Suzuki Swift (1996 / 1.3-as) Hétfőn voltam olajcserén, amikor valamiért 5w40-es olaj került bele, pedig eddig is ette kb. havi 1 litert. Kiderült egyik szelep nem megy, ezért egyik gyertya ki lett cserélve, ilyenkor nem az összeset kell?
Mikor elhoztam úgy füstölt mint egy gyárkémény.2 nap alatt (kb 80km) minimum szintre került az olaj. A füstölés egy kicsit javult de nem olyan mint ezelőtt. Ezután rátöltöttem 15w40-et (eddig 10w40 ment bele) mert ezt tanácsolták. Lehet ilyet? Ugyan ott csináltattam a kocsit mint ezelőtt, eddig mindig 10w40 ment bele most meg valamiért ilyet tett bele de 2 nap alatt benyelte( megérte a pénzét az olajcsere)
Szerintetek megoldódik a probléma vagy mi tévő legyek?
Én 2 éve adtam el az 1996-os, 3 hengeres 1000 köbcentis Swift-emet:
260.000 km volt benne, a kocsi akkor volt 16 éves, mind motorikusan, mind a szerkezetileg tökéletes állapotban volt, és 1 csepp olajat nem evett soha - én teljes szintetikus 10w40 Mobil olajat töltöttem bele, azt szerette a legjobban.
Használtan vettem, és az 5 év alatt, amíg nálam volt, összesen !!!30.000!!! forintot költöttem szervizelésen felüli alkatrészekre, melyek: lengőkar és kerékcsapány voltak.
A régi Swift elpusztíthatatlan! Valamit nagyon rosszul csináltál, vagy csináltak azzal a kocsival, ha eszi az olajat. Vidd el egy megbízható szerelőhöz - az nem baj, ha kicsit drágább - ha nem cseszi el, mint egy olcsó kókler, akkor végülis a drágább az olcsóbb! :) - De ahogy írtam, ilyen probléma amit írtál, szinte elképzelhetetlen egy Suzukinál. Az a kocsi vagy szét lett hajtva, és már félmillió km van benne, vagy a szerelő nem ért a szakmájához.
A 0W, 5W, 10W olajaknak pedig üzemi hőmérsékleten nagyjából ugyanaz a viszkozitásuk.
Azt se felejtsd el, hogy az 1.3-as motornál néha (ha jól emlékszem minden 2. olajcserénél) ellenőrizni kell a szelepházagot, és ha szükséges, akkor utánállítani!
Kiderült egyik szelep nem megy, ezért egyik gyertya ki lett cserélve, ilyenkor nem az összeset kell?
de igen attól megjavult volna a szelep...
aha!!!
szóval az egyik henger nem ment!!!
fontos. Ha továbbra is füstöl és eszi az olajat és mindig ugyan azt a henger áll meg akkor sanszos, hogy megsérült a henger és ott viszi fel a z olajat és azt kajálja meg.
Régóta nem ment már a henger? Régóta volt már gyenge a kocsi?
Így "távgyógyításban" először is arra gondolnék, hogy:
Esetleg elmaradt a gyertyák vagy a gyújtáskábel időben történő cseréje, melynek következtében megszűnt abban a hengerben a gyújtás - majd pedig még huzamosabb ideig volt úgy (3 hengerrel) használva a kocsi, így a leállt hengerbe kerülő benzin - mivel égés nem történt, szépen leoldotta a henger faláról az olajat, és így a súrlódás megette a hengert - ez megmagyarázná az olajfogyasztást, és a füstölést.
Ez esetben egy nagyobb tételű motorfelújítás előtt állsz - ha ez lenne a probléma, akkor mérlegeld: elképzelhető, hogy jobban jársz, ha veszel egy másik, jó állapotú Swift-et.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!