Úgy gondolom, hogy régen az Audinak köze nem volta az autó gyártáshoz, egészen 94ig, az első alumíniumvázas autójáig, az A4-ig, amiben egyúttal debütált a legendás motor, az 1.9 TDi, Ti mit gondoltok?
Eddig valóban egyeduralkodó volt a BMW, mára már szerintem az Audi nagyon behozta a lemaradást, sőt.
Tekintve a már 'nagyautó'(ne keverjük a felső-középpel(A6)) kategóriát(A7/8, BMW 6-series)) a felárért beépíthető extrák már-már térdre kényszerítik a konkurenseket.
A dizájnra lehet mondani, hogy egyhangú, ám 2 évente mindig sikerül javítani valamit.
Nem reklámozom az Audit, mert nekem nincs. Én úgy gondolom, hogy mára már lehet, hogy nem csak behozta a lemaradást, hanem ...
Ti mit gondoltok ? :)
Aha, valóban. Az Audi mérnökei 1885-től tulajdonképpen semmit sem csináltak csak a töküket vakarták! Ez csak fokozódott amikor '64-ben egyesültek a VW-nel. A Quattro-t is az unatkozó török vendégmunkások dobták össze egy unalmas szombat délután.
:(
Nos szerintem az Audi már kb. az 1985-ös évektől keményen odatette magát, hogy prémium autó legyen. Kb. ekkor jelent meg a quattro, aminek máig nem sok igazi ellenfele van, akkor pedig egyáltalán nem volt. Aztán ott volt a szivar Audi, amiken máig egy szem rozsda sincs, pedig a legtöbb siralmas körülmények között van már tartva. És nem csak ebből a szempontból volt kiemelkedő, hanem bizony hozta már magas szinten a kényelmet és a felszereltséget is, bár tény, hogy a Merci ilyen szempontból magasabbra tette a mércét. Nade az első közvelen befecskendezéses TDI motor is az Audié. Aztán ott van az Audi V8 is, az már komoly autó volt.
Az igazi tarolás valóban 90-es évek elejétől jött, azóta elismert prémiumgyártó. Nézzük csak meg az E34-es BMW-ket: mind rozsdakupac már, és mindegyik motor- és elektronikai gondokkal küszködik. Vagy a Merci nagy bukása, a W210... Ezekkel egyidőben pedig gyártották a 100-as, illetve az első generációs Audi A6-okat, amik máig hibátlanul és rozsdamentesen futnak, nagyrésze +1 millió km-mel. Ok, az Audinak is voltak gyenge húzásai, például a 2.5-ös V6-os motorral, de azért nagyrészt megbizható, elegáns, erős, komoly autókat gyártanak/gyártottak.
Mára pedig szememben az Audi feljebb van a BMW-nél és a Mercinél. Ha már felhoztad, hogy az Audik egyformák: nézz meg az új C-klassét és az új S-klassét, mint két tojás. Ahhoz képest az A4-A8 ég és föld.
Az 56%-os tanuljon meg előbb szöveget értelmezni, aztán írhat.
Az utolsónak köszönöm a választ és valamennyire egyet kell értenem vele..
Aki szerint az Audi egy túlárazott VW, mégis miből gondolja?
- Esetleg a Bentley, Bugattiról is ezt gondolja? Vagy az új Lamborghiniket is egy 'túlárazott VW motor hajt' ? :)
Annyira nem tudom komolyan venni a válaszírókat.. elmúltatok már 14 ? :)
"... egészen 94ig, az első alumíniumvázas autójáig, az A4-ig..."
Az A4 nem volt alumíniumvázas, még most sem az. Az A8-ban jelent meg az ASF. Legalább az évszám stimmel.
"... amiben egyúttal debütált a legendás motor, az 1.9 TDi..."
Az meg eggyel korábban, a B4 80-asban jelent meg. Előtte az 1.6 TDI-t használták (nagy I-vel írjuk), az is kb. hasonló szám volt a maga idején, mint az 1.9-es nagytestvére.
Ha valakinek nincs köze az autógyártáshoz, az inkább te vagy. Az Audi - és korábban az Auto Union márkái - ugyanis elég régóta ott vannak az élvonalban, ami a műszaki színvonalat jelenti. A '30-as évek közepén már középmotoros, körben független felfüggesztésű, önzáró differenciálművel szerelt versenyautókat építettek és próbálkoztak diffúzor alkalmazásával is. A Formula-1-be a középmotor csak 1956-ban tért vissza a Cooper T41-gyel.
De mást is tudtak akkoriban négykarikáséknál. Például már a '30-as években készült náluk nagy sorozatban elsőkerékhajtású autó (DKW F1-F8). Igaz, még nem a ma ismert, Giacosa-féle elrendezéssel, hanem a nehézkesebb, hosszmotoros hajtással, de akkor is sikerült megoldaniuk az elsőkerékhajtást. Ja, és időközben a DKW kifejlesztette az RT 125 nevű motorkát, amit a háború után a fél világ lemásolt: lett belőle MZ RT 125, Kovrovec K55, Harley-Davison Bantam, Yamaha YA1 és még ki tudja, mi minden.
A II. világháború után az Audi jóval nehezebb helyzetből indult, mint a BMW vagy a Mercedes. De megoldották a problémát: az NSU a Wankel-motor úttörője volt, a DKW viccesnek tűnő, de műszakilag igen komoly kétütemű autókat épített, például az Auto Union 1000-et a '60-as évek elején tárcsafékkel és félautomata váltóval is lehetett kapni. A BMW-nek meg ekkoriban éppen az Isettából, a 600-asból és a 700-asból állt a választéka kisautók terén, a 02-esek csak később jöttek. Volt némi különbség.
De mást is összehozott még a DKW: ott volt a Munga terepjáró, aminek addig-addig reszelték a hajtását, hogy lett belőle Audi quattro, aztán sikerült a feje tetejére állítani a rali világát a '80-as években. Mifelénk aki autószakértőnek tartja magát, az legalább említés szintjén ismeri a B-csoport kifejezést. Hogy arról ne is beszéljek, milyen óriási dolog volt, hogy 1980-ban a quattroval aszfalton is használható állandó összkerékhajtású autót építettek. Nem sok ilyen volt akkoriban. A magasságos Mercedesnek és BMW-nek például egyetlen ilyen típusa sem akadt.
Illetve készült még két érdekes Audi-típus: az Audi 50 és az Audi 80. Az 50-est Volkswagen Polo, a 80-ast Volkswagen Passat néven ismerte meg a világ. Az első Golfról pedig úgy hírlik, hogy ezen két típus alkatrészeinek vad kombinálásával indult a projekt.
A '80-as években már eléggé jól állt az Audi szénája. Valamennyi modelljében használta az állandó összkerékhajtást, ott volt a maga idején páratlan 1.6 TDI motorja, csak épp presztízse nem nagyon volt. Ezért találták ki a V8-at, ami utcai autóként nem lett különösebb legenda (mondjuk azért az összkerékhajtást sikerült meghonosítania a luxusautók között), de a DTM-ben rendesen elverte a többi márka autóit. Igen, a Mercedeseket és a BMW-ket is. Biztos azért, mert az Audinál nem tudtak autót gyártani, csak véletlenül sikerült nekik. Kétszer egymás után, nagy fölénnyel. Mer' a véletlen ilyen.
A '90-es évek eleje óta próbálkozik az Audi, hogy presztízsmárka legyen belőle. Elérték a céljukat: ma már nem csak azok ismerik el az Audikat, akik értenek az autók műszaki részéhez, hanem a nép egyszerű fia szemében is drága, nagy presztízsű autókról van szó.
De ez nem a semmiből jött ám: az évtizedek alatt óriási szakértelem halmozódott fel az Auto Unionnál, majd később az Audinál. Volt miből építkezni.
Csak a tisztánlátás végett:
Az első közvetlen befecskendezéses dízelmotor a Fiat Cromában debütált 1986-ban.
Az első CR dízel pedig 1997-ben a 156-os Alfában mutatkozott be.
Ezután pár évvel bejelentette a VW, hogy felhagy a PDTDI gyártásával.
"Úgy gondolom, hogy régen az Audinak köze nem volta az autó gyártáshoz"
Aha tényleg nem volt köze az autógyártáshoz :)
1982-ben ahogy megjelent a 100-as Audi mindjárt be is söpörte az év autója címet, biztos véletlen volt :)
Aztán 84-től az Audi már elkezdte gyártani a 2.2 2.3 öt hengeres 20 szelepes turbo motorokat, és olyan rosszul sikerült hogy még a 96-os S4-be meg az S6-ba is ezt az alap blokkot rakták be. Csak változtak a az elektronika és a turbo paraméterei. Az annyira eltalált és túlméretezett blokk volt hogy ha 500 LE-re felnyomták meg se kottyant neki. Megelőzte a korát és még számtalan újítás fűződik az Audihoz.
A Legendás Audi Quattroról már ne is beszéljünk. Szóval azért csak óvatosan nézném le az Audi múltját, sokan, velem együtt, másképp látják mint te. Ezzel nincs is semmi gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!