Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Úgy gondolom, hogy régen az...

Úgy gondolom, hogy régen az Audinak köze nem volta az autó gyártáshoz, egészen 94ig, az első alumíniumvázas autójáig, az A4-ig, amiben egyúttal debütált a legendás motor, az 1.9 TDi, Ti mit gondoltok?

Figyelt kérdés

Eddig valóban egyeduralkodó volt a BMW, mára már szerintem az Audi nagyon behozta a lemaradást, sőt.

Tekintve a már 'nagyautó'(ne keverjük a felső-középpel(A6)) kategóriát(A7/8, BMW 6-series)) a felárért beépíthető extrák már-már térdre kényszerítik a konkurenseket.


A dizájnra lehet mondani, hogy egyhangú, ám 2 évente mindig sikerül javítani valamit.


Nem reklámozom az Audit, mert nekem nincs. Én úgy gondolom, hogy mára már lehet, hogy nem csak behozta a lemaradást, hanem ...


Ti mit gondoltok ? :)


2014. márc. 30. 17:16
1 2 3 4
 1/33 anonim ***** válasza:
88%

Aha, valóban. Az Audi mérnökei 1885-től tulajdonképpen semmit sem csináltak csak a töküket vakarták! Ez csak fokozódott amikor '64-ben egyesültek a VW-nel. A Quattro-t is az unatkozó török vendégmunkások dobták össze egy unalmas szombat délután.


:(

2014. márc. 30. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/33 A kérdező kommentje:
Most épp, a sima 80assal próbálkozol, amit a konkurensei, a másik 2 nagy német gyártó simán megevett reggelire. :)
2014. márc. 30. 17:42
 3/33 anonim ***** válasza:
S1, S2 mond neked valamit?
2014. márc. 30. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/33 anonim ***** válasza:
36%
egyeduralkodó a bmw? és a mercedes? Meg az új s merci? ami oda verte mind az a8at mind a 7es bmwt? az audival nekem az a bajom, hogy egy drága vw.
2014. márc. 30. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/33 anonim ***** válasza:

Nos szerintem az Audi már kb. az 1985-ös évektől keményen odatette magát, hogy prémium autó legyen. Kb. ekkor jelent meg a quattro, aminek máig nem sok igazi ellenfele van, akkor pedig egyáltalán nem volt. Aztán ott volt a szivar Audi, amiken máig egy szem rozsda sincs, pedig a legtöbb siralmas körülmények között van már tartva. És nem csak ebből a szempontból volt kiemelkedő, hanem bizony hozta már magas szinten a kényelmet és a felszereltséget is, bár tény, hogy a Merci ilyen szempontból magasabbra tette a mércét. Nade az első közvelen befecskendezéses TDI motor is az Audié. Aztán ott van az Audi V8 is, az már komoly autó volt.

Az igazi tarolás valóban 90-es évek elejétől jött, azóta elismert prémiumgyártó. Nézzük csak meg az E34-es BMW-ket: mind rozsdakupac már, és mindegyik motor- és elektronikai gondokkal küszködik. Vagy a Merci nagy bukása, a W210... Ezekkel egyidőben pedig gyártották a 100-as, illetve az első generációs Audi A6-okat, amik máig hibátlanul és rozsdamentesen futnak, nagyrésze +1 millió km-mel. Ok, az Audinak is voltak gyenge húzásai, például a 2.5-ös V6-os motorral, de azért nagyrészt megbizható, elegáns, erős, komoly autókat gyártanak/gyártottak.

Mára pedig szememben az Audi feljebb van a BMW-nél és a Mercinél. Ha már felhoztad, hogy az Audik egyformák: nézz meg az új C-klassét és az új S-klassét, mint két tojás. Ahhoz képest az A4-A8 ég és föld.

2014. márc. 30. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/33 A kérdező kommentje:

Az 56%-os tanuljon meg előbb szöveget értelmezni, aztán írhat.


Az utolsónak köszönöm a választ és valamennyire egyet kell értenem vele..


Aki szerint az Audi egy túlárazott VW, mégis miből gondolja?


- Esetleg a Bentley, Bugattiról is ezt gondolja? Vagy az új Lamborghiniket is egy 'túlárazott VW motor hajt' ? :)


Annyira nem tudom komolyan venni a válaszírókat.. elmúltatok már 14 ? :)

2014. márc. 30. 18:25
 7/33 anonim ***** válasza:
84%

"... egészen 94ig, az első alumíniumvázas autójáig, az A4-ig..."

Az A4 nem volt alumíniumvázas, még most sem az. Az A8-ban jelent meg az ASF. Legalább az évszám stimmel.

"... amiben egyúttal debütált a legendás motor, az 1.9 TDi..."

Az meg eggyel korábban, a B4 80-asban jelent meg. Előtte az 1.6 TDI-t használták (nagy I-vel írjuk), az is kb. hasonló szám volt a maga idején, mint az 1.9-es nagytestvére.

Ha valakinek nincs köze az autógyártáshoz, az inkább te vagy. Az Audi - és korábban az Auto Union márkái - ugyanis elég régóta ott vannak az élvonalban, ami a műszaki színvonalat jelenti. A '30-as évek közepén már középmotoros, körben független felfüggesztésű, önzáró differenciálművel szerelt versenyautókat építettek és próbálkoztak diffúzor alkalmazásával is. A Formula-1-be a középmotor csak 1956-ban tért vissza a Cooper T41-gyel.

De mást is tudtak akkoriban négykarikáséknál. Például már a '30-as években készült náluk nagy sorozatban elsőkerékhajtású autó (DKW F1-F8). Igaz, még nem a ma ismert, Giacosa-féle elrendezéssel, hanem a nehézkesebb, hosszmotoros hajtással, de akkor is sikerült megoldaniuk az elsőkerékhajtást. Ja, és időközben a DKW kifejlesztette az RT 125 nevű motorkát, amit a háború után a fél világ lemásolt: lett belőle MZ RT 125, Kovrovec K55, Harley-Davison Bantam, Yamaha YA1 és még ki tudja, mi minden.

A II. világháború után az Audi jóval nehezebb helyzetből indult, mint a BMW vagy a Mercedes. De megoldották a problémát: az NSU a Wankel-motor úttörője volt, a DKW viccesnek tűnő, de műszakilag igen komoly kétütemű autókat épített, például az Auto Union 1000-et a '60-as évek elején tárcsafékkel és félautomata váltóval is lehetett kapni. A BMW-nek meg ekkoriban éppen az Isettából, a 600-asból és a 700-asból állt a választéka kisautók terén, a 02-esek csak később jöttek. Volt némi különbség.

De mást is összehozott még a DKW: ott volt a Munga terepjáró, aminek addig-addig reszelték a hajtását, hogy lett belőle Audi quattro, aztán sikerült a feje tetejére állítani a rali világát a '80-as években. Mifelénk aki autószakértőnek tartja magát, az legalább említés szintjén ismeri a B-csoport kifejezést. Hogy arról ne is beszéljek, milyen óriási dolog volt, hogy 1980-ban a quattroval aszfalton is használható állandó összkerékhajtású autót építettek. Nem sok ilyen volt akkoriban. A magasságos Mercedesnek és BMW-nek például egyetlen ilyen típusa sem akadt.

Illetve készült még két érdekes Audi-típus: az Audi 50 és az Audi 80. Az 50-est Volkswagen Polo, a 80-ast Volkswagen Passat néven ismerte meg a világ. Az első Golfról pedig úgy hírlik, hogy ezen két típus alkatrészeinek vad kombinálásával indult a projekt.

A '80-as években már eléggé jól állt az Audi szénája. Valamennyi modelljében használta az állandó összkerékhajtást, ott volt a maga idején páratlan 1.6 TDI motorja, csak épp presztízse nem nagyon volt. Ezért találták ki a V8-at, ami utcai autóként nem lett különösebb legenda (mondjuk azért az összkerékhajtást sikerült meghonosítania a luxusautók között), de a DTM-ben rendesen elverte a többi márka autóit. Igen, a Mercedeseket és a BMW-ket is. Biztos azért, mert az Audinál nem tudtak autót gyártani, csak véletlenül sikerült nekik. Kétszer egymás után, nagy fölénnyel. Mer' a véletlen ilyen.

A '90-es évek eleje óta próbálkozik az Audi, hogy presztízsmárka legyen belőle. Elérték a céljukat: ma már nem csak azok ismerik el az Audikat, akik értenek az autók műszaki részéhez, hanem a nép egyszerű fia szemében is drága, nagy presztízsű autókról van szó.

De ez nem a semmiből jött ám: az évtizedek alatt óriási szakértelem halmozódott fel az Auto Unionnál, majd később az Audinál. Volt miből építkezni.

2014. márc. 30. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/33 anonim ***** válasza:

Csak a tisztánlátás végett:


Az első közvetlen befecskendezéses dízelmotor a Fiat Cromában debütált 1986-ban.


Az első CR dízel pedig 1997-ben a 156-os Alfában mutatkozott be.


Ezután pár évvel bejelentette a VW, hogy felhagy a PDTDI gyártásával.

2014. márc. 30. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/33 anonim ***** válasza:
100%
Az Audikban az tetszik csak, hogy a rozsdásodás elleni védelmük az egyik legjobb és nem csak a német autók között, hanem világviszonylatban. A 2000 utáni Volvók bírják még ilyen jól.
2014. márc. 30. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/33 anonim ***** válasza:
77%

"Úgy gondolom, hogy régen az Audinak köze nem volta az autó gyártáshoz"


Aha tényleg nem volt köze az autógyártáshoz :)

1982-ben ahogy megjelent a 100-as Audi mindjárt be is söpörte az év autója címet, biztos véletlen volt :)


Aztán 84-től az Audi már elkezdte gyártani a 2.2 2.3 öt hengeres 20 szelepes turbo motorokat, és olyan rosszul sikerült hogy még a 96-os S4-be meg az S6-ba is ezt az alap blokkot rakták be. Csak változtak a az elektronika és a turbo paraméterei. Az annyira eltalált és túlméretezett blokk volt hogy ha 500 LE-re felnyomták meg se kottyant neki. Megelőzte a korát és még számtalan újítás fűződik az Audihoz.

A Legendás Audi Quattroról már ne is beszéljünk. Szóval azért csak óvatosan nézném le az Audi múltját, sokan, velem együtt, másképp látják mint te. Ezzel nincs is semmi gond.

2014. márc. 30. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!