Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lecseréljem sokat fogyasztó...

Lecseréljem sokat fogyasztó benzines egyterűmet dízelre?

Figyelt kérdés
5 éve használok boldogan egy 2004-es 2.0 literes benzines japán egyterűt, minőségi, jó cucc, egy bajom van vele: 11-12 litert fogyaszt (utóbbit télen). Évi 12ekm-t megyek, nem sok, de idegesít, kiszámoltam, majd 1MFt-ot buktam az eddigi öt év alatt a fogyasztáson egy dízelhez képest. Oké, hogy a dízellel meg lehetnek gondok, de ennyit talán nem költöttem volna pluszban és az még dinamikusabb is. Ti cserélnétek a helyemben? Az autó most kb. 1,6-1,7-et ér.

2014. márc. 25. 10:01
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Nem cserélnék. Akkor már biztosan újabb autót akarnék venni, az meg többletkiadás volna. Ott az átírási költség is.

A dízel adagoló, befecskendező rendszere ha elromlik, akkor elvész a dízel előnye. A 11-12 liter téli fogyasztás nem sok egy 2 literes autóhoz. Az évi 12e km is kevés, hogy megérje a váltás.

2014. márc. 25. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
+ a dízel akkor hatékony, ha hosszabb utakat még egyhuzamban vele. Amíg hideg a motor, azt nem szereti - és ha csak mmunkahelyre be, meg haza 20-30km-ét nyomod le vele, akkor ott semmi értelme a dízelnek.
2014. márc. 25. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Én LPG-re alakítanám a helyedben, nem lesz olyan finnyás a hidegre mint egy dízel, de nem is lesz olyan költséges az utazgatás mint benzinnel. Hátránya, hogy a pótkereket nem tudod hova rakni, bár szerintem bőven elég egy defektjavító meg egy kis 12V-os kompresszor a gumisig.
2014. márc. 25. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Utolsóval értek egyet. Esetleges alternatíva egy korszerűbb rohangátor beszerzése, de évi 12e km-ért semmiképpen nem dízel.
2014. márc. 26. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 gomzoli ***** válasza:
100%

Ha most visszatekerhetnénk az időt 5 évvel ezelőttre, amikor az akkor 5 éves kocsidat vetted, és kb. 2,5 milliót (esetleg 3-at) ráköltöttél, akkor még jobban megérte volna egy hasonló árból megvehető, nem túl sokat futott diesel.

Most azonban, ha 1,5 millióból kellene újra autót venned, nem lenne jó vétel, mert ennyiért a 10-12 évesekből válogathatsz, javarészt 2-300 ezer (vagy még több) között futott autókból. Ez még úgy önmagában a motor szempontjából nem lenne baj, de szinte az összes autóban ekkortájt kezd el döglődni a turbo, a kettőstömegű lendkerék, és a befecskendező rendszer elemei (ez persze nem mindre igaz, van amelyikben már 150 ezernél ezek cserések voltak, van amelyikben még jó az eredeti is (egy darabig...), de ha ezt az autót meg is akarod pár évig tartani, szinte biztos, hogy nálad fog előjönni valamelyik (vagy több) baja, és akkor többszázezres fájdalmaid lennének, az említett dolgok bármelyikénél, külön-külön is. Nekem is diesel van, én mondjuk anno másfél évesen vettem, 28 ezer km-rel, de azóta eltelt 8 év, és 220 ezer fölött járva nekem is cserélni kell a lendkereket (500 euro+ majd a beszerelés otthon), a turbo még jó, de már kezd fütyörészni, egy-két éven belül szinte biztosan cserés lesz. De ahogy írtad, legalább 2 milliónyi érvem szól mellette (az elmúltnyócév és 200 ezer km során átlagosan 6 literes fogyasztás egy 1,4 tonnás, 180cm magas kocsival... ugyanez hasonló erejű benzinessel átlag 9 liter lett volna kb.), miért is ezt vettem.

Szóval a te helyedben most így én sem váltanék dieselre, akkor inkább tényleg az LPG!

2014. márc. 29. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!