Miért mondogatja itt mindenki, hogy autópályára legalább 2000-res motor kell? Mikor régen Zsigulikkal, meg Trabantokkal mentek rajt?
Nyilván nagyobb motorral jobban gyorsul. A kérdés nem erre vonatkozott, hanem arra, hogy miért mondogatják, hogy pályára legalább 2000-res kell, mikor a megengedett sebességet az 1.4-essel is kényelmesen lehet tartani.
Egyébként vezettem már 1.9, 2.5TDI-t is.
Ültess be az 1.4-es autódba 4 felnőttet, rakd be a csomagjaikat és megnézzük felmegy-e 140-nel az érdi vagy a bagi parton xD Gyanítom, hogy nem fog.
Autópályán ne csak a Debrecen-Hatvan szakaszra gondolj, ahol a legnagyobb szintkülönbség az, amikor felvezetik a nyomvonalat egy 10 méteres felüljáróra.
Az sem mindegy milyen autóról beszélünk. Az én autóm nettó 1700kg, beleül 4 hozzám hasonló ember és már 2 tonna felett vagyunk csomagok nélkül. Oda lehet kevés lenne az 1.4 egy kicsit.
Az én kocsimban kétszer akkora motor van, mint a tiedben, és ha 130-ra állítom a tempomatot, akkor elmegy 8,5 literrel. Spóroltál egy Nyíregyháza-Hegyeshalom szakaszon 2000 forintot....
Elég nagy baromság hogy azért kell pályára erős motor mert az nagyobbat tol 100 fölött. Miért kell nagyobbat tolni a pályán? Még az előzésnél sem kell sietni mert úgyse jön jó esetben senki se szembe ugyanabban a sávban ☺.
Nem mondom hogy az 1.4-es nem alkalmas a pálya használatra, inkább azért szoktak nagyobb lökettérfogatú autót ajánlani a pályára mert az ha jól van eltalálva a váltó áttételezése akkor a 130-as utazótempónál kevesebbet pörög a motor, kisebb a fogyasztás, kisebb a menetzaj. Persze ez főleg azoknál szempont akik elég nagy rendszerességgel látogatják az autópályát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!