A mai autók motorjai miért vagy mitől olyan csendesek hogy nem hallani hogy járnak?
pár éve vettem egy új autót, szalonból, 1 km volt benne, bejáratni is nekem kellett.
előtte soha nem hallottam még olyat, hogy egy kocsinak alig van hangja.
az első hetekben, vagy 10 alkalommal fulladtam le vele, nem éreztem hogy jár a motor, volt, hogy azt hittem menet közben leállt.
utána tudtam csak hozzá szokni.
és kérdező, gondolj bele, mi lenne ha egy tesla állna meg melletted?
én pl. mióta 0w long life olajat használok VW szabványosat!!! ami garancia a minőségre, kb 40%-al csöndesebben fut a suzukim lámpáknál, nincs az a szuszogása, az utasok sem érzékelik, ha kérdezik mi a titkom csak annyit mondok jól kell olajat váalsztani, tényleg ennyi a titok.
egy jó olaj összegyűjti a piszkot a tank alján, és a motort átmossa, és ráér a csere 30 ezer km-enként!
Az olaj nem csodaszer, az kell a kenéshez. Azon kívül a csendet a lehetséges rázkódások/vibrációk kiküszöbölése okozza. Ebben benne van minden, az anyagok és a megmunkálási pontosságok megmunkálásától a motortartó bakokon és a szelepek hézagainak önműködő állításán át a kiegyensúlyozást biztosító megoldásokig, mint a főtengely "sonkái", kiegyenlítőtengelyek... De lehetne sorolni még fél délután.
Ezt szeretnék az emberek, ilyenre tervezik ezeket a kocsikat.
"egy jó olaj összegyűjti a piszkot a tank alján, és a motort átmossa"
Minden olaj ugyanazt csinálja:
-ken
-hűt
-"tisztít" (vagy legalábbis oldatban tartja a szennyeződéseket, nem hagyja leüllepedni a karter aljára, ami nem kívánt jelenség)
*az anyagok és a megmunkálási pontosságok megVÁLASZTÁSától
már nem látom mit írok...
Azért járnak csendesebben mint a régiek, mert szelephézag helyett hidrotőke van, vezérműlánc helyett szíj[nem minden autóban] és százados illesztések helyett mikronos pontosság, mivel egy precíziós CNC megmunkáló gép mikronos pontossággal dolgozik.
De sajnos épp emiatt is rohadt érzékenyek a motorok a hidegre, mivel a hőtágulás nagyon befolyásolja ezeket a precíz illesztéseket. Anno gyakorlaton, mikor kicsit túlesztergáltuk a tengelyt, 5 mikronos volt a tűrés, 1-el alá csúsztunk, rádobtuk a radiátorra a cuccot, melegen már csak 4-el volt kisebb, ennyit számít egy kis hőmérséklet különbség...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!