Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell a versenyautóknál...

Miért kell a versenyautóknál leváltásnál kis gázt adni?

Figyelt kérdés
https://www.youtube.com/watch?v=x6UXHqngdxI pl itt a csávó a leváltásnál sarokkal mindig ad gázt. De miért? Az F50 nem egy olyan kaki autó, hogy ezt megkövetelné. Szóval nem értem :S

2014. márc. 17. 18:52
 1/6 anonim ***** válasza:

Gondolom nem akarja hogy a hirtelen motorfékhatás miatt megcsússzanak a hajtott kerekek, és eldobja a seggét.


Hidd el, aki benne ül jobban tudja mit miért pont úgy csinál.

2014. márc. 17. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
én is szoktam ezt csinálni az IFA nak,másképp nem veszi vissza :))
2014. márc. 17. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Kíméli az autót. Visszaváltáskor a tengelykapcsolónál a motor oldali fordulatszám nagyobb lesz jóval, mint a váltó oldali, minél közelebbi állapotra hozza, annál jobb.
2014. márc. 17. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
ha nem csinálná ezt, akkor ártana az autónak? Na ne már, ez egy több milliós (vagy milliárdos?) kocsi, amit hétvégi gazdag sofőrök vesznek, és 200 fölé nem nagyon merészkednek, szerintem azt se tudják hogy kell ezt csinálni. Akkor te azt mondod, hogy kinyírják a saját autójukat?
2014. márc. 17. 21:16
 5/6 anonim ***** válasza:

Nem nyírják ki az autót, csak lehet többet kibír benn a kuplung meg a váltó.

Felfele még tudsz váltogatni kuplung nélkül, nem is olyan nehezen, de visszafele nehezebb, ha kiegyenlíted a fordulatot, az is menni fog.

2014. márc. 17. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Ne keverd össze a dolgokat. Teljesen már egy utcai autó, utcai luxus versenyautó, mint egy pályaautó. Utcán elburicskázhatsz egy F50-nel normálisan hajtva szinte akármennyit, de versenyben...

Amikor hajtva vannak, magas fordulatszámon történik váltás, akkor nagyobb terhelést kapnak a szinkrongyűrűk is, ezt lehet csökkenteni gázfröccsös visszaváltással. Ezek a versenymotorok versenykörülmények között üzemórás motorok,lehet, hogy így is 5-6 futam alatt elfogyaszt egy váltót.

Így gyorsabb is a váltás, mert lábban rásegít a szinkronizálásra és azt már leírták, hogy így kevésbé hajlamos eldobni a hátulját a hirtelen motorfékhatás miatt.

Ha megnézed akármelyik nem szekvenciális/tolókerekes rallyautót menet közben, abban is pumpálják a gázt visszaváltáskor.

És persze a Krazban, Kamazban, Ifában, 1.5 millió feletti Ikarusban is szokás :D

2014. márc. 17. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!