el, hogy nem volt cserélve, annyira újszerű.
- ki mondta neked h igy kell csinálni/ miből gondoltad magadtól
- nem véletlen van benn az egyes....
- ha egyesbe kipörgött a kerék abból is látszik mekkora balek vagy, minek >3000 fordulat?
nyugodtan lepontozhatsz, attól még te vagy a hülye...
Jó, amúgy valamennyi igazság nyilván van abban, amit mondtok, ezt elismerem. De azért legyetek őszinték: szerintetek hány olyan sofőr van, aki minden egyes fél másodperces 0 km/h-s megálláshoz kapcsol 1-est? Biztos vannak ilyenek, csak kíváncsi vagyok, vajon hány százalékukra jellemző.
13-as, téged pedig le is pontoztalak, de a paraszt stílusod miatt. Mellesleg nem vagyok hülye, de ha választani kéne, inkább lennék az, mintsem olyan primitív, mint te...
en tudom honnan vette: 3.5 7.5 meg nagyobb kamionokat szoktak 2 bol uresen, de ezek nagy sulyokkal indulnak 1 bol.
autonal nem hallottam ilyent, max ha elotte regi merci sport valtoja volt r van 1 helyen, 2 es nel 1 es, igy tovabb...
17-es: Az szép... Ő viszont akkor elég szépen kihasználja az 1-es fokozat "lehetőségeit". :DDD
Big Boob: Nem értem, amit mondasz. :) Illetve a teherautós részét igen. És erről mintha én is hallottam volna valamit. Fura, hogy egy nehéz teherautó indulhat kettesből, míg egy könnyű személyautónál nem ajánlott... Bár lehet, hogy nem a súlyuktól függ és valószínűleg más felépítésű a kuplung egy teherautóban és más egy személykocsiban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!