Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Belsőégésü motoroknak mennyi...

Belsőégésü motoroknak mennyi az ideális hőfoka?

Figyelt kérdés
mennyi között kell lennie amit a kilóméter óránál jeleznie kell
2014. ápr. 4. 23:32
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

általánosan 80-100 C fok mostani autók esetén.

De léghűtéses járgánynak ennél lehet nagyobb a hőfoka

2014. ápr. 4. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Vízhűtésnél valahogy úgy, 85-95 fok.

Léghűtésesnél simán felmehet 100 fölé, ott talán 110-115-ig nem szokott elkezdődni a piros tartomány.


De ezek csak általános jellegű információk, egy-egy adott típus, lévén más anyagokat használhatnak benne például, eltérő értékeken üzemelhet - szóval egyetlen tökéletes megoldás van: előveszed a gyári kézikönyvét és elolvasod benne ami érdekel.

2014. ápr. 5. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Eddig én 83 és 98 között működő vízhűtéses kocsikkal találkoztam, úgy vettem észre régebben alacsonyabbra fogták, szerintem biztonsági okokból.
2014. ápr. 5. 03:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Az én járgányom 92- nél megáll, és ott tartja minden körülmények közt.(műszer szerint)

95-nél többre az álmoskönyv szerint sem állítják be a hőfokot.

2014. ápr. 5. 06:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Az én gépsárkányomban, 87 fok felett a termosztát nyitott állapotba kerül. 102 fok körüli hőmérsékeletnél bekapcsol a hűtőventillátor.
2014. ápr. 5. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

80-105°C között általában nincs gond.


Az én autóm 85-89°C fokot szokott kiírni. De pl Egy 1.6-os benzines (Z16XER) Astra H-nál teljesen normális a 105 fok körüli üzemi hőfok.

2014. ápr. 5. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
90-95 fok a legtöbb autónál.
2014. ápr. 5. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Termosztátból - ami ugye a hűtővíz hőmérsékletét befolyásolja - lehet venni adott típushoz is többféle nyitási hőmérsékletűt. Sőt, lehet találkozni néha-néha még állítható termosztátokkal is.


Ugye a hő az elégetett benzinből szabadul fel. Egy részéből lesz a mozgási energia, egy nagyobb része eltávozik a kipufogón, egy másik része meg az alkatrészekbe "vándorol". Az utóbbit kell elvezetni a hűtéssel: azt pedig azért, mert a motor anyagainak szilárdságát valamint a motor működését a hőmérséklet elég komolyan befolyásolja.

Komolyabb motortuningnál alacsonyabban nyitó termosztátot szokás beépíteni - még ha ez a gazdaságosságra rossz hatással is van - de jobban igénybe lehet venni az alkatrészeket. Persze ez némi számolást és tapasztalatot igényel, egy gyári állapotú autóba alacsonyabb nyitási pontút beépítve maximum fogyasztásnövekedést lehet elérni (alacsonyabb hőmérséklet - mivel az ideális alá erőszakolja a hűtőrendszer a hőmérsékletet, kevésbé gazdaságos működés a "kinyerhető" többlet nélkül).


De manapság úgyis nagy divat a motor ún. "thermomanagement" a motorfejlesztésben, pl. kapcsolható tengelykapcsolón (mint a klíma) keresztül hajtott vízpumpa (Ford 1.5-ös 3 hengerese) és egyebek, szóval ez a hőmérséklet-optimalizálás még nem egy lejátszott meccs. :)

2014. ápr. 5. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!