Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy autó gyűrűzése mennyibe...

Egy autó gyűrűzése mennyibe kerül? Vectra dieselről lenne szó

Figyelt kérdés

2014. márc. 29. 18:22
 1/8 anonim ***** válasza:

Igazából attól függ pontosan melyik, Vectra-ról van szó, milyen évjárat, mekkora motor. Az árak nagyon eltérőek. Választhatsz gyárit vagy után gyártottat.

Egy szett ára a fentiektől függően 26 és 65 ezer között mozoghat. De ilyenkor kell még hengerfejtömítés,kartel tömítés és ha már lent van a hengerfej 8db szelepszár szimmering is alap.


Aztán, olaj, olajszűrő,levegőszűrő esetleg szelepfedél tömítés. Munkadíj. Ez tokkal vonóval alsó hangon ha mindenből az alap legolcsóbb akkor munka dijal 70 körül van. Gyári gyűrű készlet, a legdrágább szintetikus olaj és mindenből gyári plusz egy drága szervíz. Akkor 160 körül.

2014. márc. 29. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
A hengerfej csavarokat kihagytad. De ha már gyűrűzni kell, akkor érdemesebb az egészet elvinni egy felújítással foglalkozó gépműhelybe és akkor tegyék rendbe a blokkot is, és a hengerfejet is.
2014. márc. 30. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Nem hagytam ki a hengerfej csavarokat egyáltalán. Mert nem kötelező cserélni. Okoska :D A kérdés a gyűrűzésről szólt és nem a motorgenerálról, ebben az esetben pedig a motor bent marad. Hengerfej: szelep becsiszol és szimering csere. Röviden.

Egyáltalán, tudod mi az hogy gyűrűzés és motorgenerál.? Tudod hogy melyik esetben alkalmazzák az elsőt és melyikben a másodikat.? A hülyeségeddel több százezret is kidobhatna a kérdező az ablakon feleslegesen.

Hú de nem értesz hozzá, ember, atyaúristen :D

Hát ezen most jót mosolyogtam, mint szakmabeli :D

2014. márc. 30. 01:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Oké, akkor nem kötelező cserélni. Azokat a hengerfejcsavarokat amiknek a meghúzásához forgatónyomaték+ az elért nyomaték fölötti meghúzási szög van megadva, azokat szokás cserélni, mivel azok a csavarok a meghúzás során alakváltozást szenvednek. Márpedig a dízel Vectrában ilyen csavarok vannak.


Értem én mit kérdezett a kérdező. Ha leveszed a hengerfejet, felsíkoltatod, becsiszoltatod a szelepeket és kicserélteted a szimeringeket akkor lesz egy fain hengerfejed. De ha már gyűrűzni kell a motort, akkor nem kellene rámérni a hengerfalra is? Mi van ha nem egyenletesen kopott, ha pár henger már hordós? Bedobod a frankó gyári méretű gyűrűkészletet és ugyanúgy sz@r lesz. Vagy esetleg hasra ütésre raksz bele valamilyen túlméretes gyűrűkészletet és lesz ami lesz?


Mi felénk 4 henger felszabályozása nem kerül több százezerbe, a sallangot lebontani a blokkról és visszapakolni rá maximum két nap.


Örülök, hogy te szakmabeliként ilyen jót mulatsz ezen, én inkább sírni tudnék.

2014. márc. 30. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Nyilván csak akkor gyűrűzöl meg egy motort ha előtte mindent megmértél és alkalmas a motor a gyűrűzésre. Nyilvánvaló.

Megismétlem: a kérdező a gyűrűzésről beszélt és nem arról hogy mi van ha. Attól hogy rossz a háztető, még nem kell egy új házat építeni. Tehát ne beszélj mellé, maradjunk az eredeti felállásnál. Az pedig alap egy hengerfej lehúzásnál hogy van egy hitelesített nyomaték kulcsod. Plusz a Vectra-nál az sem mindegy, honnan kezdve és milyen irányban kezded folytatni a lehúzást és hány lépésben teszed mindezt.


Egy gyűrűzés, hengerfejjel együtt, szét-összeszerelés, bekalibrálás stb. 8 óránál többet nem vesz igénybe, főtengely marad, dugattyú marad, főtengely és hajtókarcsapács szintén marad, az eredeti, és a blokk is marad a helyén.


Amiről te beszélsz: Az egy teljes motorgenerál, nagy különbség. Pénzben mindenképp. Féltengelyek ki, motor-váltó egyben ki. Váltó le és a motort az utolsó kis csavarig szét kell szedni.

Aztán fúrás, főtengely köszörülés, ami azzal is jár hogy vadonat új dugattyúkat, főtengely és hajtókarcsapágyakat is kell venni. Megvizsgálni az olajszivattyút, első hátsó főtengely szimering és új vezérlés alap.


A hengerfej: ha tutira akarsz menni, új szelepek, rugók és szimmeringek és nem elég csak síkoltatni hanem a szelepfészket is megvizsgálni és le nyomás próbázni a hengerfejet. De semmi kedvem leírni egy amatőrnek a teljes folyamatot, Nem látom értelmét a vitának. Itt be is fejeztem, legyen igazad. elismerem te jobban értesz hozzá :)

2014. márc. 30. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Szakál Metálnál dízel Opelhez 14-ért vettem Goetze gyűrűket kedvezménnyel, hengerfejtömítés 4000 volt, kartertömítés,(nem kartel...az Mexikóban van...) kipufogó, szívósortömítés, szelepfedél tömítés, sziloplaszt.

GM motor volt, kellett pár himbát is cserélni, szeleprátétet.

Kellett olaj, olajszűrő.

Amik jók voltak még, nem cseréltem.

Én csináltam, tehát összeszámolva 30-ban volt az egész.

Azóta 15 ezret raktam bele, olajat nem eszi, jó lett.

Elsőnek ez a 25-60 közötti gyűrű nem tudom hogy jött ki, de valószínű még sosem láttál gyűrűkészletet...okoska...

2014. márc. 30. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Utolsó.

Igazad van mindenben, sosem láttam még gyűrűkészletet, de még autót sem. Az Opel is csak egy fajta dízel motort gyártott, csak egy fajta minőségű és méretű gyűrűkészlet létezik és azt is csak a Goetze gyártja, mert más nem gyárt gyűrűkészletet és azt is csak a Szakál árusítja és a legjobb áron jutottál hozzá. A sziloplaszt is jó megoldás.

Abban különösen és tényleg igazad van, ami jó azt nem kell cserélni.Most már tényleg nem jövök ide, innentől magatokkal beszélgettek xD okoska :)

2014. márc. 30. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Én csak azt nem értem, ha szerinted a hengerfej csavarok cseréjének kihagyása az király dolog, akkor egy komplett motorgenerál nélküli hengerfúrás miért ördögtől való? Azért érzed te is, hogy ez így vicces vagy nem? :D
2014. márc. 30. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!