Mennyi az OPEL Astrán a normál üzemi vízhőmérséklet?
Figyelt kérdés
Nemrég vettem egy 1997-es Opel Astrát és tegnap figyeltem fel rá, ahogy hosszabb szakaszon kamion után hegymenetben kettessel mentem, és a víz fölment 100-ra, aztán lassan lement, de csak kb 95 re és később is normál menetben 95-re mindig felment.Próbáltam alapjáratban, úgy 100 foknál bekapcsol a hűtőventillátor, a vizet sem vettem észre hogy fogyna. Hány foknál kell nyitni a termosztátnak, és bekapcsolni a ventillátornak. Mert nekem ez a 95-100 fok kicsit soknak tűnik, még akkor is, ha följebb nem megy.2014. márc. 23. 12:44
11/14 anonim válasza:
A GM ezeknél az autóknál (Opel-okra gondolok) a motorhőfok szabályzást "tradicionálisan" úgy oldotta meg, hogy van egy adott tartomány (normális üzemi hőmérséklet, 80-110°C) amin belül ingadozhat a motorhőfok.Érdekes, hogy a GM más márkáiban ez nem feltétlenül tapasztalható, illetve pl: a Volkswagen csoport tagjai is, a fixen, mondjuk 95°C-ra beállított motorhőfokra "esküsznek" - vagy legalábbis a műszereik ezt mutatják.Rossz ez az ingadozó szabályzás? Nem feltétlen... sőt, bizonyos esetekben jó is. (nem megy egyfolytában a ventillátor, ami energiát takarít meg és tovább tart a ventillátor is, egyes vélemények szerint a motornak is jót tesz, ha nem konstans a vízhőfok) Az igazi ok a gazdaságosság és környezet védelem táján keresendő. A benzin motorok a lehető legmelegebben járatva produkálják a legjobb mutatókat. Könnyebben reagálnak a gázadásra, jobbak az emissziós értékek. Tehát dugóban araszolva ez a 100°C-os motorhőfok az ideális, viszont mondjuk az autópályán vagy egy versenypályán, ahol a finomszabályzás jelentőssége kisebb, mert úgyis padlót nyom az ember, már mindenki szívesebben látja a mutatót 90 fok környékén. Ezzel a "szabadelvű" szabályzással ez viszonylag jól megvalósítható. Normál esetben a menetszél (+ ventillátor és a megfelelő termosztát) segítségével még nagy terhelésnél is alacsony az OPEL-ek vízhőfoka, városi dugóban ülve pedig feljebb kúszik a mutató.Pont azok kedvéért mondom el ezeket, akik esetleg más márkákhoz voltak szokva és már meglepődtek ezen. Minden rendben amíg a mutató, a "fekete", üzemi tartományban van.Sajnos egyik autógyártó (illetve a beszállító) sem "pazarol" túl sok pénzt az analóg műszerek pontosítására. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amíg jól működnek, nem tévednek olyan nagyot.A motor vezérlő, hacsak nem rossz a hőgomba, pontosan tudja hány fokos a hűtővíz, mi viszont a műszerfalon már csak egy közelítő értéket látunk.Főleg a '94 év vége előtt készített órák mutatnak pontatlan értéket, de ez a későbbi modelleken sem változott sokat. Inkább csak az változott, hogy a tartomány melyik részén csal többet. (Mondjuk egy '91-es Calibra órája lehet, hogy 82°C-ot mutat, de valójában a víz már 95°C. Egy '96-os évjárat 90°C körül max 1-2 fokot téved, viszont amikor 98-100°C-t mutat az óra, már legalább 105°C-nál járunk. Igazából a lényeg látszik. A mutató a "kék" sávban van, a motor hideg, ha pedig a "pirosban", akkor már baj van.)
12/14 anonim válasza:
tehát ha Szegedről Budapestre megyek és 105 fokon van a víz folyamatosan, akkor az normális? oké köszönöm.
14/14 anonim válasza:
Ezek a motorok ilyenek pl a c20ne meg a tàrsai. Nekem is volt és elöször én is agyba föbe cserélgettem a termosztàtot hogy nem jó. Aztàn kiderült hogy mindegyik ilyen. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!