Miért mondja mindenki, hogy h. lye, aki kintről hoz be kocsit (pl Németből)? Ha valaki tekergeti az órát az itthon is megteheti.
"mert akkor NAGY valószínűséggel valós km-es autót kap,mivel nem a német tekergeti el a órát,hanem"
A német jobb esetben nem tekeri, majd a törk kereskedő megteszi helyette odakint :D
Az tényleg igaz, hogy kevésbé hullanék szét azok az autók, amik nem ezen a jó magyar szántóföldön jártak 10-15 évet. Talán pár évvel később kezdenek el zörögni benne az elemek.
Erre a Passatra csak azt tudom mondani, hogy általában középkategóriás dízelt nem az szokott venni, aki csak oviba hordja a gyereket. Egy rohangálós ügyintézős melóval simán össze lehet harácsolni évi 50 000km-t, ami egy 15 éves Passatnál már 750 000km-t jelent. Persze nem mindet hajtották ennyire, de még itthoni viszonyok között is nyugodtan lehet ezeket átlagban 30 000km-rel számolni. Haverod megvette, megy? Megy. Jobban járt volna egy 210 000km-re visszatekert órájúval? Nem. :D
Nem olvastam senkitől, hogy hülye aki külföldről hoz be kocsit.
De vannak meggondolandó dolgok:
1. Külföldön kevesebb autót tudsz személyesen megtekinteni, rendesen átnézetni. Az sem biztos, hogy le tudod beszélni egy közeli márkaszervizzel, hogy állapot felmérjen neked. Abból nem szabadna kiindulni, hogy a külföldi autók mind csodálatos állapotban vannak, mert ez önbecsapás.
2. Ha Magyarországról mész ki autót venni, akkor ott az útiköltség amit bele kell számolni, ezt sokan nem teszik meg. Mint ahogy első blikkre a magyarországi forgalomba helyezési költségeket sem szokták fejben hozzáadni a jó külföldi árakhoz.
Ha többet akarsz megnézni, akkor az még több költség lesz, esetleg több napba is beletelik, amikor már szállást is kell fizetni.
Ugyanakkor Magyarországon pár 10, vagy 100 kilométer bejárásával rengeteg autót megtekinthetsz.
Kevés kilométeres igazán megkímélt autót a németektől is nehéz venni, mert ők is megtartják azt, ami még jó. Náluk sem olyan fényesek az újautó eladási statisztikák. Azt nem kellene elfelejteni, hogy még a németeknél is vannak kevésbé pénzes emberek és a 6-10-12 év körüli autók már jellemzően tőlük jönnek. Ergo ezekre az esetekre már nem igaz, hogy olyan hejj de nagyon jól karbantartottak lennének.
3. Kinézel pár járgányt a külföldi használtautó lapokon. Mire kiérsz már valószínű, hogy nem lesz meg. Mert a helyiek, vagy a közeli kereskedők azonnal lecsapnak a jó vételre. Ami marad vagy ami még meg lesz, az az átlagos, vagy a rossz. Ezt tapasztaltam.
Eleve az gazán jó autókat meg sem hirdetik, vagy ha igen, irtó hamar elkelnek. Ez így van Magyarországon is.
4. A magánszemélyek nem nagyon tekergetik külföldön az órát, de a kereskedők már szinte kötelezően. Ugyanez van Magyarországon is, ha nem tekertet akarsz, akkor magánembertől vegyél. Már lapra tartozik, hogy ha már az a magánszemély előzőleg kereskedőtől vette az autót, akkor az már akkor meg lehetett tekerve. Ez igaz külföldi magántól való vásárlások esetén is.
5. A németek igényesek a beltérre, a következőképpen: ki szokták cserélni a kopott kormányt, középkonzolt, pedálokat, stb., felújítják, rendesen tisztítják az üléseket, a belteret nem csak kiporszívózzák, míg itthon ezekkel általában nem foglalkoznak annyira. Plusz sok kilométer egy huzamba kerül az autóba, kevesebb a be és kiszállás, mint egy csak városi használatú autóban. Innen a millió kilométeres német autókban is megkímélt belső. Sokat autópályázott autóból Magyarországon is könnyen ki lehet fogni 400ezer kilométeres autóból szép belsejűt.
6. Megvesszük a kiglancolt autót, hazahozzuk. Mi lesz, ha később valami gond lesz vele, ha kiderül, hogy becsaptak? Mert tőlünk nyugatabbra sem angyalok élnek. Akkor nehezebb dolgunk lehet megoldani az ügyet, mint egy helyivel.
Összefoglalva, ami igazán jó, azt se Magyarországon, se külföldön nem nagyon adják el. Ha el is adják, bárhol legyen, nem lesz olcsó. Ami olcsó, az nem szívjóságból az. Előfordul, hogy néhány éves autókat kínálnak, például ha a tulaj megkívánja az újabb típust, vagy flottacsere van a cégeknél, de a flottás esetében el kell fogadnunk a nagyon sok kilométert.
Az autók állapota kb. hasonló itt és kint, csak míg újabban az eladásra szánt autókat a magyar kereskedők sem igazán tisztítják meg, addig a német nepperek még kötelezően megcsinálják a kiglancolást.
Minimum, ha kenjük-vágjuk a német nyelvet, vagy legalább viszünk valakit, aki igen. Mert a nyelvi hiányosságokból lehetnek problémák, nem derül ki adott esetben, hogy sumákol az eladó.
Akárhol is vesszük az autót, mindenképp célszerű elvinni valami műhelybe átnézni vétel előtt. Én legalábbis nem hinnék a dicsérő szavaknak és vakon nem vennék meg egy autót sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!