Miért kell a versenyautóknál leváltásnál kis gázt adni?
Gondolom nem akarja hogy a hirtelen motorfékhatás miatt megcsússzanak a hajtott kerekek, és eldobja a seggét.
Hidd el, aki benne ül jobban tudja mit miért pont úgy csinál.
Nem nyírják ki az autót, csak lehet többet kibír benn a kuplung meg a váltó.
Felfele még tudsz váltogatni kuplung nélkül, nem is olyan nehezen, de visszafele nehezebb, ha kiegyenlíted a fordulatot, az is menni fog.
Ne keverd össze a dolgokat. Teljesen már egy utcai autó, utcai luxus versenyautó, mint egy pályaautó. Utcán elburicskázhatsz egy F50-nel normálisan hajtva szinte akármennyit, de versenyben...
Amikor hajtva vannak, magas fordulatszámon történik váltás, akkor nagyobb terhelést kapnak a szinkrongyűrűk is, ezt lehet csökkenteni gázfröccsös visszaváltással. Ezek a versenymotorok versenykörülmények között üzemórás motorok,lehet, hogy így is 5-6 futam alatt elfogyaszt egy váltót.
Így gyorsabb is a váltás, mert lábban rásegít a szinkronizálásra és azt már leírták, hogy így kevésbé hajlamos eldobni a hátulját a hirtelen motorfékhatás miatt.
Ha megnézed akármelyik nem szekvenciális/tolókerekes rallyautót menet közben, abban is pumpálják a gázt visszaváltáskor.
És persze a Krazban, Kamazban, Ifában, 1.5 millió feletti Ikarusban is szokás :D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!